Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A biciklisekre milyen alapon...

A biciklisekre milyen alapon vonatkozik a KRESZ?

Figyelt kérdés

Tegnap volt majdnem egy balesetem. Autóval mentem, és egy biciklis nem adta meg nekem az elsőbbséget. A következő kereszteződésnél jeleztem neki, hogy ha nem rántom el a kormányt, akkor ő most ott feküdne az úttesten valószínűleg, amire ő annyit mondott, hogy sajnálja, de ő sosem vizsgázott KRESZ-ből, nem írt alá semmilyen papírt, a táblák nagy részét nem érti mit jelent mert nem kapott oktatást. Nem pöffeszkedve mondta, teljesen hihető volt hogy neki nincs meg a szükséges tudása a biztonságos közlekedéshez.

Ez alapján az a kérdés merült bennem fel, hogy hogyan lehetséges az, hogy KRESZ tudás, vizsga nélkül közlekedhetnek egyáltalán járművel az emberek az úttesten? Mármint hivatalosan, jogilag. Mert az élet legtöbb területén ez nem így van, pl. nem tervezhetek meg egy házat ha nincs hozzá megfelelő végzettségem (még a saját telkemen egy 40nm-es raktárt se, pedig azt ha elcseszem és összedől, akkor abba valószínűleg kevesebben sérülnek bele, mint ha mondjuk valaki az úttesten balesetet okoz).



2020. jún. 28. 14:46
1 2 3 4
 1/34 anonim ***** válasza:
100%
A gyalogosokra is vonatkozik a kresz, pedig ott valószínűleg jóval nagyobb a kresz vizsgával nem rendelkezők aránya.
2020. jún. 28. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/34 A kérdező kommentje:
Ez igaz. Mondjuk náluk sokkal kisebb az esélye, hogy balesete okoznak, mivel alapvetően nem az úttesten közlekednek.
2020. jún. 28. 14:56
 3/34 anonim ***** válasza:
33%
Én a bicajt is a motoros jogsihoz kötném.
2020. jún. 28. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/34 anonim ***** válasza:
92%
Ez igaz. Ezért lenne fontos, hogy már az általános iskolában tanítsanak közlekedési alapismereteket.
2020. jún. 28. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/34 anonim ***** válasza:
92%

A KRESZ így kezdődik:


"I. RÉSZ

Bevezető rendelkezések


A rendelet hatálya


1. § * (1) E rendelet a Magyarország területén lévő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza."


Forrás: [link]


Azzal tehát, hogy kimész a közútra ráutaló magatartással (jogi fogalom) automatikusan elfogadod a KRESZ-t.

2020. jún. 28. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/34 anonim ***** válasza:
92%
Ellentmondásos, de ez van. Ez pont olyan mint pld. a Btk. nagyon kevesen kapnak jogi oktatást, de attól még mindenkire vonatkozik.
2020. jún. 28. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/34 anonim ***** válasza:
23%

ezen felesleges itt rágódni..vagy a parlamenti képviselőd, vagy a belügyminisztert, esetleg a rendőrfőkapitányt kérdezd meg, miért nem részesülnek a kerékpérosok kresz oktatásban? A mai diákok már tanulnak kreszt, de még több millió kerékpáros bóklászik tudatlanul..nos ezek oktatását csak a kormány rendelheti el az összes vonzatával együtt.


Azt várni egy kerékpárostól, hogy biztosan megadja az elsőbbséged, az nagy hiba.

2020. jún. 28. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/34 anonim ***** válasza:
48%

"lenne fontos, hogy már az általános iskolában tanítsanak közlekedési alapismereteket"

Már az óvodában is tanítanak.

2020. jún. 28. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/34 anonim ***** válasza:
86%

Nemrég volt egy kérdés ebben a témában. Ott is beírtam a Kerékpáros Kisokos -t, mint alapvető fontosságú forrást.


[link]


Mellékesen a közlekedés minden résztvevőire vonatkozik a KRESZ és nem mentesít a törvény alól a törvény ismeretének hiánya.

2020. jún. 28. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/34 anonim ***** válasza:
51%

A majdnem volt egy baleset = nem volt baleset.


Mindenkinek vannak rossz élményei. Gyűlölet keltés azokban jön létre emiatt, akik mentálisan sérültek. Az egészséges ember figyelmesebb lesz emiatt.


Napi szinten van majdnem balesetem a közlekedés résztvevőitől. Sőt 3 cseebehagyásos esetem is volt 2 Veszprémben 1 Budapesten.

Vigyázzunk egymásra és ha valaki téved, néha egy "köszi, hogy figyeltél, legközelebb én fogó jobban figyelni", esetleg egy "bocsánat, benéztem" is működik. Nem minden esetben, mert van, aki csak balhézni akar azoknál az állatoknál a bocsánat keres nem működik, csak az embereknél.



BMW-s szorított le kő krétan az útról Székesfehérváron a Dóri pékség sarkán és nagy volt a pofája, hogy mit mutogatok neki ki is szállt. Mondom ez történet. Mondja, hogy neki még eddig nem volt balesete ez sem volt az. Mondom: ez mocskosul nem rajta múlott és igenis közúti veszélyeztetés, amit csinált.


Kerékpárosok is szorítottak már le.


Nem a járműre vonatkozik a szabály, hanem a közlekedés résztvevőire. Minden típusú közlekedő szabálytalan és mindegyiknek kéne legyen felelősség vállalás. Ám, amikor a balesetek és sérülések leggyakoribb oka, a gyorshajtás úgy van kezelve, hogy itt +10, ott +25 a tűréshatár, miként lehetne bármelyik szabályt komolyan venni?


Midnenkire vonatkozik a szabály és a KRESZ 3 első mondata az, amit az embereknek legjobban kéne ismerniük!


"A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben."

2020. jún. 28. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!