Ha már környezetvédelem miért nem ezeket tiltják be?
Ha már annyira környezetvédelem akkor miért nem a hatalmas motorral szerelt autókat tiltják be?
Már abból kiindulva, hogy ha xy átlag ember akinek nincs pénze új autóra, azt lehet kitiltják pl városokból, mert nem teljesíti az ilyen-olyan normákat az autója, holott valószínű csak azért autózik mert szüksége van rá valamilyen okból, és azért régi az autója mert nincs pénze cserélni, de jó eséllyel ugye valami kis motoros, kis fogyasztású autó lesz, hisz tankolni is kell és nem mindegy mennyit.
Ellenben ha valaki vesz egy több száz lóerős autót, csak mert úri kedve úgy tartja, és akár csak szórakozásból autózik vele, az teljesen rendben van, hisz új autó, papíron megvannak a normák, az már teljesen mindegy, hogy akár 20 litereket is fogyaszt, de ehhez majdnem még tapsolnak is a környezetvédő szervezetek.
Miért nem lehet valami igazságosabb rendszert bevezetni, vagy akár kezdésnek a Kínai példa. Legyen x méretű motor felett extrém adó rá, vagy akár ami még igazságosabb lenne, súly/teljesítmény alapján hozhatnának meg ilyen különadót.
Aztán máris jobb végéről lehetne megfogni a környezetszennyezést, nem azokon akik szükségből használnak autót és szennyezik vele a környezetet, hanem azokon akik csak szórakozásból pazarolnak, és szintén szennyezik a környezetet.
Azt tegyük hozzá hogy 1 olyan nagy teljesítményű autóra jut 10-20 kisebb teljesítményű,hétköznapi autó.Tehát az összképet jobban befolyásolják a milliószámnyi kevesebbet szennyező autók mint az a pár tíz-százezer jobban szennyező.
Amúgy ez teljesen igaz hogy a legegyszerűbb módja a károsanyag kibocsátás csökkentésének az autók méretének csökkentése lenne,ami külön ellentmondásos hogy már jó ideje a böszme SUV-ok a menci autók amiket ezerszámra vesznek,a kisautók meg kihalnak.
Lehetne egy adórendszert bevezetni mint Japánban ahol a kei mini autóknál kisebb az adó így ösztönözve az embereket a kisebb autók vásárlására.Bár én ezt a méretet kibővíteném kb egy Yaris,I10-I20 méretosztályára.
Igen, csak onnan nézve, hogy az emberek döntő többsége az autót, főleg ezt a sok kis autót nem azért használja, mert épp csak olyan kedve van, hogy autózgasson cél nélkül stb, hanem mert valóban kell neki munkához, bevásárláshoz stb.
Míg a másik oldalról ugye ténylegesen csak javarészt a szórakozás, és az, hogy mutathassa, hogy megteheti, hogy őt nem zavarja a dolog, ha fogyaszt hát fogyaszt, de valódi gyakorlati szükség nincs arra a teljesítményre, illetve ennek kapcsán ugye a nagyobb fogyasztásra.
Szóval erre gondolok, hogy először az úgymond fölösleges pazarlást kéne megfogni, ami teljesen értelmetlenül kerül szennyezés a levegőbe.
Ezen a témán én is gondolkodtam és szerintem mindkét oldalon szigorításokra lenne szükség, tehát a régiekkel is kezdeni kellene valamit és a feleslegesen pazarló autók gyártását is be kellene fejezni.
A sportautók feleslegesen pazarlóak, mi értelme van pl egy Huracannak? Az SUV-k esetében a visszafogottabbakkal még kiegyezem, de mi értelme az X5-Q7 kategóriának? A legabszurdabb amikor ezeket keresztezik és létrejön az Urus.
A nagy dög SUV-kat lerendezném azzal hogy tank nem való az utcára, a sportkocsikat pedig azzal hogy olyan autót kell gyártani ami nem annyira szennyező mint egy Huracan, élvezetesen ki tudod autózni azt ami az autóban van, ilyen pl az MX5, GT86 stb. Nem kell a végletekig elmenni…
mert 100 autóból 1 ilyen, nem oszt, nem szoroz
értsd meg, hogy az 1 literes kávédarláóba való motorral szerelt vackok csak a pornépnek valóak. Közben Bently, RR, Aston Marton gyártja a V6 vagy nagyobb motorokat. Mert ebben nincs kompromisszum.
#6
Ha 99-en nem szemetelnek akkor én szemetelhetek mert ennyi nem számít?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!