Az elektromos járművek azért jóval drágábbak, nehogy csökkenjen a környezetszennyezés?
És azért akarja az Unió bevezetni azt, hogy 1800 kg feletti járműhöz ne legyen elég a B-s jogsi, hanem újra kelljen vizsgázni?
Ez minden? Mégtöbb hátráltató intézkedés nem is születik a környezetkímélés megakadályozása érdekében?





#9 "A benzingőz pedig egyáltalán nem káros. Folyamatosan nagy mennyiségben tud kárt okozni, de egyszeri nagymennyiség, vagy sokszori kismennyiség nem okoz maradandó károsodásokat." - erre a baromságra nem is tudom, mit lehetne reagálni. Talán akkor szívogasd csak a benzingőzt, lehetőleg cigifüsttel keverve, mert nyilván az sem káros, hiszen ismertél olyan láncdohányost, aki 95 évesen halt meg, mert elütötte egy kocsi... (valószínűleg nem elektromos)
#10 Bár nem tudok olyan statisztikáról, amiben szerepelnének az újautó-vásárlók lakáskörülményei, szerintem egyáltalán nem igaz, hogy a panellakók nem vesznek új autót. Az átlagos négyzetméterár több mint 1 millió Ft, szerinted csak régi Skodák parkolnak egy ilyen ház előtt? Amúgy ha csak a kocsi magassága számítana, akkor maradtak volna az egyterűek, csak azok valószínűleg nekik nem elég agresszívek...





@11
A panel négyzetméterár semmit nem jelent.
5 éve fele ennyit értek, 13 éve Pesten jó helyen 10 millióért lehetett lakást venni.
A 70 éves Erzsébet néni már nem tudna venni új autót, ahogy az albérlők sem annyira.
A lakásunk mellett van egy kertváros és egy lakótelep is.
Sokszor sétálok mindkettőben babával, egyértelműen jobb autók vannak a kertvárosban.
Összesen persze a lakótelepen van több új autó mivel 4x annyian élnek ott mint a 3x akkora területű kertvárosban, de az átlag életkorban szerintem kb 7 év van köztük.
(Minden nap arra sétálok az elmúlt 7 hónapban, el kell ütni az időt valamivel).
Az egyterűek eltűnésére pedig egy viszonylag kikezdhetetlen érvem van, feleségem által:
“Nem szép.”
Családi autót családok vesznek, és a nőknek is van beleszólása a dolgokba, főleg ha alapvetően az övék lesz a kocsi.




















#11 "erre a baromságra nem is tudom, mit lehetne reagálni."
Tessék szépen hivatalos álláspontot olvasgatni, mielőtt ilyen alpári rákot ideböfögsz.
A CDC szerint kizárólag rövidtávú hatása van, amik probléma nélkül elmúlnak, hosszútávú problémát kizárólag akkor okoz, ha folyamatosan ki van téve a szervezet ezeknek a rövidtávú problémáknak.
Ezt az Illinois-i népegészségügyi szervezet is megerősíti: "Current evidence, however, does not show that exposure to low levels of gasoline causes cancer in humans."
Az ELTE egy papírban azt írja: "A benz[a]pirén vízoldhatatlan mindaddig, míg enzimatikusan egy oxigén hídkötés nem
alakul ki a molekulában. Ha a szervezetben egy adott enzim elvégzi az oxidációs reakciót,
amelynek eredményeképpen az oxigén kötés kialakul, a molekula vízoldható lesz, és kifejti
karcinogén hatását." Ezzel csak az a baj, hogy nem tudunk olyan enzimről a szervezetben, ami ezt elvégzi, tehát a szervezet nem köti meg a benzingőzt, tehát ahogy belélegzed, úgy ki is lélegzed, tehát "nyom nélkül távozik" és amint kitisztult a gőz a tüdőből, minden általa okozott probléma megszűnik.
Mint írtam, hosszútávú probléma csak akkor alakul ki, ha a rövidtávú problémák (pl. oxigénhiány az agyban) túl sokáig fennállnak. Ha elmész tankolni, attól az égvilágon semmi bajod nem lesz.
Ha a benzinkúton akkora mennyiségű benzingőz érné a szervezetet, hogy problémát okozzon, akkor már rég hoztak volna rá valami előírást. De erre még a főállásban dolgozó kutasok számára sincs szükség, főleg nem az 5 percig ott tébláboló autósok számára.
Kérdés van?










Visszatérve a tankolásra:
Beérkezik az anya, tegyük fel nem Shellre ahol mindig jönnek egyből (legalábbis a Miskolcon lévő kutaknál).
A gyerek ordít, kiveszi, fogja az ölében a -5 fokban, megtankol valahogy, aztán bemegy, kivárja a sort. Ha teszem azt pelenka csere a baja akkor továbbra is sír.
Fizet az anya, visszamegy a kocsiba, belerakja a továbbra is ordító gyereket valahogy (akinek volt babája tudja, hogy ez kvázi lehetetlen művelet így) aztán hazamegy.
Ez a legrosszabb eset volt, de előfordulhat.
Lehet nem ordít, hanem alszik.
Akkor a kocsiban hagyja vagy felkelti azzal, hogy kiszedi? Akkor megint ordításnál járunk.
De ha Shellre is megy, kutasnak csak kp-t adhat, azt pedig elég nehéz kiszámolni kattanásig töltésnél.
Mehet még auchanba tankolni a nyers benzint mert ott lehet fizetni az oszlopon, de a legtöbb embernek nem esik útjába a madaras tesco.
Megkérheti apát is, hogy tankolja meg, de csak azért menni 2(0)-2(0) km-t, elég pazarló.
Meg apa sokat keres, van saját céges kocsija amit ingyen tankol, nem ér rá ilyenekre.
Opció még, hogy kiköltöznek Dubajba ahol van mobil kút, nyitvahagyod a kocsid és valaki önt bele üzemanyagot pár perccel a rendelés után.
Meg lehet persze oldani, mi is megoldjuk. De egy elektromos kocsi sokkal sokkal sokkal kényelmesebb lenne babával










A benzingőzt nem is lélegzi be senki, mert ahhoz egy nyitott tankot kellene szagolni , belélegezni.
Ellenben a benzinfüst az igenis halálos méreg.
Régebben még kimondottan felhívták a figyelmet arra hogy zárt garázsban ne járassák a motort mert mérgezést okoz.
A dizel füst az nem.
De ma már a dizelt kiálltják ki szinte minden káros anyag kibocsájtójának.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!