Szabad vészfékezni? Több helyen olvastam már, hogy a sofőrök jelentős része, veszélyes szituációban nem mer, vagy egyszerűen csak nincs hozzászokva a vészfékezéshez. Árthatok az
Felfüggesztett börtönbüntetés nem jár érte de:
Ha nincs a verdádba Abs és megcsúsznak a kerekek amikor satuféket nyomsz jelentősen megnő a féktávolság magyarul telibeba***szod a nénit aki kilépett eléd , inkább azt gyakorold hogy hogy tudod azt megcsinálni hogy maximális fékerőt érj el a kerekek megcsúszásaí nélkül és így a gumid se lesz kocka
pápá
Gondolom a kérdező nem a belvárosban a legforgalmassabb időszakban szeretne gyakorolni, hanem kietlen helyen kietlen időben.
Én gyakorolgattam és rossz hírem van: az első pár alkalommal akkora féknyomot húztam mint állat, a gumi felét elfékeztem :)
Az emberben benne van az ösztön hogy nyomja a féket, nincs az az isten hogy elengedje, még gyakorlás során sem.
Ezért ha lehet, arra kell törekedni, hogy ne sima aszfalton gyakorolj, mert akkor rövid időn belül elfékezed az egész szett gumit. Helyette vizes, faleveles, nagyon enyhén csúszós úton kell gyakorolni a fékezést, olyan helyen ahol megfelelően nagy terület van. Először érdemes kis seb.ről próbálkozni, és szoktatni magad egyáltalán ahhoz az érzéshez hogy lenyomod a féket, majd megpróbálod csak a csúszáshatárig felengedni (nagyon nem könnyű).
Itt:
sok okosság le van írva
Aztán mindezt meg lehet azzal spékelni, mint ahogy fentebb is írják, hogy kiraksz egy képzeletbeli akadályt (ásványvizes palack) és vészfékezés közben megpróbálod kikerülni. Na ez még nehezebb. Az ösztönök ellen kell dolgozni, és minden baromi gyorsan történik.
Monjuk hogy ezzel sok időt töltöttél és kiválóan tudsz fékezni. Most jön a feketeleves:
a hivatalos csúszótréning: na hát itt meg aztán megint mindent tök ellentétesen kell csinálni mint ahogy a vészfékezésnél megszoktad: féket nem nyomjuk, gázzal és kuplunggal játszunk, és baromi gyorsan tekerjük a kormányt ...
Szóval nem olyan egyszerű dolog ez, sőt!
Ja igen és 1-2* gyakorlás pont arra jó, hogy megtudjad mit nem tudsz, és mit nem tudsz hirtelen, reflexből a másodperc tört része alatt előkészület nélkül alkalmazni. Ahhogy hogy rutinná váljon, sokat kell gyakorolni.
Tök természetes hogy az emberek nem tudnak vészfékezni. Az iskolában nem tanítják, utána meg jobb estben átlagos forgalomnál nem kell. Mellesleg én pl. forgalomban alig használom a féket, amikor nyomom akkor is inkább csak a féklámpa miatt, hogy a mögöttem jövő lássa hogy fékezek.
Az én körömben pont az ellenkezőjét tapasztaltam.Vagyis azt,hogy legtöbben csak a fékben bíznak.Történik valami hirtelen,aztán tapossák a féket.Kérdeztem,miért.Azt a választ kaptam,hogy "Meg kell állni vagy lassítani."
Szóval,miután rájönnek,hogy sz ar van a palacsintában,akkor már meg akarnak állni.Csak akkor már nem lehet.De azért megpróbálják.
Ezt a tudást fontosnak tartom én is.Rengeteget gyakoroltam már.Azt a stratiégát gyakorlom,hogy váratlan helyzetben nyomom a féket veszettül(persze,hogy mennyire váratlan az sokszor a figyelmem miatt van) és közben már figyelem,hogy merre lehet kanyarodni.Az utolsó pillanatban leszállok a fékről és inkább a kormányzásra figyelek.Nagyon sokat lehet tapasztalni még,ha az ember kijár üres parkolókba,télen kézifékezni.Télen tapasztaltam meg igazán azt,hogyha az ember nem mer,nem nyer:D
Ugyanis pl. télen az autó hajlamosabb az alulkormányzottságra,mint a túlkormányzottságra és olyankor a vészfékezés mégrosszabb.Idén télen fordult elő velem,hogy mentem a munkahelyemre és ott a parkoló bejárata után élesen balra kanyarodik.Én meg túl gyorsan hajtottam be,az autó meg ment volna tovább...Kis tétovázás után megrántottam a kéziféket,majd nyomtam egy kövéret,hogy kihúzza magát.Ezzel sikerül megúsznom,hogy összetörjem az autót:)
Ez mind ígyvan, szép meg jó, de ne felejtsünk el valamit...
Van egy vicc, ami sajnos igaz.
Így szól:
Mikor fékez egy átlagos képességű amatőr vezető 120km/h-s sebességről vészfékezéssel állóra?
Válasz:
Halála előtt 10 másodperccel.
Figyelni kell a sebességre is, mert olyan erők léphetnek fel, ami kibillentheti az autót az egyensúlyából, és már borul is, főleg nagy sebességnél. Egy úrvezető nem minden esetben tudja megfogni az autót, még ha ABS-el szerelt is. Tisztában kell lenni a saját képességeinkkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!