Miért vezetnek vidéken ennyivel lassabban és bénábban?
Nem a vidékieket akarom leszólni, vagy a Pestieket Isteníteni, mind vidéken, mind Budapesten van sok jó sofőr, és sok béna sofőr.
Viszont eddig a munkám miatt akárhányszor vidékre kellett mennem (heti 3-4 alkalom), azt tapasztalom, hogy nagyon lassan mennek az emberek.
90-es táblánál 70-80-al, 110-es táblánál belső sávban 90-el, egyszerű kereszteződésekbe tökölnek, körforgalomban tökölnek, városban 30-ra visszavesznek, még akkor is ha konkrétan senki nincsen a környéken, szóval lehetne haladni.
Nem ezen a plusz időn múlik, meg nem vagyok türelmetlen, ha valaki így vezet, hát így vezet, csak nem értem, csak én fogok ki ilyeneket és pont vidéken, vagy ez általános eset?
Ezaz trollkám, gyűljenek csak a kérdések: a nők, illetve a kerékpárosokat szabályosan és biztonságosan előzők után most a vidékiek vannak pellengérre állítva.
Kíváncsi vagyok, melyik csoport lesz a következő: adnák magukat pl. a nyugdíjasok, de az elég snassz, elcsépelt. Lehetne pl. a következő kérdés az, hogy "Miért vezetnek ilyen bénán a görög katolikusok?", netalántán a melegkártya is előkerülhet.
Vidéken legalább nem nonstop dugó áll mint Pesten.
(Pesten dolgozok, vidéken élek, mindkettőre van rálátásom)
Mi neked a vidék?
Egyébként meg kisebb a forgalom, nem kell annyira gyorsnak lenni. Öreg taták, öreg autók, minek sietni.
Vidéken általában nem rohannak annyira az emberek.
És azért "bénábbak", mert egyszerűen nem éri annyi inger őket. Nincsenek necces parkolások, nincsenek összetett csomópontok vagy sok sávos utak.
5-ös vagyok.
Közben végiggondoltam. Valószínűleg az lehet, hogy Pesten az vezet a forgalomban, aki tényleg magabiztosan tud vezetni. Vidéken, kis forgalmú utakon erre nem feltétlenül van szükség, ott el lehet sétakocsikázni 40-el, van idő szépen végiggondolni a forgalmi helyzeteket, kevés olyan szituáció van, hogy hirtelen kelljen reagálni. Aki mindig ilyen körülmények között vezet, az ezt szokta meg.
Az agglomerációban élek egy kisvárosban, nem én vagyok az egyetlen az ismerőseim között, aki inkább vonatra ül, ha be kell mennie Pestre, mert ott el van veszve.
Hát a sok pesti tahó sem semmivel jobb.
Érdemes megnézni mikor megindulnak a Balaton felé miket hoznak össze.
Belső sávban egymás seggében fékezgetnek állóra, amig én a külsőben kényelmes követési távolsággal gurulok el mellettük.
Amúgy meg a pesti "rutinos sofőr" megelőz a sima országúton egyenesben (én megyek 110-el), aztán a kanyargós részen meg feltart, mert megszédül, kanyarokban 50-re fékezget, egyenesben meg áll a gázon...
Én amúgy ilyen hibrid vagyok, videken és pesten is sokat vezetek.
Nade pont hogy pesten nem éri meg "sietni". A lámpa úgyis megfog 20x akárhova mész, ha nagyobbakat gyorsítasz és fékezel, semmivel nem leeszel előbbre.
Én redszeresen nézem az idegi alapon sávváltogató huszárokat, és 10-ből 9x az a vége, hogy elkottázza, és én elgurulok mellette
A vidékiek nem sietnek. Nem feltétlen konkrét sietésre kell gondolni, én például született pestiként akkor is sietek út közben (nem csak autóra kell gondolni, séta, tömegközlekedés stb.), ha amúgy tökre ráérek. Egyszerűen a pörgős nagyvárosi élet belém programozta a rohanást.
Múltkor autóval két vidéki város között utól értünk egy kisebb sort, amit egy mzg. jármű tartott fel. Nagyjából 8 autó lehetett előttünk és a traktor, mégis mi jutottunk túl először a traktoron. Tiszta idő volt, jól belátható úttal. Úgy vannak vele, hogy csak pár kilométert mennek, inkább nem előzik meg. Ez nagyvárosi fejjel furcsa, én a szomszéd utcáig is megelőzném a lassabb járművet, ha lenne rá egyértelmű (nem veszélyes) lehetőségem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!