Zebrán gázolás, milyen büntetésre számíthatok?
ez teljesen a biciklis sara.
nem is mentél gyorsan.
szerintem ne parázz, a kocsid javítását szerintem be kell nyelned ha a bicajos nem fizet magától, és pereskedni kell.
Nem kell aggódni...
Valószínűleg kihozzák hogy mindketten hibáztatok.
Persze ehhez ismerni kellene a helyszínt és a körülményeket. Mert ugye a zebra és a kerékpárút illetve stoptábla már alapból ellentmondás. Normalis esetben ilyesmi ne fordulhat elő -ha igenb akkor egyértelműen a közlekedési infra tervezője/kivitelezője/engedélyezőse a felelős, de persze ő megússza...
Abban biztos lehetsz, hogy a biciklisnek semmi keresnivalója nem lett volna a zebrán, csak tolva.
Azok alapján, amit leírtál, téged nem fognak megbüntetni egyáltalán.
Két dolog van, amit gyakran keverni szoktak.
1. Rendőrségi oldal. A rendőrség nem vizsgálja, hogy ki hány %-ban volt hibás. Ők csak azt vizsgálják, hogy ki milyen szabály(oka)t sértett meg, és ez alapján büntetik meg, a büntetési összeg 100 %-ára. Függetlenül attól, hogy ez a szabálysértés összefüggött-e a balesettel. Pl. ha a helyszínelő rendőr észreveszi, hogy egyik féklámpád se ég, akkor ezért büntetnek meg, hiába, hogy semmi köze nem volt a balesethez. Szóval, mindkét felet (a tökéletesen vétlent is) megbüntetik minden olyasmiért, amit rá tudnak bizonyítani, teljesen függetlenül attól, hogy ki mennyire volt hibás a balesetben.
2. Biztosítói oldal. A KGFB-ben érdekelt biztosító(k) döntik el egymás között (vagy bíróság bevonásával), hogy melyikük ügyfele hány %-ban volt hibás, és ez alapján fizetnek a másik félnek. Ilyen esetben, ha KGFB nélküli személy (biciklis, gyalogos) volt az egyik fél, akkor a biztosító a biciklissel egyezkedik, vagy pereskedik. Tehát csakis a kártérítéssel kapcsolatban számítanak a %-ok.
A biciklis érezte, hogy ő a hibás, ezért is nem akart rendőrt meg mentőt. Mert így most ismertté vált a neve, tehát tudod, kitől kell követelned a kocsidban keletkezett kárt.
@15: most akkor zebra vagy az úttestet keresztező kerékpárút? Nem mindegy...
Első esetben ugye a KRESZ 43. § egyértleműen rendelkezik arrólb hogyan kell megközelítened azt. Utóbbi esetben viszont teljesen más szabályok érvényesek.
@16: de igen, kerépárúton már nem is egyet. De zebra előtt stoptáblát még nem...
Szóval a gyalogos átkelő hely mellett vezet egy sáv. Viszont a biciklisnek egy stop jelzés van felfestve, illetve mind a két oldalon egy stop tábla néz a biciklis sávra. Az atlekőt lassitással közelítettem meg, nem láttam egy embert sem. Majd amikor már közvetlen közel értem láttam a biciklist, azonnal fékeztem. Ő pedig a kocsi bal oldalának csapódott. Tényleg egy pillanat alatt került elő a semmiből. Sietett valahová, kivilágítatlanul. Több mint 150 ezer kilómétert vezettem eddig, egy koccanás nélkül, nagyrészt zsúfolt városi környezetben. Így visszanézve nem látom lehetőségét annak hogy hogyan kerülhettek volna el az ütközést.
Mennyi idő lehet míg a rendőrség lezárja ezt az egészet? Számíthatok arra hogy behívnak kihallgatásra vagy ilyesmi? Vagy ebben az esetben a begyűjtött adatok alapján döntenek?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!