Europaban - Londonon kivul - hol kell kulon fizetni a behajtasert regebbi kocsiknak ( most 10 eves a kocsi), vagy honnan vannak kitiltva benzines vagy diesel autok kornyezetszennyezes cimen, vagy hol tervezik?
CSak ennyit találtam:
Németország:
"...jelenleg már 57 ilyen zóna létezik Németországban. Az idő előrehaladtával a szennyezőbb kategóriákat fokozatosan tiltották ki a zónákból, és jelenleg már csak a zöldek, vagyis a legkorszerűbb motorral rendelkező autók hajthatnak be. Igaz, ebbe a kategóriába akár egy 10 éves benzines autó is beletartozhat – fogalmazott a szakember."
London:
„Kiemelt jelentőségű például a londoni rendszer, amelynek elsődleges célja az volt, hogy a nagy forgalmi torlódásokat csökkentsék - és jó eredményeket is értek el. A díj összege fokozatosan emelkedett – 5 fonttal indult 2003-ban, jelenleg 11 és fél font - vagyis nagyjából 4400 forintnak felel meg egy egyszeri behajtás, és csak hétköznap reggel 7 és 18 óra között kell fizetni”
"Londonban a díjszedés területét a City-ről kiterjesztették Kensington és Chelsea felé is, ám a 2008-as polgármester-választáson beígérteknek megfelelően, az új polgármester, Boris Johnson ezt a rendelkezést 2010 végétől visszavonta."
Oslo, Bergen és Trondheim:
"Norvégia úttörőnek számít az elektronikus városi díjfizetési rendszer létrehozásában: Bergenben 1986-ban (ez a legrégebbi európai rendszer), Oslóban 1990-ben, Trondheimban 1991-ben alkalmazták először. Oslóban összesen 19 fizetőpontból álló kordont állítottak fel: a zóna magába foglalja a város körüli autópályát is, így tulajdonképpen nem lehet fizetés nélkül megkerülni a várost.
Az oslói díj a nap 24 órájában mindig fizetendő, ám ez inkább útdíj, mint dugódíj – húzta alá Ekés András. Hozzátette, hogy bárki, aki belép a körgyűrűn belül, annak 32 norvég koronát kell fizetnie, a díj attól függ, elektronikus úton, vagy helyben fizet az autós. Az alapdíj 1050 forintnak megfelelő összeg. A bevételt teljesen átláthatóan a város és környéke közlekedési fejlesztéseinek finanszírozására fordítják.
Trondheimben 1991-ben – a világon először - vezették be az elektronikus behajtási díjat, ám a 15 éves határozott időre szóló megállapodás 2005-ben lejárt, és nem hosszabbították meg, így Trondheim az első város a világon, amely felhagyott a behajtási díj szedésével."
Ezenkívül ahol tudok behajtási díjról (dugódíj): Stockholm és New York.
Autómentes övezet pedig majd' minden nagyobb város belvárosa...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!