Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi értelme van a kerékpárral...

Mi értelme van a kerékpárral behajtani tilos tábla kihelyezésének főútvonalakon?

Figyelt kérdés

Vannak KRESZ szabályok, amiket ha mindkét fél betart (és egyéb, kontrollálhatatlan külső esemény sem történik), mindenki épségben hazatér. Ennyi miért nem elég? Tudtommal van egy olyan szabály a KRESZ-ben, aminek bizalmi elv a neve. Ehhez képest a közútkezelő eleve vagy azt feltételezi, hogy a gépjárműveket vezetők állatok vagy hogy a biciklisek balf@$zok.


A főutak úgyis alapvetően forgalmasak, tehát valószínűleg csak a kerékpárosok legmagabiztosabb része tenné ezeken tiszteletét - a szellemfőutakon (3, 6) meg úgysem zavarnak senkit és őket sem zavarja a percenként elhaladó két darab autó.


Különben is, rengeteg olyan út (köztük alsórendű út) van az országban, ahol nincs semmilyen tiltás, mégis sokkal nagyobb a forgalom és sokkal veszélyesebb a kerékpározás, mint akár egy elsőrendű főúton. Például a Budapest-Budakeszi útvonalon soha az életben nem tekernék, mert egyszerűen életveszélyes az az útminőség és szélesség olyan forgalom mellett (ettől még persze örülök, hogy használható kerékpárral annak, aki akarja).


2023. máj. 25. 11:34
1 2 3 4
 11/38 A kérdező kommentje:

#9


"veszélyes úton, mert hisz tábla nem tiltja, aztán lesz egy baleset: egy ember meghal vagy egy életre megnyomorodik, egy másik meg egy életen át küzdeni fog a lelkiismeretével"


A kerékpárral behajtani tilos tábla figyelmen kívül hagyása (vagy annak teljes hiánya) nem okoz semmiféle balesetet - a balesetet az okozza, hogy az autós nem tart megfelelő oldaltávolságot, kamikaze módon előz, vagy a biciklis szlalomozik.

2023. máj. 25. 12:16
 12/38 anonim ***** válasza:
67%

"Ez az érv megállta volna a helyét 1970-ben, ma azonban a civilizált világban már más felfogás uralkodik: a kerékpáros ugyanolyan résztvevője a közlekedésnek, mint a gépjárművek vezetői. Ha beragad egy ilyen lassú jármű mögé egy gépjármű, vár X másodpercet, akár percet, amíg meg tudja előzni. Nyugaton ez természetes."

mesélj, hány kilométert tekertél a nyugat-európai autópályákon?

2023. máj. 25. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/38 A kérdező kommentje:
#12 Ki beszélt itt autópályáról? Ott jogszabályilag tilos kerékpározni, ahogy a kerékpárutat sem használhatja gépjármű,ez tiszta sor.
2023. máj. 25. 12:38
 14/38 anonim ***** válasza:
61%

6. Tel kérdező! Titkot árulok el!

A kerékpározás nincs értő okostelefon/számítógép használathoz kötve. Nagyon sok embert ismerek, akik még csak nem is idősek, nem is fogyatékosok, és nincs hülye telefonjuk, nemhogy okos, és számítógépet sem használnak. Idősek között meg kifejezetten sok van.

És ne mond, hogy Pali bá csak a ház/kocsma/templom háromszögben mozog. Nos, ő honnan tudja, hogy ne menjen arra?

2023. máj. 25. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/38 anonim ***** válasza:
54%

"Ki beszélt itt autópályáról?"

te sipíkoltál, hogy a kerékpár ugyanolyan résztvevője a közlekedésnek, mint a gépkocsi. hát gondoltam, biztos be akarsz hajtani kerékpárral is olyan helyekre, ahová a gépkocsik behajthatnak. meg hogy ha beragad a lassú kerékpár mögé egy gyors autó, hát így járt, vár X másodpercet és megelőzi. ezt autópályán is ki lehet vitelezni. vagy csak a főutakat csesztessük?

2023. máj. 25. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/38 anonim ***** válasza:
81%

Nem voltam rest, kedves barátaim. Mivel csak a magyart töröm valamelyest, a fordítót igénybe véve hat nyelven rákerestem a közlekedési táblákra.

Bemásoltam szépen sorban őket, a keresést leszűkítve, pl. így: site:*.de; site:*.fr stb. Tehát ne csak német, francia nyelvű találatokat adjon, hanem olyant, amelyik németországi és franciaországi.

És el vagyok keseredve. Találtam kerékpárral behajtani tilos táblát, meg főútvonal táblát is, sőt a kettőt együtt is. Lehet, füllent a kérdező?

2023. máj. 25. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/38 anonim ***** válasza:
69%

"a kerékpáros ugyanolyan résztvevője a közlekedésnek, mint a gépjárművek vezetői"

Így van. Tehát ugyanúgy vonatkoznak rájuk a közlekedési táblák, mint a közlekedés többi résztvevőjére. Tehá hol a gond?

2023. máj. 25. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/38 A kérdező kommentje:

#14 Tehát azért, mert van egy réteg, aki kényelmetlenül érzi magát egy forgalmas főúton, tiltsuk ki azokat is, akik ott magabiztosan közlekednek?


Érdekes gondolat. Ennek mintájára javaslom, hogy Budapest bulinegyedéből is tiltsunk ki hétvégente minden józan autóst. Közöttük ugyanis sokan lehetnek, akik félnek a bemindenezett sofőrök pusztításától, a cikcakkban az úttesten sétáló angol turistáktól stb. Igaz, hogy az autósok nagy része együtt tud élni ezzel a problémával, de óvjuk a kisebbséget 🙂

2023. máj. 25. 13:01
 19/38 A kérdező kommentje:
#16 Linkelnél esetleg olyan helyzetre példát (lehetőleg Google Maps link formájában) az általad gyűjtött adatok közül, ahol az adott főútvonalon úgy van kint a kerékpárral behajtani tilos tábla, hogy nem áll rendelkezésre sem párhuzamos kerékpárút, szervizút, és a kerékpáros csak a főúthoz képest jelentős kerülővel juthat el a céljához?
2023. máj. 25. 13:10
 20/38 anonim ***** válasza:
84%
Értem én, hogy a biciklis egyenrangú résztvevõje a közlekedésnek, viszont nem mindegy hogy egy olyan úton kell menni, ahol remgeteg teherautó közlekedik, amiknek olyan menetszele van, hogy egy figyelmetlen kerékpárost könnyen kibillenthet az egyensúlyából, vagy pedig egy olyan úton, ahol nem mennek olyan gyorsan, vagy nem jár annyi nehézjármû.
2023. máj. 25. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!