Autóstársaim, egyetértenétek azzal hogy a biciklisekre is vessenek ki valamiféle adót?
Össze-vissza cikáznak, tekernek mindenen keresztül, párhuzamosan haladnak melletted a járdán, egyszer csak leugrat a zebrára, te satufék, mert rájuk a kresz nem vonatkozik, de még ésszel se tudnak közlekedni. Ha elütöd, még te vagy a hibás mindenképp. Én nyerges szerelvénnyel közlekedem nap mint nap és szétvág az ideg ha egy biciklis előttem teker. Megelőzni nem tudom ha jönnek szemből, ott kell mögötte döcögnöm 20-al.
Még ha állok, akkor sincs nyugtom tőlük, valamelyik nap beszólt az egyik hogy "az *****ba is parkóhattá vóna ezzel a ****vel" mert ő a biciklijével a hatalmas helyen nem fér el. Én utána szóltam hogy "mi van te proli mit tekersz itt, nem telik autóra?"
Ez a biciklis szubkultúra úgy terjed mint valami járvány. Pár éve még nem voltak ennyien, jól megfértünk egymástól ők se bántottak, én se bántottam őket.De ezek egyre többen és többen lesznek és követelőznek bicikliutakat meg mi egymást, holott ők nem fizetnek súlyadót meg mindenféle adót. Ha kapnak valamit még többet követelnek, és még a figyelmet is felhívják magukra országos bicikli magasra emeléssel stb. Mint a pride felvonulásosok. A biciklisekre is vessenek ki valamiféle adót.
8 kilóra a súlyadó... lássuk csak... hát, talán be tudnám fizetni. Biztos sokra menne a világvégi falum összesen néhányezer forinttal. Még talán a károsanyag-kibocsátásomat is be tudnám fizetni.
A bicikliúttal is bajod van, ha előtted teker az is szar, te nem olvasol csak írsz? Alex Fly leírta: ha mind autózna, te nem férnél el az úton a munkaeszközöddel. Vehetnél helikoptert a teherszállításhoz.
"8 kilóra a súlyadó... "
Neem, teljesítményadó. Minden bringást lemérnénk szobabiciklin és az után kapná a csekket xD
Nem olvastam végig minden választ, lehet valaki ugyanezt már leírta:
Nem adóztatnám meg őket, semmi értelme. Viszont valami módon csak meg kellene követelni tőlük is a szabályok tudását és betartását. Mehetne iskolai szinten vagy mittudomén, nekem mindegy. A lényeg az legyen, hogy aki csak teker az is tudja mit lehet és mit nem és mi az ami biztonságos.
A másik ami ezzel párhuzamosan fontos lenne, az a kerékpáros közlekedési infrastruktúra fejlesztése. Ami nem abból állna, hogy lecsípünk a körúton a külső sávból 60 centit, vagy a járdából...
Vidéken/kisvárosokban ez még nem annyira markáns probléma, mint a nagyobb városokban. Ott mindenképp ideje lenne már egy korszerű, a mostani és a jövő igényeinek megfelelő közlekedési rendszer kialakításának. Ebbe beletartozik a gépjármű/teherforgalom/*teherforgalom számára rendelkezésre álló utak fejlesztése, ésszerűsítése stb..
Ha ezt a kettőt sikerülne megvalósítani, akkor sokkal élhetőbb városain lennének.
".."egyszer csak leugrat a zebrára, te satufék, mert rájuk a kresz nem vonatkozik"... -ha valakire vonatkozik a KRESZ és azt be is tartja, az nem fog satufékezni a zebránál, ugyanis úgy közelíti meg azt, hogy egy gyalogos felbukkanása esetén azonnal meg tudjon állni. Ha -bármilyen okból kifolyólag- satuzni kell, akkor túl gyorsan haladt. "
Te mennyit vezetsz autót?? Elárulom neked, hogy egy gyalogos nem száguldozik keresztül a zebrán. Arra fel lehet készülni, bár van egy-két idióta aki szét se néz azt sem nézi, hogy van-e zebra csak lelép.
A sok idióta biciklis igenis kiszámíthatatlanul hajt a zebrára. Nem is látod, mert nem láthatod takarásban van, és egyszer csak megjelenik az istenbarma egy hatalmas kerítés mögül, aztán meg jól elcsapják. Láttam ilyet, a hülyéje a járdán ment ráadásul én meg szabályosan az úton tekertem. Pár nappal később megint láttam, akkor is ugyanott ment a hülyéje, de már lassított legalább.
Érdekes módon biciklisek miatt sokkal többször kell fékeznem meg kikerülnöm stb, mint a gyalogosok miatt. Mennek ész nélkül, mint a bolondok.
Írom ezt úgy, hogy én is rendszeresen biciklizem, de tudom, hogy mik a szabályok. A jogsit sem libáért vettem.
Érdekes módon rám még egyszer sem dudáltak rám, mert hülye módon közlekedtem.
Súlyadó... Mennyi is az egy tíz kilós járműre? Arról nem is beszélve, hogy olyan már nincs is. Helyette teljesítményadó van. Az én kerékpáromnál ez pontosan 0, azaz nulla Watt után fizetendő összegre jön ki. Esetleg e-bikeok esetén lehet ennél több; a max. 300 Watt után fizetendő összeg nem hinném, hogy fedezné az adminisztráció költségeit. A 4 millió magyarországi kerékpár esetén ez már észrevehetően megterhelné az államkasszát...
Autósok adójából épített kerékpárút: ilyet még senki sem látott. Már írtam:a NAV nem kezeli külön a befizetett adókat aszerint, hogy az adóalany mivel közlekedik. Másrészt a kerékpárutak döntő többsége EU támogatásból épül. Ennek köszönhető a sok életveszélyes, járdán vezetett borzadály. Ti. a kerékpárútépítésre kapott pályázati pénzeket így lehet lenyúlni és járda-, közút-, illetve egyéb építésére felhasználni. Csak arra kell figyelni, hogy jusson belőle egy kanna sárga festékre is, amivel egy csíkot lehet húzni a járda közepére... Ezzel szintén az autós jár jól, a többi közlekedőnek meg szívás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!