Mi a kulömbség a 95ös,95ös prémium,98as,100as prémium benzin között? Ha benzines, mindegy milyen benzin megy bele?
Oktánszám arra vonatkozik, hogy mekkora sűrítést bír el mielőtt öngyulladna, az autók 99%-ba a 95-ös benzin tökéletes, mindössze pár sportautóba van előírva a 98-as vagy most már a 100-as.
A prémium meg amolyan hogyan vegyünk ki egy kis pénz még az emberek zsebéből, egy normális minőségű üzemanyagtól semmi baja nem lesz egy karbantartott motornak.
Más sűrítésnél történik öngyulladás, azaz szikra nélküli belobbanás más oktánszámú benzin esetén.
100-as benzin jobban sűríthető, mint egy 95-ös vagy 98-as.
A prémium általában annyit jelent, hogy van benne valami adalékanyag. Kicsit hit kérdése, van aki szerint semmit nem ér, van aki szerint "kipucolja" az üzemanyagrendszert és hosszú távon jót tesz a motornak. Én ebben speciel nem hiszek, viszont az valószínű, hogy az adalék miatt kevésbé esik szét egy prémium benzin állás közben (etanol kiválik, plusz vizes is lesz, mivel az alkohol elvonja a vizet a környezetéből), mint egy sima 95-ös, azaz ha leparkolsz valahova hónapokra, érdemes valami prémiumot belerakni előtte, hogy elinduljon fél év múlva is.
Nem mindegy, milyen megy bele. Ha az előírás szerint 98-as kell bele, és 95-öst teszel bele, akkor esetleg magától belobban a benzin, még mielőtt a dugattyú a felső holtpontra érne, ami nem tesz jót a motornak ("kopog"). Fordítva igazából mindegy, azaz 95-ös előírású motorba olyat teszel, amilyet akarsz, de szerintem full fölösleges, konkrétan pénzt égetsz el. Inkább BBQ-nál használd gyújtósnak azt a pénzt, hasznosabb (szerintem).
Ott bukik az egész dolog a prémium stb üzemanyagoknál, hogy alapból ha például a sima 95-ös olyan lenne amitől olyan lerakódások keletkezhetnek, ami a prémiumtól stb nem, akkor már rég elperelték volna az összes benzinkút társaság utolsó fillérjét is.
Mert ha szigorúan vesszük a reklámban ez áll, tankold a drágábbat mert az olcsóbbal tönkremegy a motorod.
Ide figyelj Páko, nem "k u l ö m b s é g" hanem
különbség.
Érted?
Más az üzemanyagok kompressziótűrése. Vannak autók, amikbe gyárilag csak magasabb oktánszámú üzemanyagot lehet tankolni a magasabb sűrítési végnyomás miatt- új korukban, 20 évesen már mindegy :D
Nagyon sokáig voltak autók amiknél az előírt a 98-as volt, igaz azok is elmentek 95-össel, ha volt rendes szabályozás bennük. A normál autók úgy 98%-a ma nem igényel a 92-95-nél jobb üzemanyagot bár ettől függetlenül forgalmaznak itt-ott 98-ast és 100-as benzint is.
Egy combosabb tuningnál már a 100-assal is bekopog a motor, ott már váltani kell tiszta bioetanolra :)
Az oktánszám azt jelenti milyen izooktán/heptán keveréknek felel meg az üzemanyag kompressziótűrése. Viszont az eltérő arányú és adalékolású üzemanyagok égési tulajdonságaik is némileg eltérnek, bár ezt kimérni csak laboratóriumi, izolált körülmények között fogod. Változhat például a koromképzési hajlandóságuk, meg egy csomó minden. Üzemeltetsz két egyforma autót 5 évig izolált körülmények között és lehet a leszerelt kipufogóból származó korom mennyisége eltérést fog mutatni. Jó, valami nevetséges eltérést, de fog - jó esetben :D
Normál, 95-ösre épített autóba lehet 100-ast tankolni, de lényegében teljesen felesleges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!