Mi értelme van az üzemanyag ársapkának, ha nem lesz üzemanyag?
Ez durva beavatkozás a piaci folyamatokba. Közben a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke azt kéri, hogy spóroljanak az autósok az üzemanyaggal, használják a tömegközlekedést.
Ezt maguktól nem fogják megtenni, amíg 480 forintos áron tankolhatnak. Soha nem látott mennyiségű autó van az utakon, és nagyon sokan fölöslegesen autóznak, mintha ingyen lenne az üzemanyag.
Friss adatok szerint a bruttó havi átlagbér is fél millió forint fölött van már, tehát sok embert még a 800 forintos ár se tartana vissza, de egy jelentős réteg inkább buszozna, és máris nem lennének korlátozások, és nem kéne attól rettegni, hogy holnap tudok-e tankolni.
Amúgy én is autózom, de nekem nincs lehetőségem tömegközlekedni, és nekem is kb. 20 ezerrel többe kerülne a munkába járás, de 400-450 ezer nettóból nem vágna földhöz.
Szerintem nagyon káros minden árstop. A piaci árakat a kínálat és a kereslet határozza meg. Magas keresletet a magas árakkal tudják egyensúlyba hozni, túlkínálat esetén pedig az alacsony árakkal növelik a keresletet. Egyszerű matek. Most a magas kereslet alacsony árakkal párosul, ez tovább növeli a keresletet. Ennél rosszabb döntést hozni egy piacgazdaságban nem lehet.
Ti végiggondoltátok ezt, vagy csak örültök és boldogan autóztok?
Autóval 30 perc bejutni a munkába, tömegközlekedéssel másfél óra. Oda vissza ez napi 2 óra difi, amit az életemből megspórolok azzal hogy nem buszon utazva töltöm. Heti szinten 10 óra. Havi szinten egy teljes munkahetet (40 óra) spórolok vele. Lehet tőlem 1500 forint is egy liter benzin, akkor is autóval fogok menni dolgozni, mert az idő az egyetlen, amiből annyi van amennyi, sose lesz több, arra kell a legjobban vigyázni.
Ja és egyébként arról beszélünk hogy Budapest 2/A kerületéből járok a 11-be dolgozni. Tehát nem Mucsaröcsöge, ahol azért 1.5 óra bejutni a munkába mert napi 2 busz van.
#3
Szívesen tömegközlekednék, ha megoldható lenne. Én csak úgy tudnék eljutni a munkahelyemre, ha autóval átmennék a szomszéd faluba, onnan átbuszoznék, majd a buszpályaudvartól 3 km-t gyalogolnék. Délelőtt még kivitelezhető is lenne, de délutános műszakból már haza se jutnék, éjszakára pedig nem jutnék be a munkahelyemre. Amíg 6 km-re dolgoztam, addig biciklivel jártam. Nem kényszerből, hanem pusztán környezettudatosságból és azért, mert a kerékpározás egészséges.
De most nem is erről van szó, hanem arról, hogy 800 forintos üzemanyag árnál tudatosabbak lennének az emberek. Ismerek olyanokat, akik 1-2 km-re is autóval járnak. Ha olyan városban élnék és dolgoznék, ahol jó a tömegközlekedés, még autóm se lenne, de valószínű, hogy kerékpárral járnék.
"800 ftos benzint nem tudnek megfizetni"
Ezaz. Akkor nem autóznál, és itt vége is lenne a történetednek. A piac így működik.
ha nem tetszik, vegyél piaci áron. Semmi nem gátolja
indokalatlan autózás baromság. Azért mennek, mert kell. A többi államban sem csökkent az autó használat, hiába kerül 3x annyiba a benzin, mert nincs más választásuk.
Te érted hogy hogy működik a piac, de sokan mások nem. Vezírünk megvette a szavazatokat, ő egy hős aki megvédi az állampolgárait. Az összes árstop káros, de az üzemanyagé azért a legborzasztóbb mert közben harcolunk a környezetvédelemért…
#4 #5
Nem kötelező másfél órára járni dolgozni. Én is lakhatnék egy csodás helyen ahonnan magámrepülővel járok dolgozni, de nem tudom megfizetni így nem teszem. Ha te nem tudod az üzemanyagot kifizetni akkor menj máshová dolgozni, nem alanyi jogod az autóhasználat.
#8
Egyetértek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!