Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Prémiumautóból csak újat...

Prémiumautóból csak újat szabad venni?

Figyelt kérdés

Prémium alatt itt most a Bmw, Audi, Merci trióra gondolok.

Ha az embernek bőven van pénze, akkor bemegy a szalonba, összeállít egy olyat ami tetszik neki és 4-6 hónapon belül meg is érkezik.

Ez viszont ezeknél a márkáknál úgy 10 milliónál kezdődik.

Mivel nekem ennyi pénzem nincs, így néztem a használtpiacot, de úgy látom, hogy nem érdemes használt prémiumot venni.

Ezekben az autókban még a benzinesekben is jóval több kilométer van, mint az olcsóbb márkák esetében. Hisz aki megveszi a Suzukit/Opelt/Fordot stb, hogy az otthona és a munkahelye között menjen az nem tesz bele sokat. Ezeket az autókat viszont elég sokat hajtják és nagyon hamar megvan a 200 ezer km. Összeségében az nem lenne baj, de a garancia lejárta után elkezdenek spórolni a szervizen “ez longlife olaj, nem kell olyan sűrűn cserélni” és társai. És aztán a vételár hiába csökken negyedére az alkatrészárak továbbra is magasan vannak. Plusz ott van ugye az aktívabb előélet.


Ilyen autót, hogy érdemes venni? 1-2 évesen mikor még garancia van de egy értékvesztés már történt? Vagy megvenni relatív olcsón és sokat költeni a szervizre?

Vagy venni egyet újonnan és a garancia lejárta után eladni?

Nyilván ez pénztárca kérdése, akinek van 2 milliója megvenni az nem tud újban gondolkodni, akinek meg van 12 megvenni az nem nézegeti a 2 milliós autókat.


Mégis érdekel, hogyan érdemes ezt csinálni? Várni arra míg az anyagi helyzet megengedi az újat vagy max 1-2 évest vagy korábban belevágni egy régebbibe és azt szervizelni?

Hogy legyen mihez viszonyítani 5-ös Bmw, A6-os Audi, E-class Mercedes kategóriára gondolok.



2018. okt. 18. 00:34
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
49%
Belevágni egy régebbibe és hajtani amíg megy.
2018. okt. 18. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
79%
Szimplán úgy érdemes megvenni, hogy legyen mindig félretéve 2-400.000Ft amihez lehet nyúlni ha gond van, onnantól lehet nyugodtan használni.
2018. okt. 18. 02:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
44%

Nekem csak Porsche tapasztalatom van, de végülis hasonló a dolog, mint az álatalad említett márkáknál.

Alapvetően ma a 10milla új kocsi esetén szinte semmi. Egy középkategóriájú, picit jobban felszereltebb autó ára kb.


Nekem nagy mániám a 911es. Nekem egy 12 éves példányra sikerült szert tennem, (sajna nincs már meg, de 7 évig megvolt). Akkor azt mondtam, hogy így 10-12 évesen kb az újkori ár ötödébe, negyedébe került, tehát akármennyit is kelljen rákölteni, az összkiadás és az új ár ígyis fényévekre lesznek egymástól. Így is lett. A használt kocsi megvásárlása és a 7 év alatti ráköltés összesen kb az újautó árának a harmadát tette ki. És mivel értékálló típus, így orbitálisat nem is buktam, mikor eladtam.

Azt javaslom, hogyha zsírújat nem tudsz venni, akkor úgy vegyél, hogy legyen tartalékod félretéve a nemvárt kiadásokra. És keress márkatársakat, szerelő havert stb. Én is így voltam, hogy kiépítettem egy kört, ahol tapasztalatcserék, szerelői kapcsolatok, stb meglettek. Így meg lehet szelidíteni ezt a prémiumautó ügyet.

2018. okt. 18. 03:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
82%

Vehetsz hasznaltat is.

Bar a premium arrol szol hogy megengedheted magadnak.


Tudod, hello haver vettem uj oltonyt a turkalobol :)))

2018. okt. 18. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
72%

Prémium nem tizen-milliónál kezdődik, hanem 25-tőlfelfelé, és az még 3-4évesen is drága a magyar átlagnak.

Nálunk ezeket az autókat jellemzően tizen-sokévesen veszik meg, amikor már többnyire rendesen le vannak amortizálva, s már csak a logó a prémium.

Persze, kényelmes, van feelingje, amíg rendben működik boldig is az új gazda, akkor vannak a gondok, amikor szervizelni kellene, de arra nincs pénz.

Ez érvényes az alacsonyabb besorolású autókra is, sokan akarnak úgy autót, hogy csak a vásárláskor várható kiadásokkal számolnak, a későbbiekkel nem.

100-200ezer forintért akarnak megbízható autót, amire nem kell költeni - ugyanezt játszák sokan a prémium márkáknál is.. elkölti a pénzét, karbantartani nincs keret, megy, ameddug bírja, de mielőtt megdöglene, megpróbálják eladni.

2018. okt. 18. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
65%
Ha nem új, mitől prémium?
2018. okt. 18. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
48%
A megbízhatóság és a garancia tekintetében igen. Csakhogy ezeknek óriási az értékvesztése. Használtan már nincs akkora értékvesztés, de nő a drága hibák esélye amik garancia nélkül anyagi csőddé tehetik az autó tartását.
2018. okt. 18. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
20%

Nem, sőt, a prémiumok sokkal tartósabbak használtan is. Audikat használok, meg volt sok más is, szóval ne mondja senki hogy nem így van.

Amúgy meg prémium lehet használt autó is, ha az adott autó újonnan prémium volt. Tehát a 2001-es 520D BMW is prémium, ha tetszik, ha nem, mert megvolt a lehetőség, hogy V8-as benzinmotort is rendelj bele. Csak az a baj, hogy Magyarországon mindenki nagyon félreértelmezte ezt a prémium autó kifejezést, azt hiszitek, hogy luxusautót jelent, pedig nem. Jobb is lenne mellőzni ezt a prémium szót teljesen elfelejteni, pl a németek egyáltalán nem használják napi szinten.

2018. okt. 18. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
66%

Aki csóró ne nézegessen prémium autókat.

Akinek probléma a szervizelés ne nézegessen prémium autókat.

Ha magtakarításod max. 10%-ért veszel autót ( nem bontószökevényt ), nem fogod megterhelőnek érezni a fenntartását.

Amennyiben megtakarításaid 50++%-át kiadod egy használt autóra, pillanatok alatt lenullázódhat a számlád.

Én egyszerű autót veszek. Benzin. Szívócső befecskendezés. Japán.

2018. okt. 18. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:

Azért írtam, hogy 10-től kezdődnek ezek a prémium márkák, mert egy alacsonyabb kategóriának kb ez az alapára, tehát 3-as Bmw, C-s Merci stb. Persze egy “fapados” 3-as közel se olyan mint egy felextrázott 5-ös ez tény.

De mondjuk egy újonnan 15 milliós autó 3-4 évesen már 6-7 millió körül megvásárolható, ami még mindig nem kevés de már jóval elérhetőbb. És érdekel, hogy egy 3-4 éves autót amibe már valaki belerakott 150-200 ezer kilométert akár, mennyire lehet jó választás.


“Aki csóró ne nézzen prémiumot”

Itt merül fel a kérdés, hogy ki számít csórónak? Mert lehet kapni új Bmw-t 10 körül meg lehet kapni fullextrás 7-est 40-ért.


Ez a megtakarítás 10%-a mehet autóra jól hangzik, de szerintem ilyen ember nincs aki így vesz autót.

Illetve biztos van pár, de nem ez a jellemző.

Elég csak körbenézni az ismerősök között. A 20 éves srác aki 800-ért vesz 4-es golfot nem valószínű, hogy rendelkezik 8 millió megtakarítással. Egy szintén ismerős család 2 autót tart fenn 4-4 millióba kerültek, biztosan tudom, hogy nincs 80 millió megtakarításuk, de még 40 sem.

Akik új Suzukit vesznek 4-5 millió forintért, ők sem valószínű, hogy 40-50 millióval rendelkeznek. Vagy a fiatal családosok akik vesznek 2 millióért egy kombit, hogy jobban elférjenek a gyerekkel, nekik hol van 20 milliójuk félrerakva?

Az összvagyon 10%-a már reálisabbnak hangzik, de abba beletartozik a lakás/ház és minden egyéb ingóság.

Persze biztosan van akinek annyi pénze van, hogy a 20 milliós Audi még kevesebb is mint a pénze 10%-a, de nem ez a jellemző.

2018. okt. 18. 17:56
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!