Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A biciklisekre milyen alapon...

A biciklisekre milyen alapon vonatkozik a KRESZ?

Figyelt kérdés

Tegnap volt majdnem egy balesetem. Autóval mentem, és egy biciklis nem adta meg nekem az elsőbbséget. A következő kereszteződésnél jeleztem neki, hogy ha nem rántom el a kormányt, akkor ő most ott feküdne az úttesten valószínűleg, amire ő annyit mondott, hogy sajnálja, de ő sosem vizsgázott KRESZ-ből, nem írt alá semmilyen papírt, a táblák nagy részét nem érti mit jelent mert nem kapott oktatást. Nem pöffeszkedve mondta, teljesen hihető volt hogy neki nincs meg a szükséges tudása a biztonságos közlekedéshez.

Ez alapján az a kérdés merült bennem fel, hogy hogyan lehetséges az, hogy KRESZ tudás, vizsga nélkül közlekedhetnek egyáltalán járművel az emberek az úttesten? Mármint hivatalosan, jogilag. Mert az élet legtöbb területén ez nem így van, pl. nem tervezhetek meg egy házat ha nincs hozzá megfelelő végzettségem (még a saját telkemen egy 40nm-es raktárt se, pedig azt ha elcseszem és összedől, akkor abba valószínűleg kevesebben sérülnek bele, mint ha mondjuk valaki az úttesten balesetet okoz).



2020. jún. 28. 14:46
1 2 3 4
 31/34 anonim ***** válasza:
42%
Értjük, és van, ahol kötelező jogsi a bringára is, mert mi nem csak a gondolatainkat írjuk ki, hanem tájékozódunk.
2020. júl. 3. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/34 Alex Fly ***** válasza:
26%

@31: lehet, hogy egyes elszigetelt helyeken létezik ilyesmi, de ez itt nem releváns: a Bécsi Közlekedési Egyezmény kategorikusan tiltja, hogy a tagállamaiban a kerékpározáshoz bármiféle vezetői engedélyt írjanak elő.

Innentől remélem le lehet zátni ezt a meddő vitát.

2020. júl. 3. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/34 anonim ***** válasza:

Alex, ez azt jelenti, hogy tudjuk, miért nincs értelem nálunk is bevezetni. Mert akinek van, az is veszélyesen vezethet és van belőlük jócskán és akinek nincs, az is tud ügyesen vezetni.


Annak van értelme, hogy mindenki megtanulhassa még általános iskolában.

Annak van értelme, hogy nem hazug módon általánosít valaki egy egy eset után. De ki lehet elemezni, és tanulni lehet az idióta közlekedőkből. Ám mesterségesen kelteni a feszültséget nem jó, kérem szépen.

Annak van értelme, hogy bejárásokat csinálnak.

Annak van értelme, ahol baleseti gócok vannak, ott megfigyelni az okát, hogy feloldható legyen.


Végeredményben a lényeg, hogy kevesebb baleset mellett kevesebb legyen az agresszív viseledés is. De azt nem úgy éred el, hogy hamis érvekkel, megértés teljes hiánya nélkül követelsz valamit, aminek nincs ésszerű magyarázata és nem is vagy hajlandó a témát megvizsgálni olyan helyzetből, ahol már létezik az elméleted, vagy azt, hogy milyen extra hozadéka lenne.


De igen. 0% annak, aki nem csak köpködi a másikat , hanem gondolkozni is képes.

2020. júl. 4. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/34 anonim ***** válasza:

Amúgy, a legtöbb biciklisnek van jogosítványa, így KRESZ vizsgája is.

És évente hány autós baleset is van, ahol minden résztvevőnek van jogosítványa?

Biciklis által okozott évi 0-2 közt van. Viszont sokkal nagyobb hírverést kap, mint a naponta történő autós.

2020. okt. 24. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!