Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mikor jönnek az önvezető...

BT4 kérdése:

Mikor jönnek az önvezető kamionok? Megéri-e most letenni a C+E-t és belevágni a nemzetközi kamionozásba?

Figyelt kérdés

Különféle cikkek szólnak arról, hogy az óriási sofőr hiány miatt nagy ütemben zajlik az önvezető kamionok fejlesztése és tesztelése, ill. hogy pár év és ezekkel csökkentenék a sofőr hiányt, sőt majd sofőrökre nem is lenne szükség.

Most kezdeném az államilag támogatott OFA képzést C+E+gki. A tanfolyam után munkahelyet váltanék és nemzetközi kamionos lennék. 40 éves vagyok, lakáshitellel a nyakamon. A kamionozás pedig jól fizet.



2020. júl. 31. 05:58
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
9%

Te már ne kezdj bele mert ez felesleges pénz kidobás lesz.

Mire te mindent megszerzel és itthon tudnál egy kis gyakorlatot szerezni, már közel lennél az 50 évedhez.

2020. júl. 31. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
19%
A sógorom vasbeton szerelő és németbe dolgozik, többet keres mint bármelyik kamionos.
2020. júl. 31. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
Addig még jópár év eltelik mire elveszik a munkánkat az önvezető gépek. Ha most elkezded, legkésőbb két éven belül meglesz minden papírod. (egy év alatt is lehet, de az ofás képzést hajlamosak húzni) Utána lehet menni nemzetközibe. Addigra ez a korona baromság is lecseng.
2020. júl. 31. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
97%
1-es, helyből hülyébb vagy, mint más nekifutásból.
2020. júl. 31. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
86%

Szerintem kb. 5 év és vége a teszteléseknek. A tesztelő cégek milliárdosak lesznek és ennyi. Önvezető kamionok, autók, ahogy az ember elképzeli, hogy csak beülök és elvisz soha, vagy legalábbis min. 100 év múlva valósulhat meg, anikor már nagyon fejlett a technológia.

Elmagyarázom, hogy szerintem miért nem valósul meg.

1. Jogi és erkölcsi kérdések. Speciel én nem örmlnék, ha a gépek vezetnének, hogy gépek helyettesítsék az embereket. A gép sem teljesen megbízható és ne vegyék el semmilyen téren sz emberek munkáját.

2. Olyan infrastruktúrát kell kiépíteni, ami nagyon nagy költséggel jár és évtizedekbe telne.

3. Az emberi intuíció nem hellyettesíthető. Nem minden estben tudja a gép megcsinálni amit az ember. Pl kamionnal olyan helyere betoéatni, ahol szint különbségvab, belógó táblák akármi.

4. Bűnözés. Az önvezető kamion őrzés nélkül lehet csak üresen jutna el a célig. A bűnözök aranybányája lenne, nincs őr, könnyen megállítható (csak elé kell állni egy autóval). Ja, hogy majd megszólal a riasztó és jönnek a rendőrök. Ok. Kb fál óra és ott vannak. A hekkelésről nemszóltam. Feltörik, oda irányítják ahova akarják vagy gurulóbomba.

5. Biztosítás. A Biztosítók csak őrzött szállításra hajlandóak szerződést kötni. Pont. Vagy olyab magas összeget fognak kérni, hogx olcsóbb lesz a sofőrt megfizetni.

6. Bűnözésre visszautalva. Az a megrendelő, akinek az áruját ellopják egy őrizetlenül hagyott kamionból, mit gondolsz, rendrl így mégegyszer?

7. Balesetek. Egy -két halálos tömehbaleset amit a kamion okoz és vége.

8. A repülőkön robotpilóta vsn és mégis vsn személyzet.


Szóval mindig lesz ember a járművekben.

2020. júl. 31. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
87%

Jól irj az 5.

Ez csak a laikusoknak lökik be mint gumicsont , rágódjanak csak rajta.

Akkor ha ez életképes lenne , miért nem a buszokat csinálják vagy talán a villamosok az önvezetőkre.

Amikor ott minden adott a kamionhoz képest.

Pár km-en el és vissza járnak, és ezt azért egyszerűbb lenne automatizálni.

Millió oka van hogy nem lesz megcsinálva, mert nem tudják megcsinálni.

Persze szépen hangzik ez mind.

2020. júl. 31. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
100%
Te még nyugdíjba tudsz majd menni kamionozás után gond nélkül
2020. júl. 31. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 A kérdező kommentje:
Mindenkinek köszi a hozzászólást. Én is inkább azzal értek egyet, hogy parasztvakítás az egész önvezetősdi. Talán majd tényleg 100 év múlva.
2020. júl. 31. 16:53
 9/24 anonim ***** válasza:
87%

#6: Talán mert automatizálás tekintetében jóval nehezebb a dinamikusan változó városi közlekedésre fejleszteni.

Először úgyis az lesz, hogy autópályán járnak majd terminálok között az önvezető kamionok, a terminálokon pedig élőmunkával fogják kezelni őket. Nem parasztvakitás szintjén van ez már. De még nem egy-két év mire lesz belőle valami. Ráadásul nem is nálunk fogják először használni.

2020. júl. 31. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
100%

Én a szakmában dolgozok, látom, mit kell művelniük a tehergépkocsi vezetőknek. Egy gép nem tudja megoldani az állandóan felmerülő kisebb problémákat, arra jó, hogy közúton, autópályán elmegy A pontból B pontig, esetleg rááll a rámpára és kész. Egy sofőrnek messze nem ennyi a dolga.

A másik, hogy te elküldenél a nagyvilágba egy egymillió eurós szállítmányt felügyelet nélkül? Vagy egy veszélyes anyagokkal megrakott autót? Ezek mindennapos fuvarok.

2020. júl. 31. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!