Van helye a dinamizmusnak és a sportosságnak az utakon? Emelnétek vagy csökkentenétek a lakott területen kívüli max sebességkorlátot?
Országos statisztika szerint a legtöbb baleset novemberben történik. Na miért is? :)
Pont azért, amit az előző hozzászóló írt.
30:
1. A relatív gyorshajtás és az abszolút gyorshajtás nem zárja ki egymást.
2. Az abszolút gyorshajtás nem a baleset valószínűségét, hanem a súlyosságát növeli.
31:
Nemrég itt linkelt valaki statisztikát, hogy a 3. negyedévben van a legtöbb baleset, erre jött a sok 1 bites a téli gumi hiányával, nem értették meg, hogy a 3. negyedév az július, augusztus, szeptember.
Naná, hogy a középsőben megyek 80-nal, amikor a szélsőben a sok balfék besatuz előttem, vészvillogó, és jobbra el, a mégtöbb balfék meg utána nem enged kikerülni, mer "elém nem csak mögém" Akkor nyasgem, bemegyek a középsőbe.
Megjegyzem ha a megengedett legnagyobb sebességgel megyek, ami városban három sávoson jó, ha 70, akkor teljesen jól mehetek a belső sávban is, hiszen senkit nem akadályozok vele a SZABÁLYOS közlekedésben. A többiek meg le vannak szarva. Ugyan miért is kellene, hogy jobban érdekeljen engem az, hogy ő a Helsinkin szeretne niki laudázni, mint amennyire őt érdekli, hogy mi többiek szeretnénk szabályosan, biztonságosan közlekedni, és a baleseti helyett az úticélunkhoz elérni?
És igenis 30 lenne a megfelelő sebesség. Nézzétek, milyen biztonságosan, milyen kényelmesen el lehet közlekedni, ha nem nyomja mindenki, mint süket a csengőt:
http://www.youtube.com/watch?v=pEvB_ZIWtAg
Szabályokra, lámpákra, táblaerdőre, forgalmi rendőrökre nincs is szükség, hiszen kényelmesen le lehet reagálni mindent és mindenkit, nem történik baleset.
Megjegyzem a távol-keleten ma is így közlekednek, pl:
http://www.youtube.com/watch?v=1dqibvh96Og
lassan, egyenletesen, balesetmentesen!
És mi az a 20km/h? Mondjuk vegyünk egy nagy várost, a legnagyobbat, Budapestet. Egyik sarkából a másikba kb. 25km. Ez 50-es átlaggal 30 perc, 30-as átlaggal 50 perc. A különbség? 20 perc. Egy szivar elszívásának ideje. Hát szívd el a kocsiban, és közlekedj biztonságos 30-as tempóval! Rengeteg előnye van! Pl. nem fújja le az ember fejéről a kalapot a menetszél. :)
Ez egy ilyen divat duma, hogy: mert nincs nálunk közlekedési morál. Pedig már sokat változott a helyzet. Ma, fele annyian sem halnak meg a magyar utakon, mint pl. '90 - ben, pedig vagy másfél millióval több autó van forgalomban. '99 - ben még emeltek is a sebességhatárokon.
Az autópályákon történik a legkevesebb halálos baleset, mindenhol így van, még Németországban is. Németországban még sok, a magyar átlagnál gyengébb, kétsávos autópályán sincs sebességkorlátozás. Kb. 5 ezer km össz - hosszon annyival mész, amennyivel akarsz. Tény, hogy jobb ott a "morál", de hülye bőven akad, sok az idős vezető, és mégis működik a dolog. Úgyhogy állítom, fel lehetne emelni helyenként 150 - 170 - re a pályás sebességhatárt, sokan ma is ennyivel járnak - én is. Azt nekem ne mondja senki - kamionnal 85 - 90 - nel járok - hogy nem lehet egy ennyivel (vagy sokkal többel, lásd Németország) a belső sávban haladó jármű sebességét felmérni. Nekem ezzel még sosem volt gondom.
Aki pedig spórolás vagy egyéb miatt nem tud/akar ennyivel hajtani? Hát ne hajtson. Ma sem kötelező a 130 km/h - t tarnai, csak elméleti maximum.
Ja, és a ködlámpa-fetisben szenvedőket én is gyógyítanám, szerintem is zavaró tud lenni!
Ugyan úgy a ronccsal vagy szerény teljesítményű géppel bátorkodókat és a forgalomfeltartók is regisztrálhatnának bizonyos oldalakra, ahol megszervezhetik utazásukat más pilótával, vagy tömegközlekedjenek! 70/70-eseket meg lehessen megverni nemes egyszerűséggel, a városban visszaelőző példányokat meg agyonlőni! :)
Fix trafik... hát jó. Ki hogy érzi.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!