Kint hagyott tábla?
Friss jogsis vagyok de elég sok fele járok pest megyében.
Az a kérdésem, hogy olyan útszakaszon ahol voltak munkálatok de már nincsenek (országút) de a 30-as 40-es és előzni tilos táblák kint vannak ott mégis hogy kellene menni?
Buta kérdésnek tűnhet és a válasz is egyértelmű lehet de én betartom amennyire lehet és mindenki villog, dudálgat, előzget, anyázik. Miért mer mindenki 80-90-nel menni ilyen szakaszokon? Honnan tudják, hogy nincs rendőr, stb?
Persze én is tudom, hogy kint felejtett, indokolatlan táblák de azt is, hogy 30 helyett 90-nel menni viszont elég komoly büntetési tétel.
Van olyan tervezet, javaslat, nem tudom mi, hogy a táblát kint felejtőt is büntetni kellene. De ha ez rendeletté válna, akkor sem bírálható felül az a korlátozás, ami okkal, vagy ok nélkül van kint.
Aki meg olyan tanácsot ad, hogy te se tartsd be, és hasonlók, az jobb, ha nem vezet. Az meg külön gazemberség, ha egy kezdőnek javasolja.
Előbb legyen meg egy több éves, balesetmentes, szabálykövető rutin, és utána lehet esetles súlyozni, mit kell nagyon-nagyon betartani, és hol lehet lazulni kissé.
Juuuhj megvan az első 0%-om a kategóriaban! 9-es voltam.
Köszönöm szüleimnek, szerető paromnak, okostelefonomnak es a közlekedesi szabaly naciknak leginkabb!
Kutya nem mondta, hogy szabalyt szegjen a kedves kerdező! Főleg nem, hogy veszelyesen haladjon...
A kinntfelejtett tabla azt jelenti szamomra, hogy sehol semmi, csak a tabla. (bar nyilvan mindíg resen kell lenni ilyenkor is, hogy ugyan
mar a közutas-munkas előfordulhat, de akkor nem kinnt felejtett az a tabla... na mindegy)
A kerdezőnek van jogsija, nem a hatsó ülesről beszel. A kreszt ismeri, megis megkerdezte, ki hogy gondolja celszerűnek a haladast, mert azt tapasztalja, hogy letoljak, idegeskednek körülötte, ha szabalykövetően közlekedik. Nyilvan abbol ha 30-nal 30-cal megy abból bünti nem lesz, de belecsöppen egy olyan szituba, hogy el akarjak taposni.
Engem pl sokkal jobban zavarna, ha folyamatosan azt kene neznem a tükörből, hogy honnan akar neccesen beelőzni valaki, mintha rendes követesi tavot tartva szepen latom előttem mi a szitu es megyek egy jozan paraszti esszel belőhető tempóban... Es nem a tükörjeges vagy vaksötet ejjel zuhogo esőben savterelessel szettablazott szitukra kell szerintem itt gondolni. De ti tudjatok robotok, csak akkor gondolom pl egy bakonyban sem rakjatok 90 ala a nagykanyarban a mutatót, mert annyival lehet az szabalyos. Tudom tudom, az a felsőhatar meg minden
Az igazán tapasztaltak pontosan tudják, hogy a legnagyobb veszély az, amelyikre nem vagy felkészülve. Márpedig pont egy látszólag álló útépítés az, ahol hosszú kilométerek után csak ott van egy külön nem jelzett felmarás, egy sáv közepére sodort terelőtábla, esetleg csak a következő felüljárónál melóznak, de ott a pillér takarásából tolat ki eléd a billencs, de az is rizikó, hogy esetleg màsok benézik az ideiglenes forgalmi rendet és hirtelen a te sávodban jön szemből. Sőt, akár te is belehibázhatsz, plane ködben, sötétben!
Mindezen kockázatokat ismerve, nehogy màr az legyen a balfasz, aki 30/40-es táblánál alaposan visszavesz a tempóból! Nyilván én is utálok szüttyögni, de ki a fenének van kedve a fent vazolt szituk után akár még bíróságra is mászkálni?
"#2 Attól mert indokolt, attól még balesetveszélyes. Közúton alkalmazkodni kell a körülményekhez, erre szokás mondani, hogy "fel kell venni a ritmust". Ha 100 autó 90-nel megy, te meg 30-cal és emiatt baleset történik, akkor te vagy a baleset okozója, hiába mutogatsz a táblára."
Ez egy baromság, már bocs.
Egyfelől a tábla, ha kint van, kötelező érvényű. Másfelől, ahol 100as tempó az alap, ott soha nem lassítanak le egy lépésben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!