Miért nem tudják, hogyan kell helyesen használni a ködlámpát?
Annyiszor látom, hogy helytelenül használják, ennyire nem tudják mikor kell hanem csak annyit hogy "há ködbe"? Ha átnéz valaki a szomszéd faluba és fehérlik akkor miért kapcsol ködlápmát? Első még nem is zavaró, inkább a ködzárfény mikor valaki indokolatlanul használja.
De miért? Ennyire nincsenek a helyes használattal tisztába az emberek?
Kezdjük ott, hogy ködzárófény nem létezik. Ezt néhány barom újságíró kezdte el használni évekkel ezelőtt. Hátsó helyzetjelző ködlámpa létezik, ami a nevében is benne van, egy helyzetjelző rossz látási viszonyokra.
Érdekes a féklámpából van 3 darab, ami egy piros lámpánál állva 2 méteres távolságból nézve ugyanúgy zavaró, holott erről senki nem beszél, főleg ha még ledes is, akkor vallatni lehetne velük. Amiből van egy darab, mint a ködlámpa, az hirtelen zavaró lett...
Senki sem köteles lekapcsolni indokolt esetben és mindenki köteles tűrni. Nekem sincs bajom vele. Akit zavar, csupán elismeri, hogy nem tart követési távolságot.
Én lakott területen kívül ha a köd, az eső vagy a havazás jelentősen lerontja a látási viszonyokat, akkor bekapcsolom és ha ez valakinek nem tetszik, akkor sajnálom. Ahogy kikapcsolom városba érve, vagy ha már nem látom értelmét.
Az indokolatlan használatot én sem támogatom, a ködfényszórót sem, kiváltképp nappali menetfény kiváltásáért.
Honnan kéne tudniuk?
A kreszben csak annyi van, hogy "indokolt" esetben szabad használni. Azt nem részletezik sehol, hogy pontosan mi számít "indokolt" esetnek.
No igen, az indokolatlan használatot valóban büntetni kellene. Illetve kellene némi közlekedési kultúra is az országban... ugye megy delikvensünk ködlámpával, ha utolér valakit - akkor illene lekapcsolni, hiszen nem ő megy a sor elején, aki meg előtte van, azt tuti zavarja, ha belenéz a visszapillantó tükörbe (azért még manapság sem mindegyik tükör sötétedik fényre, pedig hasznos kis extra ez), illetve ha látja, hogy őt utoléri valaki, aki szintén le kellene kapcsolni a hátsó ködlámpát, mert egyrészt már vannak mögötte, azaz nem ő a sorban az utolsó, a mögötte jövőnek viszont tutira kisütöd vele a szemét. Csak sajnos ez az alapvető kultúra hiányzik az autósok 99 %-ból, másokra gondolni, beleképzelni magadat a másik helyzetébe. Ebben sosem voltunk jók...
Ahogy szintén nem értem ezt a "piros lámpánál végig a fékpedálon állok és kisütöm a mögöttem lévők szemét" jelenséget sem, nem erre lett kitalálva, arra ott van a nevében is szereplő KÉZIfék.
Csak sajnos szintén a nemtörődömség, a többi közlekedő lesz@rása.
Ennél már csak az utólagos gagyi-xenonos a kedvencem, szintén azonnali forgalmi elvétellel büntetném őket.
Ha én úgy érzem, hogy a látási viszonyok megkívánják, akkor fölkapcsolom.
Erre előbb-utóbb jön valaki aki óbégat, hogy
"JAJ-JAJ KIÉG A RETINÁM!
Ha úgy látom, hogy még nincs rá szükség, előbb-utóbb ismét jön valaki, aki több száz méteren keresztül villog, mondván, hogy:
MÉÉÉÉÉR NEM KAPCSOLSZ HÁTSÓ KÖDLÁMPÁT?
Vegyék tudomásul, hogy abban az adott a helyzetben, én "azt" megoldást látom a legjobbnak.
Vagy valaki megkérdőjelezi a döntésemet?
Mert akkor én is az övét. ;)
Látom, nem érted.
Egyszerűen arról van szó, hogy nem egyforma az értékelésünk.
Tegyük fül, hogy Te relatíve száraz vidéken nőttél föl, egy évben max. kétszer látsz ködöt. Ha nem látod a következő 2-3 útszéli műanyag "karót" (100-150 méter) már parázol.
Ezzel ellentétben, én a Sajó völgyében nőttem föl, ahol akár a nyári, akár a téli reggelek a párásodásról szólnak.
Értsd a 15-20 méteres látótávolságnak már örülünk.
És a közlekedési tempó ugyan az.... ;)
#19 Én értem.
Úgy értettem, hogy ha átnézel a szomszéd faluba és fehérlik, akkor semmi pozitívuma nem lesz a ködlámpának ha több kilóméter a látótávolság, főleg fényes nappal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!