Autóstársaim, egyetértenétek azzal hogy a biciklisekre is vessenek ki valamiféle adót?
Össze-vissza cikáznak, tekernek mindenen keresztül, párhuzamosan haladnak melletted a járdán, egyszer csak leugrat a zebrára, te satufék, mert rájuk a kresz nem vonatkozik, de még ésszel se tudnak közlekedni. Ha elütöd, még te vagy a hibás mindenképp. Én nyerges szerelvénnyel közlekedem nap mint nap és szétvág az ideg ha egy biciklis előttem teker. Megelőzni nem tudom ha jönnek szemből, ott kell mögötte döcögnöm 20-al.
Még ha állok, akkor sincs nyugtom tőlük, valamelyik nap beszólt az egyik hogy "az *****ba is parkóhattá vóna ezzel a ****vel" mert ő a biciklijével a hatalmas helyen nem fér el. Én utána szóltam hogy "mi van te proli mit tekersz itt, nem telik autóra?"
Ez a biciklis szubkultúra úgy terjed mint valami járvány. Pár éve még nem voltak ennyien, jól megfértünk egymástól ők se bántottak, én se bántottam őket.De ezek egyre többen és többen lesznek és követelőznek bicikliutakat meg mi egymást, holott ők nem fizetnek súlyadót meg mindenféle adót. Ha kapnak valamit még többet követelnek, és még a figyelmet is felhívják magukra országos bicikli magasra emeléssel stb. Mint a pride felvonulásosok. A biciklisekre is vessenek ki valamiféle adót.
Nemhogy inkább te is bicikliznél, mert én meg azon vagyok kibukva, mikor az ablakom előtt elhúznak a nyerges vontatók.
Tedd le a dömpert és tekerj!
#2:
Fura amit írsz, mert 30 éve még volt az iskolában gyalogos és kerékpáros KRESZ oktatás! Valamiért meg is értettük...
Voltak szóróanyagok, rajzfilmek, csináltak tanpályát a kézilabda pályán, stb...
Igazából nem is a 8-10 éves gyerekekkel van a gond, ők csak elenyésző számban vannak jelen a forgalomban. Az igazi gond pont a felnőttekkel van, akik tesznek minden szabályra, mert tudják, hogy a rendőrök nem foglalkoznak velük!
#3:
Már nem olyan időket élünk, amikor a pék triciklivel tudná a kenyeret elvinni a boltig!
Pénzbeszedésre nem az adót alkalmaznám, hanem minden embernek egységesen lenne 10-20 kötelező elméleti óra, ahol a kerékpáros, gyalogos közlekedésen túl még egy kis tömegközlekedési ismeretet is taníttatnék.
Sok a tahó, akárhány keréken gurul (vagy csak húzza a cekkert maga mögött).
Ezek után egy vizsga (nem lefizetős), max pár ezer forint (ennyi mindenkinek van). Aztán ha balesetet okoz vagy nem tartja be a szabályokat, akkor büntetni akár több tízezer forintra.
Igen ha már annyira egyenrangó partnerek akarnak lenni akkor vagyék ki a részüket ők is terhekből.
Kötelező biztosítás, zéró tolerancia, műszaki vizsga,
Nyitott kapukat döngetsz. Bármilyen hihetetlen, az, hogy valaki kerékpárral közlekedik, nem jelent mentességet az adófizetés alól. Vannak NAVos ismerősök, akik szintén nem tudnak arról, hogy a kerékpár adómentességet garantálna a használójának. Sőt még az ÁFA-t sem lehet úgy visszaigényelni, ahogyan egy motorizált járműnél...
Szóval nem értem a kérdést. Az egyéb, közlekedési és KRESZ ismeretek hiányát jelző feltevésekre meg nem is tudom, érdemes-e válaszolni... Csak röviden:
..."egyszer csak leugrat a zebrára, te satufék, mert rájuk a kresz nem vonatkozik"... -ha valakire vonatkozik a KRESZ és azt be is tartja, az nem fog satufékezni a zebránál, ugyanis úgy közelíti meg azt, hogy egy gyalogos felbukkanása esetén azonnal meg tudjon állni. Ha -bármilyen okból kifolyólag- satuzni kell, akkor túl gyorsan haladt.
..."szétvág az ideg ha egy biciklis előttem teker. Megelőzni nem tudom ha jönnek szemből, ott kell mögötte döcögnöm 20-al. " - ha egy személygépkocsi/traktor/tengeralattjáró/stb. megy előtted, azt ugyanúgy nem tudod megelőzni. Sőt ha a te tragacsod egy haladni kívánó kerékpáros útját akadályozza, az sem tud téged megelőzni, ha nincs rá elég hely. Ez így működik. Akit ezért "szétvág az ideg", az elgondolkodhatna azon, hogy pszichológiailag alkalmas-e a járművezetésre...
"mi van te proli mit tekersz itt, nem telik autóra?" - De telik. Sőt nagyon sok kerékpárral közlekedőnek otthon az autója, de mivel városon belül közlekedik, így azt a járművét használja, ami erre a célra a legalkalmasabb. És ez nem az autó, sőt! És ha nincs neki, nagy valószínűséggel neki is telik rá, csak nincs rá szüksége, ergo minek venne? Főleg hogy sok kerékpár többe kerül, mint egy átlagos tragacs...
"Ez a biciklis szubkultúra úgy terjed mint valami járvány." - igen, egyre többen ismerik fel, hogy a városi autóhasználat felesleges erőforráspocsékolás: semmi nem indokolja, hogy a jellemzően 5 km-nél rövidebb távon egy személy szállításához egy másfél tonnás holt tömeget is cipeljünk, az amúgy is szűkös útfelületből a szükségesnél tízszer több helyet elfoglalva. Aki viszont hivatásforgalmi okból vagy tényleges szükségből jár gépjárművel, az csak örülhet annak, hogy ennyivel is kevesebb autó van az utakon. Ha pl. Budapesten minden kerékpáros autóba ülne, attól a plusz 200000 szgk.-tól meg sem lehetne mozdulni az utakon...
..." még a figyelmet is felhívják magukra országos bicikli magasra emeléssel stb." -ha egyszer sok autista nem hajlandó észrevenni egy, tíz, ezer kerékpárost az utakon, akkor egy százezres tömeg láttán talán eljut a tudatáig, hogy nem csak bádogdobozok gurulnak az utakon, hanem vannak egyéb járművel közlekedők is, akik pontosan ugyanolyan joggal használják a közpénzből épült közutakat, mint az autóbaszorultseggűek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!