Miért kell erőltetni a biciklizést a nagyvárosokban?
Valamiért az urbanisztikával foglalkozó emberek egyetértenek abban hogy a bicikli (roller,segway,minden guruló lóf.sz) megfelelő alternatívája lehet az autózásnak vagy épp a tömegközlekedésnek.
Valahányszor az előnyökről kell beszélni ilyen bárgyú érveket hallok, hogy a bicaj az környezetbarát, meg egészséges maradsz tőle stb.
Nem értem hogy hogy lehet tömegesen elvárni az emberektől például Budapesten hogy hagyják ott az autót/tömegközlekedést.
Amikor a bicajt kell népszerűsíteni plakátokon jellemzően fiatal csinos nőket ábrázolnak egy kellemes tavaszi napon.
Holott az igazság az hogy az átlagos budapesti ember napi 30 km-t utazik a munkahelyére/iskolába. Ha úgy tekersz hogy a tüdődet kiköpöd akkor is minimum 2 óra mire ezt megjárod és főleg Budán jelentős emelkedők is vannak. Azon kívül Magyarország klímája elég változékony. Télen a csikorgó hidegben vagy a nyári hőségben vagy épp viharban a franc se akar biciklizni és az ilyen napok azért kiteszik az év jó 1/3-át. Mindamellett egy 60+-ostól (akik a lakosság 1/4-ét kiteszik) szerintem nem elvárható hogy tízen-húszon kilométereket bringázzon.
A környezetvédelembe nem akarok részletesen belemenni. Ha nincs az agyad teljesen átmosva zöldpolitikával akkor tudhatod hogy globálisan és lokálisan sem számít szinte semmit ha pár tízezer ember otthagyja tömegközlekedést a bicaj miatt. A gyárak ugyanúgy fogják magukból ontani a szén-dioxidot, a hulladékot.
Az egészségügyet én nem keverném ide mert szerintem abszolút magánügy hogy ki mennyire van elhízva vagy bármi.
Összegezve tehát alig lehet értelmesen ráhúzni ezt a bicaj koncepciót a nagyvárosokra és mivel nincs szinte semmi szabad hely a fő útvonalakon ezért nem is igazán lehet kialakítani minőségi bicikliutat még annak néhány ezer biciklistának sem.
Szóval vissza a fő kérdésemre... miért tartják ezt jó ötletnek?
"hogy globálisan és lokálisan sem számít szinte semmit ha pár tízezer ember otthagyja tömegközlekedést a bicaj miatt. A gyárak ugyanúgy fogják magukból ontani a szén-dioxidot, a hulladékot."
Tudod erre szokták mondani,hogy azért mert más szemetel neked még nem kötelező!
Egyénként tudsz valamilyen más alternativát javasolni?!Mert akarhogy is nézzük jelenleg csak a bicikli az (főleg magyarországon) amivel meg lehetne formalni a nagyvárosok közlekedését.
Az időjárás dolgot meg hagyjuk,tőlünk jóval északabbra kismillioan tekernek....télen is!
Milyen gyárak ontják a hulladékot Budapesten? Van vagy 2-3, de Magyarország pont arról híres, hogy a szoci ipar összeomlása óta kb. nincs itt semmilyen üzem ami pont azt eredményezte, hogy Magyarországon már rég a háztartások és a közlekedés a legnagyobb CO2 kibocsátó. Németországban még lehet azzal vagdalkozni, hogy az erőművek és nehézipar szennyezőbbek, mint a magán felhasználás, de igazából már ott is kezd megfordulni a trend, mert a gyárak sokkal nagyobb mértékben csökkentik a kibocsátásukat energetikai és technológiai fejlesztésekkel, mint mondjuk egy háztartás.
Ettől persze a pék még nyilván nem fogja bringával vinni a kenyeret a sütödéből a boltba, de amúgy ha ránézel Budapest térképére akkor láthatod, hogy a legnagyobb lakótelepek bizony nincsenek 30 kilométerre a legnagyobb munkahelyketől és a budai hegyekben sem laknak tömegek, szóval ezek az érvek nem túl acélosak arra, hogy miért ne buzdítsuk a lakosságot kerékpározásra.
A környezetbarátsággal a gond, hogy a tömegközlekedés akkor is működik, ha az emberek fele biciklire ülne. Tehát a buszok, villamosok akkor is járnának, ugyanúgy szennyezve a környezetet.
Amikor pedig jön a rossz idő, ismét mindenki a tömegközlekedést veszi igénybe, vagy autóba ül. A bicikli csak arra jó, hogy az ember leugorjon a sarki közértbe kifliért.
A biciklis emberek mindenfelé mászkálnak jó időben, összeszednek mindenféle betegséget, aztán rossz időben tömegközlekedésre szállnak, és a betegséget átpasszolják másoknak.
Szerintem mindenkinek tömegközlekedéssel kellene járnia. Ott ugyanis mindenféle betegséget össze lehet szedni, ami ellen az immunrendszer hamar ki tud alakítani védelmet, és így amikor jön a rossz idő, és a sok biciklis terjeszteni akarja a ragályt, a rendszeresen tömegközlekedők már védettek, mert kényelmesen ülve átesnek a betegségeken, hogy észre se veszik.
#2 - Igen, tudok. A tömegközlekedés fejlesztésével lehet megreformálni. Még ha környezetszennyezőbb is mint a bringa akkor is bőven megéri mert az 1 főre eső káros anyag kibocsátás elenyésző.
A téli bicajozással meg csak annyi a baj hogy a "nagy biciklis városok" (Amszterdam, Koppenhága stb.) télen se nagyon megy 0°C alá a hőmérséklet.
#3 - Nem magyarországi gyárakról van szó. A 30 km-t meg oda-vissza értettem de ha valaki képes lenne napi 2x30 km-t tekerni az konkrétan elmebeteg.
Normális fejleszthető tömegközlekedéshez először kellene egy normalis használható úthálózat......ez ügyben meg azt hiszem nincs miről beszélni,igy a kör bezárult.
A bicikli témához meg még ráadásul nagyságrendekkel kevesebb penz is elég.
"Normális fejleszthető tömegközlekedéshez először kellene egy normalis használható úthálózat......ez ügyben meg azt hiszem nincs miről beszélni,igy a kör bezárult."
Pont hogy van. Mi a baj az úthálózattal?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!