Miért kell erőltetni a biciklizést a nagyvárosokban?
Valamiért az urbanisztikával foglalkozó emberek egyetértenek abban hogy a bicikli (roller,segway,minden guruló lóf.sz) megfelelő alternatívája lehet az autózásnak vagy épp a tömegközlekedésnek.
Valahányszor az előnyökről kell beszélni ilyen bárgyú érveket hallok, hogy a bicaj az környezetbarát, meg egészséges maradsz tőle stb.
Nem értem hogy hogy lehet tömegesen elvárni az emberektől például Budapesten hogy hagyják ott az autót/tömegközlekedést.
Amikor a bicajt kell népszerűsíteni plakátokon jellemzően fiatal csinos nőket ábrázolnak egy kellemes tavaszi napon.
Holott az igazság az hogy az átlagos budapesti ember napi 30 km-t utazik a munkahelyére/iskolába. Ha úgy tekersz hogy a tüdődet kiköpöd akkor is minimum 2 óra mire ezt megjárod és főleg Budán jelentős emelkedők is vannak. Azon kívül Magyarország klímája elég változékony. Télen a csikorgó hidegben vagy a nyári hőségben vagy épp viharban a franc se akar biciklizni és az ilyen napok azért kiteszik az év jó 1/3-át. Mindamellett egy 60+-ostól (akik a lakosság 1/4-ét kiteszik) szerintem nem elvárható hogy tízen-húszon kilométereket bringázzon.
A környezetvédelembe nem akarok részletesen belemenni. Ha nincs az agyad teljesen átmosva zöldpolitikával akkor tudhatod hogy globálisan és lokálisan sem számít szinte semmit ha pár tízezer ember otthagyja tömegközlekedést a bicaj miatt. A gyárak ugyanúgy fogják magukból ontani a szén-dioxidot, a hulladékot.
Az egészségügyet én nem keverném ide mert szerintem abszolút magánügy hogy ki mennyire van elhízva vagy bármi.
Összegezve tehát alig lehet értelmesen ráhúzni ezt a bicaj koncepciót a nagyvárosokra és mivel nincs szinte semmi szabad hely a fő útvonalakon ezért nem is igazán lehet kialakítani minőségi bicikliutat még annak néhány ezer biciklistának sem.
Szóval vissza a fő kérdésemre... miért tartják ezt jó ötletnek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Brigaszállítás :"DDD
Imádom ezt a kifejezést.
Érted. A szállítóeszközt szállítod.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem nézz körül nyugaton. Nem kell Amsterdamig menned, elég Bécsig vagy Münchenig, ahol keményebb telek vannak, mint Pesten.
De hadd reagáljak a pontjaidra:
1. Azt, hogy egy átlagos budapesti napi 30 km-t utazik azt nem tudom honnan veszed, szerintem az átlag kevesebbet, de nincs hiteles infóm.
2. A napi 30 az oda 15 vissza 15, amir ha minimálisan edzésben vagy kb. 45 perc alatt teszel meg. Ez abszolút nem egy megtehetetlen táv. Ismerek olyanokat, akik napi szinten ennek a dupláját teszik meg.
3. Valóban van, amikor az időjárás nem alkalmas, de még a te becslésed alapján is ez csak a napok harmadán probléma, a többin nem.
4. Nézz körül nyugaton: számos 60+-os biciklizik napi szinten nagyobb távokat is. De a másik oldalról megint csak ott van a lakosság nagy része, aki egészséges 60 alatti.
5. A globális környezetvédelembe ne menjünk bele. De gondolom már te is tapasztaltad, hogy ég és föld a különbség a levegő minősége között a budai hegyekben illetve a nagykörúton. Na most nem túl egészséges, hogy emberek tömegei töltik benzingőzben a napuk nagyrészét. Ezen kéne változtatni. Ha már az utazások negyedét környezetbarát módon tennék meg az már hatalmas változást jelentene.
+: Továbbá megoldódhatnának a parkolási probléma, a zaj csökkenne illetve a dugóban eltöltött órák.
Ha nyugaton működik számos helyen nálunk miért nem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Illetve még egy gondolat:
Szó sincs arról, hogy mindenhova mindenkinek biciklivel kell járni. Inkább az lenne a lényeg, hogy mindig a legoptimálisabb eszközt válaszd. Én pl felváltva járok autóval, biciklivel és tömegközlekedéssel, attól függően, hogy az aktuális úticélomhoz és időjáráshoz mi a legoptimálisabb. De pl lehet kombinálni is őket. Felénk pl bevett szokás, hogy aki a vasútállomástól 3-4 km-re lakik az kiteker az állomásra, leparkolja a biciklit és onnan vonatozik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Fåszt röhögsz, kérdező?!
Van egy sor élethelyzet, amikor például a kerékpár vagy roller szállítása az optimális megoldás, például ha van egy nagy kapacitású vonalas infra (pl. vasút) , de a két végén az egyén nem kap jó ráhordó vagy elhordó szolgáltatást, mert mondjuk olyan helyen lakik és/vagy (!) dolgozik, ahol nincs jól csatlakozó buszjárat, gyalogolni meg túl sok lenne. Ilyenkor vesz ugye az ember egy jó környezetszennyező négykerekű romot és rohad vele a dugóban, holott minden tekintetben jobb lenne felpakolni a bringát a vonatra önmagával együtt és nem fizetni havi tízezreket az autó fenntartására. Ez persze biztonságos állomási biciklitárolással kiváltható, de úgy látom, a magyar rendvédelmi szervek kapacitása végesebb, mint a szállítóeszközöké…
"a két végén az egyén nem kap jó ráhordó vagy elhordó szolgáltatást, mert mondjuk olyan helyen lakik és/vagy (!) dolgozik, ahol nincs jól csatlakozó buszjárat, gyalogolni meg túl sok lenne"
Budapesten ilyen nincs.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Semi sincs előkészítve, egy huszárvágással káoszt teremtett a DK és gitárzenekara. A rakparton berendezett "homokos strand", az utcai szemetesek felszámolása, a gaztenger, a közterületfelügyelőktől a támogatás megvonása, a hajléktalanok utcára, aluljárókba terelése, a takarítatlan, kutyaszaros utcák (azokat a ládákat is begyűjtötték a legtöbb helyen), a totális közlekedési káosz
maga a balliberálisok lényege= lerothasztás, pusztítás, mocsok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!