Az tényleg igaz, hogy Budapesten a biciklisek többsége takarékosságból bringázik?
Én mindig azt hittem, hogy a fő ok a környezetvédelem, meg az egészséges életmód.
De kijavítottak bicajos ismerőseim, hogy túldimenzionálom a dolgot, többség számára a bicaj simán csak egy közlekedési eszköz, amivel el lehet jutni A-ból B-be.
Spórolós emberek preferálják, akik nem szeretnének havonta
kiperkálni 9500 forintot a BKK-nak egy gyenge minőségű szolgáltatásért.
Kontextus: Arról ment a vita, hogy mennyire jó ötlet rendszeresen a Nagykörúton bringázni. Én azt állítottam, hogy nem túl egészséges, hogy ott pöfögnek bele az autók az arcodba, és nem is túl biztonságos, hogy pl. parkoló autókból kiszállva bármikor kicsaphatják rád az ajtót, és állandó para az is, hogy a kanyarodó autó észre fog-e venni téged. Szóval én párszor próbáltam, és azt mondtam, hogy soha többet. Bicajjal csak kertvároson belül, vidéken vagy rendesen kiépített bicikliúton.
Na, erre nekem támadtak, hogy mit gondolok én, hogy ez nekik valami luxus, hogy, ha épp kedvük szottyan, akkor hobbiból felpattannak a bringára, egy kis hétvégi kiruccanásra!? Nekik ez egy munkaeszköz, közlekedési mód, és arra kell, hogy eljussanak A-ból B-be.
Jóval olcsóbb, sőt sok esetben gyorsabb, mint a tömegközlekedés vagy az autó.
Az hogy környezetbarát és egészséges csak hab a tortán.
A többség azért biciklizik, mert szeret.
Második szerintem a sport, egészség maga. Persze benne van az is, hogy adott esetben lehet egy 10-est spórolni a bérleten. Nekem is volt, hogy 2-3 hónapot meg tudtam takarítani, mert amúgy is biciklivel jártam. Mondjuk én alapból azt látom, hogy nem a gyári munkás réteg jár belvárosban biciklivel, hanem a viszonylag jól kereső irodai dolgozók, "értelmiségiek".
Azzal sajnos egyet tudok érteni, hogy borzasztó Budapesten belül biciklizni. Szmog, autók, gyalogosok, plusz manapság megjelentek a Segway és hasonló hülyeségekkel közlekedő turisták.
Most, hogy van autóm, szerintem az lesz a program, hogy lemegyek vidékre, Balatonra, hegyekbe, akárhova, vagy csak Pesten kívülre és onnantól tekerek.
Biciklivel a munkahelyem 15 perc, tömegközeledéssel 40.
Nekem ez az indok.
Az is.
Vanb aki az anyagiak miatt. Vanb aki a kényelem, gyorsaságb kiszámíthatóságb stb. miatt. Városban a kerékpárnak rengeteg előnye van, nem mindenkinek ugyanaz a prioritási sorrendje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!