Kamionok miért indexelnek gyakran jobbra, hogyha nem kanyarodnak be, és nem is állnak meg?
Nem azt mondtam hogy 1-et jobbra, 4-et balra indexelj, hanem
balra-jobbra,
balra-jobbra,
balra-jobbra
Az elakadásjelző azt jelzi hogy pl dugó van előtted vagy valamiért megállsz. A mögötted levő mazsola meg megijed, azt belesatuzik.
Szomorú, de a kérdező tökéletes példája a semmit nem érő oktatásnak. Mielőtt valaki azt mondaná hogy persze, ez a Balkán, bezzeg a nyugat, megsúgom hogy ott semmivel sem jobb, sok helyen inkább rosszabb (lásd Egyesült Királyság).
Az embereknek annyit tanítanak hogy ha félve is, de kiengedik őket az útra, jó esetben a koszon más is ragad rájuk és idővel megtanulnak vezetni. Ez így nem helyes!
A kérdező extrém példa, még szárad a tinta a jogosítványán, de ossza az észt az adott esetben több százezer, millió km-t vezetett sofőröknek.
8.43
Kamionos vagyok.
Még a kollégáknak a pályán is szoktam jelezni ha megelőz. Egy nyerges 16,5m egy tandem 18m. A saját hosszúságát előzéskor könnyebb felmérni ha a megelőzött kamion villant, hogy eljött a vége, húzhatod be. Ez csak egy példa, de mikor megköszönöm, soha nem vészvillogózom, hanem balra-jobbra index. Nem, ezt nem én találtam ki és terjesztem, ha megfigyeled minden kamionos így csinálja.
Egyszer nekem is volt egy ilyen szitum, teherkocsin tanulok, indexeltem mert mentem le jobbra, erre a munkásokat szállitó furgesz megelőzött, és megköszönte vészvillogóval. Pont kanyarba... én úgy érzem nem túl okos ezt alkalmazni, viszont amikor személykocsival voltam közútas teherautó indexelt, hogy mehetek, nem láttam semmit ,nem volt gond.
Óvatosnak kell lenni. De jó ha segít, nem veti meg senki.
Nincs jogsim, tehát nyugodtan lehet ugatni, de...
A Kresz a kölcsönös bizalomra alapul. Mivel az nincs benne a Kreszben, hogy ha valaki előzni szeretne, akkor jelezni kell neki, hogy előzhet, vagy nem, ezéért felelőtlenség arra alapozni, hogy ezt meg fogják tenni.
A jobbra villantást érdemes úgy értelmezni, hogy az előtted haladónak szándéka van elengedni téged, ergo kinézel és mérlegeled, hogy mehetsz-e. Ez a másik fél részéről azt jelenti, hogy tudatában van annak, hogy előzni szeretnél és amikor előzésbe kezdtél a baleset elkerülése véget (ami viszont legfontosabb irányelvként benne van a kreszben), előfrdulhat, hogy lassít, hogy befejezhesd a manővert, vagy szimplán lehúzódik a sávja jobb oldalára egy időre, hogy kiláss és több helyed legyen az előzéshez.
Nem csak kamionosok csinálják, s nem mindegyik kamionos indexel jobbra. Én is szoktam, pedig csak ignácom van.
Segíteni a kamionos, a buszvezető stb. Egy terebélyes, át nem látható jármű mögött menni nem leányálom. Már csak ezért is nagyobb követési távolság tartása ajánlott.
S mivel nehéz megállapítani, mi van előtte, ezek szeretnek segíteni.
És felelősséggel teszik (általában). A döntés a tied, de nem indexelnek jobbra, ha nem biztos benne, hogy biztonságosan meg tudod előzni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!