Körforgalomban előzés miatt padkát fogtam, csúnyán megsérült a bal első felnim. Érdemes további lépéseket tennem?
#10
"d) A gyakorlati szakoktató feladata a képzésben részt vevő tanfolyami hallgatók egyéni képzése. A saját oktató járművel rendelkező szakoktató ennek megvalósítása érdekében köteles a jogszabályban előírt, a tevékenység végzésére vonatkozó személyi és tárgyi feltételekről gondoskodni és az oktató járművére, valamint a tanulókra is kiterjedő biztosítást kötni. Ennek esetleges elmulasztásából bekövetkező károkozásért teljes felelősséggel tartozik."
Mást nem találok hirtelen, de elég fura lenne, ha a biztosítók elfogadnák a sima KGFB-t. A minimum, hogy nagyobb szorzót fizet, hoszen egy vezetni nem tudó embernek adják át (részben) a volánt.
8-as
"Indexelt kifelé a (kép szerinti) nekem jobboldali kijáratnál, ki is húzódott, majd visszakapta a kormányt, mikor én már ott bent voltam."
Nem akarom rádtolni a balhét, de ilyen egysávos körforgalomban azért nem árt észnél lenni, főleg egy kiszámíthatatlan tanulóvezető előzésekor. Dudát is lehetne ilyenkor használni a sima "menekülés" helyett.
Sok sikert ezt utólag rendezni.
Már valószínűleg semmit, mert hogy akarod ezt bizonyítani? Tanúd van rá?
Akkor egyből utána kellett volna menned, és még akkor is necces! Egy felnit bárhol bármikor meg lehet húzni. Ezt buktad valószínűleg.
#13
Ezt írta a kérdező a végén:
"Van kamerafelvételem a dologról."
Ha hajlandó bevonni a rendőrséget a kérdező, kiváncsi vagyok ők mit mondanának erre.
A megtévesztő indexre nem nagyon tud hivatkozni, az csak irányváltoztatási szándékot jelez. A másik közlekedőnek meg kell győződnie, hogy valóban lekanyarodik.
A másik, hogy szabályos-e előzni egysávos körforgalomban, miután nem kanyarodott le a tanuló.
Az a körforgalom csak egy forgalmi sávos út, kiegészítve kerékpáros nyommal. Igazából azt nem értem miért nem tudtál várni 1 mp-t amíg a tanuló vezető lekanyarodik, és te haladsz tovább. Persze a kresz engedi a korforgalomban történő előzést, ha ennek feltételei adottak. Viszont a tanulóvezetőket fokozott óvatossággal kell kezelni. Nem véletlenül van az autón a tábla.
Egyéb megjegyzésem, szerintem már szinte minden gépjármű vezetővel előfordult, olyan, hogy rossz helyen megy ki a körforgalomból és emiatt inkább vissza sorol. Csak ez egy rutinos sofőrnek probléma mentesen megy többnyire. Egy tanulótól ez nem elvárható, mert nem tudhatjuk, hogy az első, vagy éppen a 30 óráját vezeti éppen.
A kamera felvételed ezt a szabálytalan manővert valószínűleg jól mutatja majd, de az sajnos a padkázás nem fog látszani rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!