Nincs már túl sok autópálya és gyorsforgalmi út Magyarországon?
"Már helytelenítették Brüsszelből is, hogy túl sokat költ az állam autópályaépítésre. Tényleg szükség van ennyi gyorsforgalmi útra?"
Nem azért helytelenítették, mert túl sok lenne a ténylegesen megépült autópályákból...
11-re:
Hát valóban nem mindegy, hogy autópályából van sok, vagy közbeszerzési mutyiból. :-)))
Kamugép, én teljesen kulturált stílusban szóltam hozzá a válaszodhoz. Kérlek, tartsuk magunkat egy minimális sztenderdhez, mert az útszéli, alpári stílusod kutyára nem segíti az érdemi véleménycserét. (A mondat, amit most keresel, így szól: “Ne haragudj.”)
Ami a vélt fideszezést illeti, ott volt egy “is” szócska is a mondatban, továbbá az általam felesleges beruházásnak titulált útépítéseket tető alá hozó “különböző kormányok” sorában jobb- és baloldali is volt. És az is tény, hogy mindezekre a döntésekre bő évtizede a Fidesznek van csak érdemi ráhatása, szóval a helyzet az, hogy ennél tényszerűbben, kiegyensúlyozottabban aligha lehetett volna fogalmazni.
Ezen kívül fenntartom, hogy bár területfejlesztési szempontból van tagadhatatlan haszna a gyorsforgalmi utaknak, igazából az számít telephelyválasztásnál, hogy milyen szállítási és eljutási időkkel kell számolni. Tök jó, ha az utolsó 20-30 km-en tuti gyorsan lehet haladni, de ha Bicskénél vagy Lébénynél minden 5. szállítmány órákra beragad a túlterheltség miatt állandósuló balesetek miatt, akkor nem értünk el semmit. A bizonytalanság , a kockázat ott marad. Szóval nincs itt baj az útfejlesztések puszta tényével, de baromi fontos az ütőerek, a központi infrastruktúra rendben tartása, mert anélkül a periféria sem fog működni. Intő példa a hazai vasúthálózat, ahol az elmaradt budapesti csomóponti fejlesztések miatt hiába újítottak fel többszáz kilométernyi fővonalat, érdemben nem sikerült csökkenteni a teherszállítás késéseit és személyszállításban is inkább a több vonat vonzotta be az új utasokat , mintsem a javuló pontosság.
"de valószínűleg nem az a baja Brüsszelnek, hogy túl sok az autópálya, mert nem az, hanem, hogy túl drága"
Nem tudom a pontos sztorit. De ha tényleg így van, akkor lassan odajutunk, hogy tényleg igaza van Orbánnak, és mocsok brüsszeli diktatúra van. Mert ha van a világon méregdrága, de ultraszar autópálya, akkor az Romániábana van. Magyarországon aprópénz volt az M6 és az M49 is ahhogy képest, hogy mennyiért építenek pályát Romániában, ami 20 évet szokott késni az eredeti tervhez képest, és általában leomlik átadás előtt.
#15: Nehogy már azzal kelljen vigasztalódni az óriási autópálya mutyi kapcsán, hogy a szőröstalpú románoknál még rosszabb...
#13
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!