Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Pótkerék / mankókerék esetén...

Pótkerék / mankókerék esetén mennyire baj az átmérő eltérése ?

Figyelt kérdés
A gyári 16 colos gumihoz képest is a hozzá előírt mankókerék átmérője 7 cm-e kisebb. Ha egy ugyan ilyen 15 colos mankókereket tennék rá, az már 10 cm-el kisebb. Hogy lehetséges ez ? Mennyi a tűrés határ ? Vagy nem gond, hogy az autó ideiglenesen ferdén állna ?

tegnap 09:28
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Hazáig , szerelőműhelyig csökkentett tempóval eljutsz vele. Erre való, erre alkalmas is, többre nem.
tegnap 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

16"-os a felni mérete. Ebből nem tudjuk meg mennyi a kerék össz átmérője. 15, 16, 17 és 18"-os felnis keréknek is lehet pontosan ugyanolyan kerékátmérője váltóméret esetén.

Amúgy nálam is kisebb a gyári mankókerék mint az autó gyári kerekei. Pont ezért csak hátsó kerékre szerelhető fel. Továbbá ez egy szükség megoldás. Nem a legoptimálisabb, hatással van az autó dinamikájára. De még mindig jobb lassan elevickélni vele a legközelebbi gumishoz, mint várni a trélert.

tegnap 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Hát a 16-os kerék az 65 centi átmérőjű, míg a 16-os 58, 15-ös pedig 54 cm átmérőjű.
tegnap 10:00
 4/9 anonim ***** válasza:
10 centi átmérőben, az azt jelenti, hogy 5 centivel lesz lentebb az az oldala. Szép lassan nyugodtan hazaporoszkálhatsz vele. Vagy az első gumisig. Mi ezzel a gond?
tegnap 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 krwkco ***** válasza:

Ha az ember egy kerékkel feláll a járdára, akkor még minden kerék érintkezik a talajjal. Szóval a rugózás simán ki tudja egyenlíteni ezt a 3,5 centis különbséget. (A sugár számít, nem az átmérő.)

Viszont a rugó ennyivel kevésbé lesz összenyomva. Mondjuk, hogy ez a 3,5 centi nagyságrendileg a rugóhossz 10%-a. Ennyivel kisebb erő fogja a kereket a talajhoz nyomni.

Emiatt a kerék extrém gyorsításnál hamarabb kipörög, illetve fékezésnél blokkol. Ez utóbbit az ABS megakadályozza, de ha egyedileg csökkenti a féknyomást azon a keréken, akkor az autó félre fog húzni. Ha az ESP is akcióba lép, akkor vészfékezésnél fékhatás nagyjából ennyivel (10%) kisebb lesz.

Ez nem tűnik vészesnek. Szerintem nyugodtan fel lehet szerelni a kisebb kereket. Érdemes egy próbafékezést csinálni és egy kicsit óvatosabban közlekedni

tegnap 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Nem kizárt, hogy az abs meg az esetleges egyéb menetstabilizáló funkciók hibát fognak jelezni az eltérő kerékfordulatszám miatt, de ettől függetlenül szükségmegoldásnak jó, erre lett kitalálva.
tegnap 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
0%
Én biztos hogy tennék bele egy normális kereket.
tegnap 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
7. Az is egy megoldás, csak sok esetben az lefoglalná nagyjából az egész csomagteret. Aztán őszintén, hányszor kellett eddig használnod a pótkereket? Én az utóbbi 30 évben két alkalomra emlékszem, pedig minden nap autózok.
tegnap 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"Én biztos hogy tennék bele egy normális kereket."

És hova? Valamelyik ülésre biztonsági övvel kössem be? Vagy csak dobjam be a csomagtérbe, ami elég jelentős helyet elfoglalna? A padló alatt nincs neki hely, csak a mankókerék fér be. Egyébként rendeléskor ez is feláras extra volt már. Alap esetben csak defektjavító hab jár.

25 éve vezetek. Sok éven át ingáztam saját autóval 200 km-re, meg céges autókkal is jártam a Hortobágytól, a Mátrán át az Őrségig országos lefedettséggel. Ez alatt nekem is kétszer kellett a pótkerék. Egyszer még 2010 körül. Kúton a túlbuzgó kutas keréknyomás mérés közben kitörte a TPMS szenzor alu szelepét. Mondjuk hogy anyaghibás volt, vagy elfáradt az alu ház... Pótkerékkel tudtam csak tovább menni, amíg új szenzort nem vettem. Akkoriban nem volt még annyira elterjedt a TPMS, ráadásul maga a szenzorfej egyben volt a házzal, nem volt cserélhető, mint manapság. Németországból kellett rendelni, két hét alatt érkezett meg. Az akkori autómhoz szerencsére még teljes értékű 16"-os lemezfelnis pótkerék járt.

A másik eset két éve volt: otthonról 200 km-re természetesen péntek este 8-kor kaptam kátyúdefeket, úgy hogy a gumi oldalfala széthasadt. A defektjavító készlettel semmire nem mentem volna. Tréler lett volna belőle + szállás után is kellett volna hirtelen néznem. Áldom az eszem, hogy rendeléskor bepipáltam, hogy kérek mankókereket. Éjszaka óvatosan, szép lassan hazagurultam vele. Az autó viselkedésén nem vettem észre különösebb változást, igaz nem is forszíroztam. Egyedül a TPMS hibalámpája világított, mert a mankókerékben nincs szenzor.

ma 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!