32 évesen megtanulni vezetni?
Nem akarok magyarázkodni, eddig miért nem szereztem jogosítványt. Egyszerűen csak nem éreztem szükségét. Most igen, és egyre jobban...
Az nem érdekel, hogy beülök majd a 17 évesek közé. De nehezebb, ha most tanulok, mint ha 15 évvel ezelőtt tettem volna? Nő vagyok, és úgy érzem, semmi érzékem az egészhez. (Leszámítva a GTA-t, ott nagy király vagyok :D)
Simán meg lehet, ha akarod.
Nekem is van a családban aki 30 évesen szerezte meg a jogsit nőként.
A 17 évesek közé meg nem nagyon kell beülnöd, max a kresz vizsgán. Kreszből van netes tanfolyam. A gyakorlati oktatáson meg csak te vagy meg az oktató.
"semmi érzékem az egészhez"
Ezt a hozzállást viszont felejtsd el. Nem egy atomfizika az autóvezetés, inkább csak gyakorlás kérdése. Nagyon kevés az olyan, aki tényleg nem képes vezetni.
Most mi a kérdés? Hogy nehezebb? Szerintem nem.
Nő vagy és szereted a GTA-t? Van valakid? :)
Egy bizonyos kor után nehezebb a gyakorlati rész, az elméletre ez kevésbé jellemző.
A 32 év év viszont még feltétlenül az a kor, amikor már egyértelműen nehezebb a gyakorlat.
Vannak példák arra is, hogy 60 évnél idősebbek jelentkeznek jogosítvány szerzésre, náluk már gyakran automata váltóra korlátozottan sikerül csak a forgalmi vizsga, ha nincs semmilyen jogosítványuk, a kuplung, váltó kezelés elsajátítása náluk már nagyon körülményesen, lassan rögződik, ha sikerül is.
A 32 éveddel nem fogsz nagyon kilógni a többi tanuló közül.
Többségben lesznek a tizen, huszon évesek, de lesznek ott 40-esek is, akik talán nem az első jogosítvány kategória megszerzésén ügyködnek - különben meg nem is kell foglalkozni a többiek életkorával.
Azzal azért számolj, hogy a kötelező 30 óra gyakorlat csak egy minimum óraszám, jó esetben elegendő, de sokan (fiatalok is) csak több (40-60) óra gyakorlás után tudnak levizsgázni.
30 vagyok, 4 gyerekes anyuka. Jelenleg 2 bukáson vagyok túl.... Nem a megtanulással volt a problémám, hanem a vizsgával. Persze, ügyetlenebb voltam a 18 éves kislánynál, de nem egyformán tanított az oktató minket (de olyan is volt, hogy az egyik ismerősömet 3X 2 órán keresztül parkoltatta, és az oktató hozta-vitte a kocsit, míg én az első perctől fogva a kormánynál ültem és ugyan úgy az alapoktól kezdett az ismerős is és én is)
Fiatalabb koromban azért lett minden vizsgám- sulis- mert nem agyaltam semmin. Így vissza gondolva, félelmetes, hogy mennyire nyugodt (érdektelen) voltam. Most viszont van tétje, felfogom, hogy nem kis pénz, persze, hogy nehezebben megy. Nem mondom, hogy perfektül kezelem a kocsit, van pár cinkes szokásom, de gyorsan ráéreztem a váltásra, a kanyarodás sem volt gond, a saroktolatás sem (a parkolás volt gáz, de a második vizsgámra az is ment :-) ), amikkel gond volt, az azért volt, mert nekem az oktató semmit nem magyarázott el normálisan. Nem volt szó a tükrök helyes beállításáról sem. A mai napig nem tudom, hogy a jobb tükröt hogy kell úgy állítani, hogy a forgalmat is lássam és tolatásnál is lássam amit kell...
#8#
Az sajnos komoly baj, hiba az oktató részéről, ha fontos dolgokat nem magyaráz el a tanulónak, vagy nem mutatja meg azt.
Ezzel együtt is a tanulónak kell rájönni arra, hogy mi a jó neki, de legalább fogalma lesz róla, hogy mit kellene csinálni.
Ilyen a tükör beállítás: az oktatónak el kellene mondani már az első-második gyakorláson, mit kell figyelni a tükrök beállításánál, és minden gyakorlást azzal kezdeni a tanulónak, hogy a tükröket beállítja...
Lesz, olyan, amikor nem sikerül jól beállítani, de lehet korrigálni, és a tucatnyi gyakorlás után, mire vizsgázni megy, már legalább a tükröt be tudja elfogadhatóan állítani, ami nagyon fontos, alap, sokszor a tükör beállításán múlik, hogy a parkolás hátra menetben hogy sikerül.
A beállítás gyakorlati részébe az oktató nem nagyon tud bele nyúlni, legfeljebb rákérdez, hogy "most mit látsz a tükörben?".
Sík terepen, egyenes úton hosszan kell látnod magad mögött az utat, a melletted lévő sávot, és az autód szélét is a bal tükörben, de az autód csupán 1-2 centit tölt ki, nem takarja ki a tükör felét a saját járműved.
Jobb tükörnél, belső tükörnél is megvan az elmélete, hogy mit kell azokban látnod, de gyakorolni kell azok beállítását, és az igenis az oktató hibája, ha arra nem készíti fel a tanulót, de elvárja, hogy tükörből tudjon manőverezni.
Kedves 9-es!
Az oktatót a második sikertelen vizsgám után kértem, hogy adja le a kartonomat, nem szeretnék Vele vezetni tovább. Sajnos az a típus, aki valóban nem oktatónak való. Ezt nem a bukott vizsgáim miatt írom, mert arról, hogy "bepánikolok" és kapkodok, nem az oktató tehet, hanem én. Viszont az, hogy aki nem rendőr-rokon, vagy rendőr -tanonc... (az oktató is rendőr főállásban) azokkal előszeretettel bánik kutyául (kiabál, úgy belekap a kormányba, hogy közben a kezed majd el töri- az ominózus ismerősnek,akit 3x2 órán keresztül parkoltatott speciel majdnem eltörte az ujját - nem tűri meg az "egyszerű" embereket, ő annál felsőbbrendűbbnek gondolja magát.) Birka türelmem van, de már sok volt. Remélem, hogy a másik oktatóm majd ennél sokkalta jobb lesz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!