A nemzetközi forgalomba dolgozó mozdonyvezetők hogyan dolgoznak?
hát itt azért ne úgy képzeld el, hogy elindul Németből és elmegy a román tengerpartig.
Magyarországon egyedül a GySEV csinál hosszabban kinti vonatokat. a MÁV-nál és a magántársaságoknál csak a határállomásig viszik ki a vonatokat. Párkány, Kürtös stb. Hegyeshalomnál például az osztrákok jönnek be.
Igyekeznek úgy csinálni a szolgálatot hogy vissza is tudjanak jönni hamarosan.
De például akik a Hegyeshalom - Kürtös vonatokat csinálják azoknak a 2 szolgálat. Elmegy kürtösre, amíg a másik vonat nem jön meg, vagy nem rakják meg konrénerrel addig pihizik a szobában, aztán visszamegy Hegyesbe
A MÁV-nál 12 órás szolgálatok lehetnek +45 perc munkaközi szünet.
A magáncégeknél pedig 16 óra egy szolgálat.
a munka törvénykönyve és a vasúti törvény irányadóak
ez utóbbiban vannak taglalva a vezetési idők
a svájci témát nem tudom.
"Ugyanez fennáll mondjuk egy Bp-Szlovák határátkelőnél."
fentebb írtam Párkányt. Addig viszi a magyar mv a cuccot. Onnan meg viszi tovább a szlovák mv.
Ahhoz hogy dolgozhass szlovákban le kell vizsgázni abban az országban is. De az ilyen első állomásig bejárára van külön vizsga amivel csak odáig mehet.
Osztrákok is például átjárnak Breclavba. De csak addig.
Nem nagyon van értelme annak, hogy egy mozdonyvezetőt levizsgáztatnak 2-3 ország utasításaiból, megcsináltatják az ottani orvosit és még nyelvizsgát is fizetnek neki... és mindezeket folyamatosan fenn is tartják. 2-3 évene új orvosi és új vizsga... Nem úgy van mint egy kamionosnál, hogy megcsinálod a CE-t itthon és még a Holdon is mehetsz vele, nyelvtudás nélkül!
a rádiózás, írásbeli, szóbeli utasítások miatt fontos a helyi nyelv jó ismerete.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!