Vezetéstől való félelem leküzdése?
Üdv! Székesfehérvárról ingázok Budapestre dolgozni, alapból ideális munkahely mert a Délihez közel van, így elvileg nem okoz gondot a vonattal munkába járás. Direkt írtam, hogy elvileg. Az elmúlt hónapokban többször elkéstem a tisztelt MÁV miatt, ami nyár végén egyre többször előfordult és múlt héten a legutóbbi alkalommal ultimátumot kaptam, miszerint záros határidőn belül tegyem le a jogsit és járjak kocsival.
Életem eddigi legjobb munkahelye, normális fizetéssel.
Sajnos egyik rokonom és egy gyerekkori barátom is autóbalesetben haltak meg, ezért megfogadtam hogy én vezetni azt nem fogok. De most rá fogok kényszerülni. Hogy tudnám legyőzni az aggodalmaimat? Járt már is ilyen cipőben már? Ha igen, neki hogyan sikerült?
Teljesen megértem a munkáltatóm álláspontját, nem is vitatkozok vele.
26/F
Elöször is amiatt, mert valaki meghalt autóbalesetben, nem akarni vezetni elég buta ötlet. Mindenkinek van ismeröse, rokona, aki így halt meg, az esetek nagy többségében ök voltak a hibásak, nem szabályosan vezettek.
Ezzel csak magadban építettél fel egy nagy gátlást, aminek semmi értelme.
Másodszor az ilyen irreális félelmeket csakúgy lehet leküzdeni, hogy felvállalod a stresszt és megtanulsz vezetni - azaz csinálod, nem pedig elöre kizárod a lehetöséget.
Célszerü jó autósiskolát keresni és az oktatóval megbeszélni, hogy félsz a vezetéstöl, ilyen esetben kicsit más módszerrel kezdenek.
Az meg kifejezetten jó, hogy muszáj lesz vezetned, úgy épül le leginkább az ilyen félelem, ha rendszeresen vezetsz.
Én is paráztam tőle, de én épp most csinálom a jogsit.
Még most is van bennem félelem, de nem annyira mint előtte.
Nálam ez egy olyan dolog volt, hogy tudtam, hogy félek tőle, de akartam jogsit a hasznosága miatt. Szóval rákényszerítettem magam, hogy csináljam.
Szerencsére az oktatóm normális, és a egész jól haladok. Sokkal nagyobb volt a félelmem mint az reális lett volna.
Mostmár várom hogy menjek vezetni.
Nézz szembe vele. Lesznek rosszabb alkalmak, de ne légy a magad ellensége. Hidd el, magadat segíted ha ezt a félelmet le tudod küzdeni.
Amúgy autóval is el lehet késni a dugók miatt, vagy mész friss jogsival az autópályán.
Jogsi fél millió
autópálya matrica évi 60k
Autó sok millió
autó fenntartása, biztosítás, stb sok-sok pénz megintcsak.
Ehhez képest 19ezer az országbérlet.
Lehet gondolkodni hogy melyik éri meg jobban.
És lehet megnétni a menetrendet! 20 vonat ér be 9 óra előtt a délibe. Nem kell kicentizni, menj korábban.
Autóval időben kb ugyanannyi, ráadásul Budaörstől állni fogsz a dugóban.
Olyan jól keresel, hogy hipphopp veszel egy kocsit?
Nekem is volt ilyen főnököm, közölte, hogy a férjem vegyen nekem kocsit. Mert én minimálbért kerestem. Jogsim van.
A jogsi már csak akkor jön ki fél millióból ha nagyon ügyesen vezetsz.
Az autó vételi díja, szerviz díja, biztosítása és a benzin pénz az megint egy nagyobb kiadás.
A munkahely állná legalább a jogsit?
Mennyi időt adtak rá?
Mondjuk Fehérvárról 2 megyematrica elég, tehát az "csak" 13k.
Ettől függetlenül osztom, hogy ezen a viszonylaton tök baromság lenne autózni.
Gondolj bele, hogy napi 120 km-t raksz majd az autódba. Ez egy hónap alatt durván 2500 km, egy év alatt 30 ezer km és akkor még csak dolgozni mentél el.
Ilyen futásteljesítmény mellett brutál összeg a szerviz és az autó értékvesztése.
Szerintem ebbe csak úgy menj bele, ha kapsz céges autót.
Meg mi lesz, ha autóval meg azért nem érsz be, mert baleset van az M7-esen? Akkor megparancsolja a főnök, hogy tedd le a pilótavizsgát és menjél helikopterrel?
Szerintem indulj előbbi vonattal vagy költözz közelebb.
" A jogsi már csak akkor jön ki fél millióból ha nagyon ügyesen vezetsz. "
Azért elég durva lenne baszki, ha egy B kategóriás jogosítvány nem lenne meg fél millióból, vagy alatta. Én nekem most a D kategóriás jogosítvány fog kijönni a végére úgy hogy mindenből átmentem elsőre, már csak a forgalmi vizsgám van hátra, hogy 600.000Ft a vége.
A C kategória volt 2 éve nekem 430-440.000Ft környéke úgy, hogy ott is átmentem elsőre mindenből.
Ha egy B kategória nem áll meg 500.000Ft alatt, akkor ott baj van.
Amúgy az utolsó kommentjével egyetértek.
Költözz közelebb ha anyagilag megengedhető, vagy menj vonattal, tömegközlekedéssel.
Egy autó sok pénzbe van, és mit nem ér az egész, ha nem használod ki. Mondd meg a főnöködnek akkor, hogy biztosítson céges autót a számodra, vagy pedig vegyél akkor te magadnak egyet, de az biztos hogy ekkora távokhoz csak dízel érdemes. Abból pedig csak Japán márkából választanék. Toyota, Honda. Például egy T25-ös Avensist.
Ja, nem beszélve arról, hogy majd hogy fizeti a bejárásodat a főnök? Az előző kommentelő 2500km-t írt egy hónapra. Az például nekem 130.000Ft környéke lenne, városi és országúti használattal.
Eléggé felmentek az árak
2020ban 5ezer forint volt egy gyakorlati óra vezetésből, most kB 9ezer
30 órát kötelező venni
Erre jön a KRESZ ami kB 50 ezer az elsősegély a forgalmi vizsgadíj ami szintén több tízezer (és ha elsőnek nem sikerül akkor azt majd megint befizetni mégegyszer, plusz még órákat venni)
Nekem sok ismerősöm csinálja most és őket kB 50 óra után engedik vizsgázni, vagyis maga csak a gyakorlati része (Ha az átlag 50 óra) 450 ezer.
Mondjuk ez hajdú bihar
Lehet máshol máshogy van a díjazás de itt én ezeket hallottam
Minden drágult a covid alatt/óta, a jogsi sem kivétel
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!