Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért kell erőltetni a bicikli...

Miért kell erőltetni a biciklizést a nagyvárosokban?

Figyelt kérdés

Valamiért az urbanisztikával foglalkozó emberek egyetértenek abban hogy a bicikli (roller,segway,minden guruló lóf.sz) megfelelő alternatívája lehet az autózásnak vagy épp a tömegközlekedésnek.

Valahányszor az előnyökről kell beszélni ilyen bárgyú érveket hallok, hogy a bicaj az környezetbarát, meg egészséges maradsz tőle stb.


Nem értem hogy hogy lehet tömegesen elvárni az emberektől például Budapesten hogy hagyják ott az autót/tömegközlekedést.

Amikor a bicajt kell népszerűsíteni plakátokon jellemzően fiatal csinos nőket ábrázolnak egy kellemes tavaszi napon.

Holott az igazság az hogy az átlagos budapesti ember napi 30 km-t utazik a munkahelyére/iskolába. Ha úgy tekersz hogy a tüdődet kiköpöd akkor is minimum 2 óra mire ezt megjárod és főleg Budán jelentős emelkedők is vannak. Azon kívül Magyarország klímája elég változékony. Télen a csikorgó hidegben vagy a nyári hőségben vagy épp viharban a franc se akar biciklizni és az ilyen napok azért kiteszik az év jó 1/3-át. Mindamellett egy 60+-ostól (akik a lakosság 1/4-ét kiteszik) szerintem nem elvárható hogy tízen-húszon kilométereket bringázzon.

A környezetvédelembe nem akarok részletesen belemenni. Ha nincs az agyad teljesen átmosva zöldpolitikával akkor tudhatod hogy globálisan és lokálisan sem számít szinte semmit ha pár tízezer ember otthagyja tömegközlekedést a bicaj miatt. A gyárak ugyanúgy fogják magukból ontani a szén-dioxidot, a hulladékot.

Az egészségügyet én nem keverném ide mert szerintem abszolút magánügy hogy ki mennyire van elhízva vagy bármi.

Összegezve tehát alig lehet értelmesen ráhúzni ezt a bicaj koncepciót a nagyvárosokra és mivel nincs szinte semmi szabad hely a fő útvonalakon ezért nem is igazán lehet kialakítani minőségi bicikliutat még annak néhány ezer biciklistának sem.

Szóval vissza a fő kérdésemre... miért tartják ezt jó ötletnek?



2021. júl. 29. 12:35
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
54%
Ugyan , ki erőlteti ? Van egy létező trend, igény arra, hogy minél rugalmasabban választhassanak az emberek közlekedési módot, mert egyre többen ismerik fel annak az előnyeit, hogy egyik nap így , másik nap úgy közlekedjenek és ne legyenek adott esetben rászorulva a belvárosi parkolóhelyvadászatra, a jégben-hóban tekerésre vagy épp arra, hogy egy siklott tehervonat okozta forgalmi akadály ellenére is reménytelenül várjanak a vonatpótló buszra. Ehhez pedig kell a megfelelő infrastruktúra , ahol biciklizni nem olyan félelmetes vagy körülményes, ahol a jegyrendszer nem tántorít el az alkalmi tömegközlekedés-használattól vagy épp van P+R parkoló, ahol le tudod támasztani az egyéni közlekedési eszközödet. Ez egy egészet alkotó rendszer, amibe nagyon jól beleillik a bringázási es bringaszállítási lehetőségek bővítése IS.
2021. júl. 29. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:

Brigaszállítás :"DDD

Imádom ezt a kifejezést.

Érted. A szállítóeszközt szállítod.

2021. júl. 29. 15:38
 13/18 anonim ***** válasza:
74%

Szerintem nézz körül nyugaton. Nem kell Amsterdamig menned, elég Bécsig vagy Münchenig, ahol keményebb telek vannak, mint Pesten.


De hadd reagáljak a pontjaidra:

1. Azt, hogy egy átlagos budapesti napi 30 km-t utazik azt nem tudom honnan veszed, szerintem az átlag kevesebbet, de nincs hiteles infóm.


2. A napi 30 az oda 15 vissza 15, amir ha minimálisan edzésben vagy kb. 45 perc alatt teszel meg. Ez abszolút nem egy megtehetetlen táv. Ismerek olyanokat, akik napi szinten ennek a dupláját teszik meg.


3. Valóban van, amikor az időjárás nem alkalmas, de még a te becslésed alapján is ez csak a napok harmadán probléma, a többin nem.


4. Nézz körül nyugaton: számos 60+-os biciklizik napi szinten nagyobb távokat is. De a másik oldalról megint csak ott van a lakosság nagy része, aki egészséges 60 alatti.


5. A globális környezetvédelembe ne menjünk bele. De gondolom már te is tapasztaltad, hogy ég és föld a különbség a levegő minősége között a budai hegyekben illetve a nagykörúton. Na most nem túl egészséges, hogy emberek tömegei töltik benzingőzben a napuk nagyrészét. Ezen kéne változtatni. Ha már az utazások negyedét környezetbarát módon tennék meg az már hatalmas változást jelentene.


+: Továbbá megoldódhatnának a parkolási probléma, a zaj csökkenne illetve a dugóban eltöltött órák.


Ha nyugaton működik számos helyen nálunk miért nem?

2021. júl. 29. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
82%

Illetve még egy gondolat:

Szó sincs arról, hogy mindenhova mindenkinek biciklivel kell járni. Inkább az lenne a lényeg, hogy mindig a legoptimálisabb eszközt válaszd. Én pl felváltva járok autóval, biciklivel és tömegközlekedéssel, attól függően, hogy az aktuális úticélomhoz és időjáráshoz mi a legoptimálisabb. De pl lehet kombinálni is őket. Felénk pl bevett szokás, hogy aki a vasútállomástól 3-4 km-re lakik az kiteker az állomásra, leparkolja a biciklit és onnan vonatozik.

2021. júl. 29. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
38%

Fåszt röhögsz, kérdező?!


Van egy sor élethelyzet, amikor például a kerékpár vagy roller szállítása az optimális megoldás, például ha van egy nagy kapacitású vonalas infra (pl. vasút) , de a két végén az egyén nem kap jó ráhordó vagy elhordó szolgáltatást, mert mondjuk olyan helyen lakik és/vagy (!) dolgozik, ahol nincs jól csatlakozó buszjárat, gyalogolni meg túl sok lenne. Ilyenkor vesz ugye az ember egy jó környezetszennyező négykerekű romot és rohad vele a dugóban, holott minden tekintetben jobb lenne felpakolni a bringát a vonatra önmagával együtt és nem fizetni havi tízezreket az autó fenntartására. Ez persze biztonságos állomási biciklitárolással kiváltható, de úgy látom, a magyar rendvédelmi szervek kapacitása végesebb, mint a szállítóeszközöké…

2021. júl. 29. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:

"a két végén az egyén nem kap jó ráhordó vagy elhordó szolgáltatást, mert mondjuk olyan helyen lakik és/vagy (!) dolgozik, ahol nincs jól csatlakozó buszjárat, gyalogolni meg túl sok lenne"


Budapesten ilyen nincs.

2021. júl. 29. 16:52
 17/18 anonim ***** válasza:
55%
16: az agglomerációban van: ismerős pl Szigetszentmiklós félreeső részén lakik, a Hév gyalog 25 perc, a buszközlekedés csapnivaló, viszont biciklivel seperc alatt kiér.
2021. júl. 29. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
0%

Semi sincs előkészítve, egy huszárvágással káoszt teremtett a DK és gitárzenekara. A rakparton berendezett "homokos strand", az utcai szemetesek felszámolása, a gaztenger, a közterületfelügyelőktől a támogatás megvonása, a hajléktalanok utcára, aluljárókba terelése, a takarítatlan, kutyaszaros utcák (azokat a ládákat is begyűjtötték a legtöbb helyen), a totális közlekedési káosz

maga a balliberálisok lényege= lerothasztás, pusztítás, mocsok.

2021. aug. 12. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!