Ha vasúton egy mozdonyvezető éjszaka végez, de nincs mód rá, hogy haza jusson, vagy reggel azon az állomáson kezd ahol végzett, akkor hogy jut haza?
Csak a MÁV-START-ról tudok nyilatkozni. Itt telephelyek vannak, és a szolgálatok 99%-a az irányadó telephelyen zajlik. Ez azt jelenti, ugyanazon a fix állomáson kezdődik a munkaidő, és 12:45-ön belül ugyanott kell véget érjen a terv szerint. Így tehát eleve a kérdést sem lehet értelmezni, mert nincs olyan, hogy otthonunktól távol végzünk, reggel pedig ezen a távoli helyen kezdünk. Adott szolgálatok vannak, amelyekről előre lehet tudni, hogy mikor, meddig tart, és persze ugyanott ér véget, ahol elkezdődött. Azt pedig az ember elvállalta, amikor idejött dolgozni, hogy várhatóan a szolgálatok 99%-a melyik állomáson (telephelyen) fog kezdődni és végződni, tehát nagy meglepetés nincs benne. Pl. Füzesabonyban laksz, akkor a szolgálatok 99%-a Füzesabonyban kezdődik, és végződik, mert Füzesabony pont egy telephely, most mondtam egy példát. Persze lehet néha be kell segíteni Miskolcon, akkor Miskolcon kezdesz, és Miskolcon végzel, mert a végzés mindig megegyezik a kezdés helyével alapesetben.
Arról meg nem a cég tehet, ha valaki pl. nem rendelkezik autóval, és emiatt mondjuk 23:50-kor végezve nem tud hazamenni, mert mondjuk 15 km-re lakik az irányadó telephelyétől.
Az meg, hogy változó telephelyes szerződések vannak már több mint tíz éve, az sem azt jelenti, hogy össze-vissza kezdene és végezne az ember. Ez csak azt jelenti, igazgatóságon belül külön díjazás nélkül is kezdhet és végezhet az adott mozdonyvezető másik telephelyen, de mindig van egy irányadó telephely. Ez kb. évente ha max pár alkalom, amikor be kell segíteni máshová, de nem jellemző. A változó telephelyes (10+ éve csak ilyen szerződések vannak) emberek is ugyanúgy járnak dolgozni, mint a nem változós szerződésesek, fixen, elővezénylés szerint a saját telephelyén kezdve, végezve.
Két szolgálat között lakóhelyen töltött 12 órának meg kell lenni, de sávosan, távolságtól függően (a helyi függelékben szabályozva) akár a 15 óra is vonatkozhat rád (az utazás miatt). Ez viszont nem jelenti azt, hogy a szolgálatok között csak ennyi idő lenne. Jellemzően 18-24-30 órák is vannak két szolgálat között, így amit kérdeztél, hogy késő este végez valaki, az biztosan nem kezd másnap reggel, hanem inkább majd másnap este, vagy délután, vagy csak a rá következő napon. A heti pihenőidők miatt meg eleve vannak ~50-70 órás szünetek a vezénylésben, ahogy sikerül.
"A Flirt motorvonatvezető jobb, mert ők többnyire csak egy adott vonalon mennek, és jóval többször vannak otthon! Kicsivel több életük van a mozdonyvezetőkénél."
Nagyon nagy tévedés. Semmivel nem más a kiadott pihenőideje a két munkakörnek, ráadásul maga a FLIRT-es mint olyan, egy középtávon kivezetendő munkakör, amelyet eleve bevezetni sem lett volna szabad, de ez más kérdés. Sokkal nagyobb szívás az egész.
"A mávnak vannak saját laktanyái a nagyobb központoknál, illetve szerződésben áll szálláshely adókkal, helyi motel, szálloda, ahol el tudják helyezni a személyzetet, hogy letölthesse a pihenőidejét."
Ez sincs így, minden munkavállaló otthon tölti a két szolgálat közötti napi pihenőidejét. A MÁV-nak semmi köze ahhoz, hogy két szolgálat között mit csinál a dolgozó, és nem is feladata, hogy elhelyezze bárhol is, mivel úgy tervezik meg, hogy az irányadó telephelyén kezdjen, és ugyanott véget is érjen a szolgálat a munkaidőn belül.
Én nem tudom, milyen cigányéletről beszéltek. Legtöbb kollégám családos ember, viszonylag sok szabadidővel, stabil anyagi háttérrel. A szolgálatok pedig nem több naposak.
Hogy egyes magánvasutaknál mi a helyzet a teherszállításban, az más kérdés (valóban nagyobb rugalmasságot igényel), de mivel a mozdonyvezetők legnagyobb százaléka a MÁV-csoportnál dolgozik, így magát a kérdést is eszerint célszerű vizsgálni. Az említett tróger, cigányélet egyáltalán nem jellemző, és nem is általános.
Cigányélet = hajnali összevissza kezdés, ünnepnapokon munka, a kérdésben is felhozott dolog, munka közben nem tudsz elmenni wczni stb soroljam még ?
Nekem nem lenne bajom ezzel, de megláttam a MÁV fizetési ajánlatát...hát nem csodálom hogy folyamatosan fent vannak a hirdetésék évről évre.
Kérdező, amúgy lehet részletes tájékoztatót kérni a MÁVtól ha érdekelnek a munkakörrel kapcsolatos dolgok, szépen leírnak mindent.
"Nekem nem lenne bajom ezzel, de megláttam a MÁV fizetési ajánlatát..."
Többnyire félreértik a hirdetésben szereplő alapbért a ténylegesen megkeresett bérrel. Pl. meglátják, hogy bruttó 371 a kezdő alapbér, akkor azt gondolják sokan, nettó 246 ezer Ft-ot keresünk. De ez teljesen téves.
"hajnali összevissza kezdés, ünnepnapokon munka, a kérdésben is felhozott dolog, munka közben nem tudsz elmenni wczni stb soroljam még ?"
Aki igazán ezt szeretné csinálni, annak fel sem tűnik, hogy ez hátrány lenne. Hát WC-zni valóban nem akkor célszerű, amikor egy három órás úton van az ember, de felnőtt emberek vagyunk, ennek megfelelő felelősségtudattal, így nem szokott ebből gond lenni.
"Többnyire félreértik a hirdetésben szereplő alapbért a ténylegesen megkeresett bérrel. Pl. meglátják, hogy bruttó 371 a kezdő alapbér, akkor azt gondolják sokan, nettó 246 ezer Ft-ot keresünk. De ez teljesen téves."
Nem értettem félre, tudom mennyi a tényleges bér, számomra ezért a munkáért kevés, és sok más embernek is.
Nem véletlen, hogy az utóbbi 1-2 évben már az állas hirdetésekben nem tüntetik fel a fizetést, hanem emailben kapsz egy részletes tájékoztatót.
Ez az én egyéni véleményem, ha neked vagy másnak ez így tetszik, akkor nyugodt szívvel csináljátok!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!