B kategóriás jogsi menete automatára hogy zajlik?
Ezt már a jelentkezésnél ki lehet választani, vagy a sikeres KRESZ vizsga után kerül rá sor?
Mivel egy rész kiterjed az elméleti oktatáson a manuális váltásra, így gondolom már a jelentkezésnél választható az, hogy én csak automatán szeretnék és így az elméleti oktatás során a kuplung, kézi váltó rész nincs benne (mert minek lenne benne?).
(Tudom, hogy akkor csak automata váltós autót vezethetek, nem nem érdekel, hogy kézivel jobban uralod, érzed, bla bla bla. Számomra a kézi váltás egy felesleges, elavult mozzanat a közlekedésben, messze szeretném elkerülni)
Rá tudnád te bízni az életed, ha olyanokra is rábízod, akik sebesség határt nem tudnak betartani, nem tudják a lámpás kereszteződésben mit jelent a sárga, sem pedig vasúti sorompós átkelőn a piros.
Meg aorolhatnám. Ez inkáb csak indok a beszólásra.
Plusz lényegében azt állítod, hogy mondjuk akinek nincs érzéke a zongorázáshoz, golfhoz, dartshoz, profi rajzoláshoz, az tuti elméleti dolgokból is életképtelen.
Még mindig semmi köze a váltás mechanikájának a KRESZ szabályok betartásához.
Sőt, aki kevésbé fogékony a váltáshoz, sokkal jobban tud figyelni a forgalomra, ha ezzel nem kell foglalkoznia.
De nyugodtan rá lehet eröltetni, hisz akkor többször kell vizsgáznia menni, aztán ha sikerül nagynehezen átmennie, sokkal nagyobb veszélyt jelent a forgalomban a bizonytalansága miatt.
Én automatán fogok tanulni, mert egyrészt semmi szükségét nem érzem a kézi váltogatásnak, másrészt pedig tudom magamról, hogy vagy teljesen, vagy részben fogna vissza.
S ki fogom vonni a képből, hogy abiztonságos közlekedésre nagyobb hangsúlyt fektethesssek, pont.
Aki meg alkalmatlan a forgalomba, az nem ott mutatkozik meg, hogy megy e neki a kézi váltás vagy sem, hanem hogy átmegy e a KRESZ vizsgán s hogy a gyakorlatban az ott tanultakat mennyire tudja alkalmazni.
Én inkább a magadfajták miatt félek az utakon s amellett.
Inkább fulladjon le valaki a kétbalkezessége miatt, minthogy valaki gyorsan hajtson, mert az sokkal veszélyesebb s sokkal rosszabbat selytet az illető közlekedéshez való hozzáállásához.
Továbbá kiváncsi lennék, ha egy friss automatás jogsist elvinnénk egy teljes próba vizsgára veled, akkor hogy szerepelnél.
Amúgy ha fizeted, én bármikor elmegyek egy teljes próbavizsgára. :) Ne szórakozzunk már, vizsga? Betanítják neked az összes útvonalat, ráadásul jó eséllyel már alapból van helyismereted. Az A kategóriát úgy csináltam, hogy direkt duplaórákra jártunk mindenfele, hogy nehogy tudjuk, mik az útvonalak. Neten persze le volt írva, melyik útvonal milyen pontokat érinthet, de mivel a 11. kerületben élek és a 10-17. kerület környékén vizsgáztam, nekem az utcanevek az égvilágon semmit nem mondtak. Mégis elsőre meglett.
A legviccesebb az egészben az, hogy két métert nem vezettél még közúton, de osztod az észt, mintha te lennél az úristen. Na, ez a hozzáállás, ettől félek én az utakon, nem az alkalmi gyorshajtótól.
Ezt mondjuk én is elég viccesnek tartom, hogy úgy osztja az észt gyorshajtásról meg sárga lámpákról, hogy még az elméleti vizsgán sincs túl... 😂
A totojázós, mindentől is beszarós sofőrök sokkal veszélyesebbek, mint azok, akik mondjuk 40-es táblánál mennek 50-nel,vagy akik átmennek a sárgán.
Egy élmény, mikor valami gyökér a csiga tempójában feltartja az egész sort, mögötte vannak már huszan... abból hamarabb lesz baleset, mikor mondjuk a mögötte lévők meg nem merik megelőzni, és valaki bevállalja, hogy kielőz egyszerre 3-4 autót.
Vagy ha nyomsz egy satut a sárga lámpánál... remélem, ezt te sem gondoltad komolyan.
#46 Szerinted?
Még azt sem mondom, hogy ne vezessen automatát. Vezessen. Azt nem tudom megérteni, hogy még KRESZ vizsgája sincs, de már elhatározta, hogy a tanulás folyamatában is elhatárolódik a manuálistól. Hogy te ezt hogy kötöd össze azzal, hogy benzin vagy dízel, az számomra valószínűleg örök rejtély marad.
Nem az én kedvemért vegyenek ki pontokat. De azért az elég durva, hogy egy felnőtt embernek ezt részletezni kell.
Azokat a pontokat azért vegyék ki, mivel a tanulónak semmi köze nem lesz hozzá. Ez olyan lenne, mintha a felező kapcsolóról is vizsgáznia kéne.
Aztán majd ha szeretne kézit vezetni, a különbözeti vizsgában megtanulja.
Egy kar megfelelő pozícióba állítása=
-fordulatszám figyelése
-sebesség figyelése
-gázpedál figyelése
-kupéung figyelése
-ha olyan a helyzet akkor még a fék figyelése
Ráadásúl emellé még jön a forgalom, a gyalogosok, a közúti jelzések.
És mind egyszerre, ez jelenti "a kar megfelelő pozícióba rakását"
Meg itt reagálnék még pár dologra, de egy olyan ember aki a vezetésről úgy osztja az észt, hogy ő maga se tudja betartani, ezzel mérhetetlenül hiteltelen minden szavad. Csak egy okoskodó kis valaki vagy, aki tud menni az autóval, és ezért valami nagy császár, és mindenki egy csimpánz, aki nem ilyen. 48-as jól leírja a megnyilvánulásod.
Mondod itt, hogy még nem vezettem nem vizsgáztam, mit okoskodok. De bakker, te meg már vizsgáztál és így sem tudsz szabályosan közlekedni, még közlöd is. Ez azért mérhetetlenül gáz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!