Mi a kulömbség a 95ös,95ös prémium,98as,100as prémium benzin között? Ha benzines, mindegy milyen benzin megy bele?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Oktánszám arra vonatkozik, hogy mekkora sűrítést bír el mielőtt öngyulladna, az autók 99%-ba a 95-ös benzin tökéletes, mindössze pár sportautóba van előírva a 98-as vagy most már a 100-as.
A prémium meg amolyan hogyan vegyünk ki egy kis pénz még az emberek zsebéből, egy normális minőségű üzemanyagtól semmi baja nem lesz egy karbantartott motornak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Más sűrítésnél történik öngyulladás, azaz szikra nélküli belobbanás más oktánszámú benzin esetén.
100-as benzin jobban sűríthető, mint egy 95-ös vagy 98-as.
A prémium általában annyit jelent, hogy van benne valami adalékanyag. Kicsit hit kérdése, van aki szerint semmit nem ér, van aki szerint "kipucolja" az üzemanyagrendszert és hosszú távon jót tesz a motornak. Én ebben speciel nem hiszek, viszont az valószínű, hogy az adalék miatt kevésbé esik szét egy prémium benzin állás közben (etanol kiválik, plusz vizes is lesz, mivel az alkohol elvonja a vizet a környezetéből), mint egy sima 95-ös, azaz ha leparkolsz valahova hónapokra, érdemes valami prémiumot belerakni előtte, hogy elinduljon fél év múlva is.
Nem mindegy, milyen megy bele. Ha az előírás szerint 98-as kell bele, és 95-öst teszel bele, akkor esetleg magától belobban a benzin, még mielőtt a dugattyú a felső holtpontra érne, ami nem tesz jót a motornak ("kopog"). Fordítva igazából mindegy, azaz 95-ös előírású motorba olyat teszel, amilyet akarsz, de szerintem full fölösleges, konkrétan pénzt égetsz el. Inkább BBQ-nál használd gyújtósnak azt a pénzt, hasznosabb (szerintem).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ott bukik az egész dolog a prémium stb üzemanyagoknál, hogy alapból ha például a sima 95-ös olyan lenne amitől olyan lerakódások keletkezhetnek, ami a prémiumtól stb nem, akkor már rég elperelték volna az összes benzinkút társaság utolsó fillérjét is.
Mert ha szigorúan vesszük a reklámban ez áll, tankold a drágábbat mert az olcsóbbal tönkremegy a motorod.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ide figyelj Páko, nem "k u l ö m b s é g" hanem
különbség.
Érted?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Más az üzemanyagok kompressziótűrése. Vannak autók, amikbe gyárilag csak magasabb oktánszámú üzemanyagot lehet tankolni a magasabb sűrítési végnyomás miatt- új korukban, 20 évesen már mindegy :D
Nagyon sokáig voltak autók amiknél az előírt a 98-as volt, igaz azok is elmentek 95-össel, ha volt rendes szabályozás bennük. A normál autók úgy 98%-a ma nem igényel a 92-95-nél jobb üzemanyagot bár ettől függetlenül forgalmaznak itt-ott 98-ast és 100-as benzint is.
Egy combosabb tuningnál már a 100-assal is bekopog a motor, ott már váltani kell tiszta bioetanolra :)
Az oktánszám azt jelenti milyen izooktán/heptán keveréknek felel meg az üzemanyag kompressziótűrése. Viszont az eltérő arányú és adalékolású üzemanyagok égési tulajdonságaik is némileg eltérnek, bár ezt kimérni csak laboratóriumi, izolált körülmények között fogod. Változhat például a koromképzési hajlandóságuk, meg egy csomó minden. Üzemeltetsz két egyforma autót 5 évig izolált körülmények között és lehet a leszerelt kipufogóból származó korom mennyisége eltérést fog mutatni. Jó, valami nevetséges eltérést, de fog - jó esetben :D
Normál, 95-ösre épített autóba lehet 100-ast tankolni, de lényegében teljesen felesleges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!