Környezetvédelem és prémium benzin?
Csak úgy felötlött a dolog, hogy mennyire nyomatják a környezetvédelmet, az euro szabványok szigorodnak, minden egyes apró grammot meg kell fogni.
A kibocsátás meg ugye egyrészt arányos az elfogyasztott üzemanyaggal is, a technikai megoldásokon kívül, minél kevesebb, annál jobb.
Nos ha valós például az, hogy ezekből az ilyen-olyan prémium üzemanyagokból, akár 1-1 decivel kevesebb fogy, akkor az is bőségesen kimutatható különbséget eredményez. Innen jött az a kérdés, hogy ha valósak, ezek az állítások ezekről az üzemanyagokról, akkor miért nem szabályozzák pl államilag mindenhol, hogy csak azt a prémiumnak nevezett üzemanyagot lehet eladni, és a " rosszabbat " nem, hisz elvileg a sima az jobban terheli a környezetet.
Na meg így belegondolva akkor az autógyártók is azt ajánlanák az autóikhoz, hisz mégiscsak jobb kibocsátást tudnak vele elérni, mint a simákkal.
Vagy ott a másik oldala az éremnek, hogy az egész csak reklámszöveg, és valójában úgymond hivatalosan tudjék, hogy semmi különbség nincs köztük iylen téren, és csak ott a jogi kiskapu, hogy " akár " fogyasztást csökkent, " akár " tisztitja a motort, " akár " növeli a teljesítményt, stb.
1es: szóval mivel máshol szennyezik a levegőt meg a földet, vizeket, ezért ne is tegyünk semmit? Gondolom te is az ablakon dobálod ki a szemetet, vagy autóval kiviszed az erdőbe és otthagyod. Minek is szelektíven gyűjteni, nem szemetelni, környezetbarátabb autóval járni, nem beleönteni a Dunába a szennyvizet tisztítatlanul, hiszen a gyárak mennyire szennyezik a levegőt, az olajkutak a vizeket, D-Amerikában meg irtják az őserdőt. Mindenki járjon katalizátor nélküli autóval, dobálja el a szemetet ahol tetszik, úgyis mindmeghalunk, nehogy valami minimálisat is megtegyünk a környezetért amiben élünk.
Most is olyan szennyezett a levegő, hogy minél kevesebb autónak kellene az utakon lennie, hogy legalább valamit javuljon a helyzet, de ehelyett ugyanolyan dugók vannak, mint máskor és ugyanúgy 1-1 ember ül az autókban mint máskor.
Te nagy szaki lehetsz... Pont a hozzád hasonlók csinálják ezt, mert úgy gondolják, hogy mások (akik ugyanúgy gondolkodnak) szintén ezt csinálják. Ezért tartunk ott ahol.
Bocs kérdező, hogy kicsit off, de nem tudtam nem hozzászólni az első válaszhoz.
Sajnos nem tudom, hogy a prémium benzin mennyiben környezetbarát vagy egyáltalán az-e.
Lehet, hogy az üzemanyagok között van ilyen különbség, lehet, hogy csak marketingduma...
A környezet védelme valóban fontos lenne, de ehhez valódi változás kelleneb nem csak annyi, hogy néhány gesztussal megnyugtathassuk a lelkiismeretünket, miszerint tettünk valamit érte.
És most nem arra gondolok, amit már leírtakb hogy egyes helyeken akkora környezetkárosítás folyik, hogy azt így nem kompenzálhatjuk, -hiszen "gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan"- hanem látszatintézkedések helyett valódiakra lenne szükség -mondjuk pl. a szelektív hulladékgyűjtés helyett a hulladék mennyiségének csökkentése ténylegesen hasznosabb, mint ugyanazt a mennyiséget több részre osztani. Ugyanígy amikoe egy kilométer autózás 6000 liter levegőt tesz tönkre, akkor nem a leghatásosabb ezt a mennyiséget kilométerenként 5990 literre csökkenteni, amikor ennél jelentősebb eredményekre is képesek lehetnénk...
Arról már nem is beszélve, hogy az üzemanyagok előállítása is jelentős hatással van a környezetre, és egyáltalán nem biztoab hogy a "prémium-üzemanyagok" előállításakor nem okozunk-e nagyobb károkat, mint amennyit a használatukkal csökkenteni lehetne.
Én is óvatos lennék a prémium üzemanyagokkal kapcsolatosan. Egyrészt biztos, hogy flottaszinten ténylegesen javítják a fogyasztást, ez nem kérdés, hiszen ezzel reklámozzák ezeket és nagyon csúnya bukta lenne, ha kiderülne: kamu az egész. Épeszű vállalatvezetés és tudományos vezető nem megy bele ilyenbe.
De a másik oldalon ott van az adalékanyagok előállításának az ökológiai lábnyoma, amit nem igazán sikerült eddig megmérni.
Fontos a szociálpolitikai vonatkozásokat is figyelembe venni, mert mindenhol megnőne így az üzemanyag ára - ott is, ahol nincs alternatívája az autózásnak. Ezen kívül a piaci versenyt é
is komolyan csökkentené egy ilyen intézkedés és a szellemi tulajdonjog védelme is sérülne, hiszen a szabvány megalkotásához a titkos know-how-t meg kellene osztania a kormányzattal és más piaci szereplőkkel azoknak, akik az adalékanyagokat fejlesztik. Ráadásul az ilyen fejlesztőkapacitásokat ezután le is építhetik,hiszen ha mindenki prémiumot árul, akkor nehezebb ily módon versenyelőnyhöz jutni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!