Vezetéstől való félelem leküzdése?
Üdv! Székesfehérvárról ingázok Budapestre dolgozni, alapból ideális munkahely mert a Délihez közel van, így elvileg nem okoz gondot a vonattal munkába járás. Direkt írtam, hogy elvileg. Az elmúlt hónapokban többször elkéstem a tisztelt MÁV miatt, ami nyár végén egyre többször előfordult és múlt héten a legutóbbi alkalommal ultimátumot kaptam, miszerint záros határidőn belül tegyem le a jogsit és járjak kocsival.
Életem eddigi legjobb munkahelye, normális fizetéssel.
Sajnos egyik rokonom és egy gyerekkori barátom is autóbalesetben haltak meg, ezért megfogadtam hogy én vezetni azt nem fogok. De most rá fogok kényszerülni. Hogy tudnám legyőzni az aggodalmaimat? Járt már is ilyen cipőben már? Ha igen, neki hogyan sikerült?
Teljesen megértem a munkáltatóm álláspontját, nem is vitatkozok vele.
26/F
" Lehet máshol máshogy van a díjazás de itt én ezeket hallottam
Minden drágult a covid alatt/óta, a jogsi sem kivétel "
Perszel, ez tiszta sor, abszolút osztom mert így is van... Deee! Hogyha ez a helyzet amit írtál, hogy: ->
" Nekem sok ismerősöm csinálja most és őket kB 50 óra után engedik vizsgázni, vagyis maga csak a gyakorlati része (Ha az átlag 50 óra) 450 ezer. "
Akkor ott az azt jelenti, hogy olyan emberek teszik le a jogosítványt, akiknek egyébként nem kéne. Csak muszájból, "kényszerből", vagy olyan indokokkal hogy: Ez KÖTELEZŐ már a mai világban mindenkinek, a családban is van mindenkinek, a feleségemnek/férjemnek/páromnak is van, blah-blah...
És ezek az emberek nem fognak sok tapasztalatot szerezni az úton, mert alapjáraton 90%-ban nem fogja őket érdekelni a vezetés, a közlekedés, az utak, az autók világa és így tovább. Ők a kamikazek az úton. Nem pedig az a BMW-s (csak hogy mondjak valami hétköznapit, amit úgy is mindenki ismer és emleget mindenhol), aki már 10 éve vezet, és mellette mondjuk furgonnal / kamionnal a jogsi kezdete óta járja európát, és levezett ha évi 100.000km-rel számolunk akkor legalább 1.000.000km-t úgy, hogy volt már mindenhol az Európai kontinensen, meg mondjuk angliában is.
Ez itt a baj. Ezért nem engedik az oktatók az embereket vizsgára 30 óra után, mert nincsen érzékük a vezetéshez. Vagy a KRESZ ismerete és használata nem megy, vagy pedig maga a gépkocsikezelés és ezzel együtt párhuzamosan a közlekedés, azaz egyszerre több minden dologra történő odafigyelés. Pedig a közlekedés ezt megkívánja. De nem megy mindenkinek.
Ha nincs se jogsid, se autód, akkor hatalmas befektetés... Sok millió forintot kell beleölni mire meglesz minden és alsó hangon fél év.
Ha valami olcsóbb autót veszel, akkor is kb 20 évre előre kifizeted az országbérletek árát (a teljes OB árral számoltam, nem azzal hogy visszatéríti a munkáltató a nagyját), úgyhogy ez a megoldás sehogy nem éri meg anyagilag. Kivéve ha más miatt is szükséged lenne a kocsira. De eddig is elvoltál kocsi nélkül és még nem is szeretnél vezetni, így vastagon felejtős a kocsival bejárós dolog.
Hacsak nem valami lehetetlenül korai időpontra jársz dolgozni, akkor el kell indulni korábban, van elég sok vonat. Lehet hogy a Budapestre költözés is olcsóbb lenne mint az autós verzió.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!