B kategóriás jogsi menete automatára hogy zajlik?
Ezt már a jelentkezésnél ki lehet választani, vagy a sikeres KRESZ vizsga után kerül rá sor?
Mivel egy rész kiterjed az elméleti oktatáson a manuális váltásra, így gondolom már a jelentkezésnél választható az, hogy én csak automatán szeretnék és így az elméleti oktatás során a kuplung, kézi váltó rész nincs benne (mert minek lenne benne?).
(Tudom, hogy akkor csak automata váltós autót vezethetek, nem nem érdekel, hogy kézivel jobban uralod, érzed, bla bla bla. Számomra a kézi váltás egy felesleges, elavult mozzanat a közlekedésben, messze szeretném elkerülni)
#10 Elavultnak tartja, amikor a forgalomban grasszáló autók legalább 95%-a kézi váltós? 🤣🤣 Ha valami elavult, azt jelenti, nem használják, vagy elkezdett kikopni a használatból. Azért a kézi váltós autók nem a tárcsás telefonok szintjén vannak.
Kitörölheti majd az automatás jogsijával, gyakorlatilag csak a saját autóját vezetheti...
Aki automata autót akar vezetni, annak miért kéne mást is?
Nem is lenne kiét vezessem.
Nem akarok foglalkozni a kézi kalimpálással, ez ennyi. Nem mindenkinek rögzül be, főleg ha nem is akarok foglalkozni ezzel a vezetésben.
15, még mindig nincs semmi összefüggés a KRESZ ismerete és a váltás között.
Mint mondtam más tipusu jogosítványaim is vannak, szóval az elmélettel nincs gond. Csak béna kifogás összehasonlítani.
Minden nap közlekedem a forgalomban kerékpárosként, ismerem a táblákat, szabályokat.
Mint írtam, aki a kézire esküszik, nehezen vagy egyáltalán nem tudja megérteni, hogy valakinek miért nem megy s rögtön a forgalmi helyzetekkel veti össze.
Elmondom neked valamit, sok embernél sokkal biztonságosabb, ha nem eröltetik rá a kézi váltást, és nem kell vele foglalkoznia.
#16 Sok más jogosítványod közútra nem lehet, ha B-d még nincs. A kerékpáros közlekedést meg ne hasonlítsuk már az autós közlekedéshez! Szerinted mennyivel több jelzést kell figyelni, illetve kerékpárhoz képest mennyire kell figyelni a közlekedés többi résztvevőjére, néha a gondolatukat kiolvasni, hogy éppen milyen hülyeségre készülhetnek? Ennek megfelelni a kihívás, nem az, hogy úgy váltogatsz, hogy észre sem veszed.
És igen, a KRESZ-hez nincs köze, de ahhoz van köze, hogy aki egy három pedál+kormány+index+váltó kezelőszerv-rendszert képtelen megtanulni készségszinten használni pár óra alatt, arra még egy szendvics elkészítését sem bíznám rá, ehhez egyszerűen nagyon gyökérnek kell lenni.
Azt meg már hozzá sem teszem, hogy automata váltós autóval még akik rutinos közlekedők akár több éve manuálissal is eszetlenebbül nyomják a gázt, sokkal kevésbé érzik a sebességet. Én pl. sokkal többször hajtok véletlenül gyorsan, ha éppen automata váltós autóban ülök.
Ezt megértem. Mindenkinek van a véleménye, ahogy neked is amit elfogadok.
Bár nem értek vele egyet, mert te a saját nézőpontodból beszélsz, hisz a fogalmazásod is olyan. Mert neked pofon egyszerű volt, akkor mindenkinél egyszerűnek kell lennie, mert akinél nem, az állításod szerint gyökér.
Véletlenül hajtasz gyorsan? Ha ilyen profi véltó cibáló vagy, hogy hogy nem megy az óracsoporton a sebesség mérő óra leolvasása és össze eggyeztetése az adott útszakaszra vonatkozó maximális sebességgel? "Véletlen gyorshajtás"... :D
Most én is személyeskedhetnék, hogy aki egy sebességhatárt sem képes betartani, az milyen gyökér lehet. :S
És igen, számomra zavaró, hogy figyelnem kell a gáz adásra, a kuplung kezelésre, a megfelelő sebességbe kapcsolásra, a fordulatszámra úgy, hogy közben a forgalmat, a közúti jelzéseket, gyalogosokat, haladási irányt s egyéb váratlan eseményt is kezelni.
Simán van olyan, hogy esetleg valaki penge a közlekedésből annak minden csínnyával bínnyával, de bezavar a kézi váltás.
Mint látod, elvileg te is nagy KRESZ mester vagy és még egy sebességkorlát betartása sem megy olykor. És gondolom azért akadnak még ott helytelenségek.
Kicsit ellentmondásos a z, hogy ne hasonlítsuk a biciklizéshez, mert mennyi rinya megy mostanában, hogy őket is kötelezni kéne a KRESZ vizsgához. Bármilyen furcsa is neked, de közúton UGYAN AZOKAT a KRESZ szabályokat kell betartaniuk, ugyan úgy kell ismerniük a közúti jelzéseket. Csak az eszköz más.
Én midnentől függetlenül, csak autómata váltós autóval fogok gyakorlatozni és vizsgázni, utána pedig semmiben nem fog ez gondot okozni, mivel ha a hagyományossal vizsgáznék le sem érdekelne utána többé kézi váltásos autó.
És kérlek, amíg olyan alapvető dolgok sem mennek, mint a sebesség határ betartása, addig ne okoskodj másokat illetően, mert elég röhelyes.
17*
Részben igazad van, mert nyilván a váltással van problémám. Nem tudom összehangolni a mozzanataim hozzá és túlságosan elveszik a figyelmem. Félni nem félek a lefulladástól, mert azon kívűl más nem igazán megy. Nem tartom hasznosnak sem szükségesnek a kézi váltást, ez egyszerűen ennyi. Számomra ez olyan, mintha mondjuk a motort is nekem kéne bekurblizni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!