Honnan tudom, hogy az autóm tud-e mit kezdeni a 100-as oktánszámú benzinnel?
Olvastam egy cikket egy eléggé megosztó témáról a prémium üzemanyagokról.
A cikkben azt írja, hogy 95-ös prémiumot minden autó esetén érdemes kipróbálni, mert kipucolja a motort, ami csendesebben jár, stb.....
Aztán kitér a 100-as oktánszámú prémiumokra, ahol leírja, hogy ott csak akkor érdemes kipróbálni, ha az autó azt feltudja használni, különben több kárt okoz(hat), mint hasznot.
De honnan tudom, hogy az autó képes-e "kezelni" a magasabb oktánszámú benzint ?
100-ast nem szeretnék tankolni, nagyon drágának tartom, max a "felturbózott" 95-öst.
Csak kíváncsi vagyok, hogy mégis honnan lehet tudni, hogy érdemes akár 100-ast is tankolni bele ?
A prémium nem tisztít semmit.
Kárt nem tud okozni a 100-as, ha nem 100-ashoz való a motorod ( ha az lenne tudnál róla ) akkor simán csak kidobott pénz az árkülönbözet.
Valamekkora minimális (!!!!) teljesítménytöbbletet jelenthet minden olyan motornál, aminél a motorvezérlő folyamatosan kopogáshatárra állítja az előgyújtást. A 100-as kopogástűrése valamennyivel jobb, mint a 95-ös benziné, pár fokkal nagyobb előgyújtást tud neki adni, amitől kicsit (!) nagyobb lesz a nyomaték ugyanazon a fordulatszámon (1-2 %).
Ameddig még lehetett kapni, ilyen szempontból az E85 még jobb volt, 105 körül volt az oktánszáma. Diagnosztika szerint annál még nagyobb előgyújtást tudott adni a motorvezérlő, mint a 100-as benzinnél.
Ha a motorvezérlő 100-as benzinnél kopogáshatárra tudja állítani a gyújtást, az azt jelenti hogy a 95-össel non stop kopogáshatáron vagy a fölött jár a motor a 92-essel meg el is tekerednek a hajtórudak?
Vagy ezekben a benzinmotorokban 18-20 baros kompressziós végnyomás van? :D
A legtöbb autó nem képes kihasználni a 100-as benzin előnyeit, mert mechanikailag nem olyan a felépítése. Az adalékolás segíthet tisztán tartani az üzemanyag-rendszert, de az a hatás sem olyan mértékű, hogy megérje a felárat. Ha valami nagyon modern, közvetlen befecsis, drágán javítható üzemanyagrendszerű autóm lenne, akkor esetleg megfontolnám, bár valószínűleg ott sem éri meg.
A magasabb oktánszám egyébként nem árthat. Negatív hatása csak a pénztárcádra lesz.
Összességében felesleges a prémium üzemanyagokkal foglalkozni, mert ha esetleg ki is tolja néhány alkatrész élettartamát, a végén többet hagysz a kúton, mint amibe a javítás kerülne.
Ha finom motorod van, akkor még halkabb lesz, nagyon sima alapjárat akár hatszázas fordulaton is. Kipróbáltam az oktánszám-érzékelőt, a gyenge benyától eleinte becsörgött, aztán automatikusan utánállított..azóta csak shell 100-assal járok. Most cseréltem gyertyákat, mert száztíz-ezernél már illik..tátott szájjal néztük a tökéletesen tiszta, alig kopott hegyű iridium gyertyákat. Persze az újakkal sokkal jobban gyorsul, jobb a gyújtás ereje.
kezdetben 5W30-as shell olajam volt, aztán két évig Eneos 0W20, és most 5W40-es Eneost használok.(14 éves, japó sportkocsi, eredetileg 98-asra adták ki.)
a 100-astól jobban alszom, és nekem a jó alvás mindennél többet ér.
Na igen, az almokat esetleg meggyugtatja a 100as benzin, de nem kell csodat varni.
John arra utalt, amire meg nem erkezett valasz, hogy ha a motorodba 100as benzin kell akkor irdatlan osszeget hagytal ott a markakereskedesben. Ma csak az utcai "sport" motorok isznak ilyet de ha sport kategoriaban gondolkodunk, M-bmw, amg, hasonlo, oda se kell 100as benzin.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!