Szocialismuzban miért voltak jobban elterjedve a benzin motorok mint a dízel motorok úgy összességében?
aVW golf megkelenése előtt nyugaton se voltak diesel személyautok
Amugy igen, a 72-es olajváság után "találták ki" az agyas németek hogy diesel motort raknak a személyautókba, a Franciák pici késéssel követték
A KGST országokban már csak azért se építettek diesel motort a személy autókba mert a diesel motor bonyolultabb drágább, és amugy logikailag nem is való egy személyautóba
A diesel motoros személyautó mánia amugy is csak europát hóditotta meg, minden más nagy autogyártó ország hanyagolta d iesel motorok alkalmazását
Mert amugy nem is való a diesel motor egy személyautóba, az munkagépekbe való
Japánban USA, ban most sincs szinte diesel auto
A hülye németek találták ki ezt a diesel mániát, ami drágább, és 1000 szer jobban terhelia környezetet mint egy otto motor.
Pl: az 1-es golf 150 szer több kormot tolt ki magábol mint egy kétütemű trabant, és vagy 10000-el többet kormolt mint egy benzin motorral szerelt vw golf
remélem mostmár elkaszáljáka diesel motorokat, már rég be keleltt volna tiltani hogy személyautóba diesel motrot szereljenek!
"A diesel motoros személyautó mánia amugy is csak europát hóditotta meg, minden más nagy autogyártó ország hanyagolta d iesel motorok alkalmazását"
Ehhez képest pl. a Mercedes az akkori S osztály, a w126 dízel változatát (az első dízelmotoros S), vagy a w123 egyetlen turbódízelét kizárólag amerikai piacra gyártotta.
Dízel könyörgöm, nem diesel! Hatvan éve sem írtuk már így.
Gyerekkoromból nem emlékszem csak benzines járműre. Lehet, higy voltak, csak én voltam kicsi.
De buszok, teherautók is. Úgy vélem, nem keleti sajátság.
-egyszerűbb volt a benzines technológia
-nem mentek akkoriban annyit az emberek autóval hogy indokolt lett volna a dízel
-akkoriban még nagyon nem volt jó a dízelek teljesítmény-fogyasztás aránya
+1 az akkori technológiával pl egy Ladát szétrázott volna egy szovjet dízelmotor
Ahogy Nyugat-Európában elkezdték villamosítani a fő vasútvonalakat, gyárakat és a háztartási fűtésben valamint erőművi energiában is lecsökkent az olajtüzelés aránya többletük alakult ki disztillátumokból és olyan olajokból amikből gázolajat és még további feldolgozással a ma ismert dieselt* lehetett gyártani. Ezt célszerűbb volt helyben közlekedési tüzelőanyagként felhasználni, mint a világpiacon értékesíteni - sőt, egy idő után az USA és Európa között az az egyensúly alakult ki, hogy ők több benzint fogyasztanak, mint amennyit elő tudnak állítani és ezt Európából szerzik be, Európa meg több dieselt igényelt, amit az USA-ból importált. Ha megnézed az Atlanti-óceánon ma is így mennek az üzemanyagszállító tartályhajók, hogy odafele naftát vagy benzint visznek visszafelé pedig gázolajat vagy dieselt hoznak. Mivel a diesel olcsóbb, ez a kereskedelem óriási vagyonokat hozott létre az európai olajfinomítóknál.
A Szovjetunió máshogy állt a villamosításhoz, amit termelt diesel olajat azt mind fel is használta az iparában. Amint a földgáz kitermelés felszökött azzal csak a fűtőolaj felhasználást váltották ki, de nem maradt többlet. A kelet-európai szocialista államok nyilván mind a Szovjetuniótól függtek, nem volt önálló döntési joguk.
*Diesel, mert Rudof Diesel - és nem Dízel Rudolf után nevezték el, ahogy Jules Verne sem Verne Gyula.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!