Mit vesz észre a mozdonyvezető, ha ledől a szerelvény?
Ha szakad a fékvezeték is, akkor ahogy szökik a szerelvényből a levegő befékez, azt észreveszi azért viszonylag hamar. Ha csak kilép pár tengely akkor nem példátlan az sem ha kilométereken keresztül szánt velük mindent.
Hatalmas szerelvény se kell ehhez, pl nálunk is a Rácalmási esetnél abból vette észre a vezér, hogy elszökött a levegő.
2020. nov. 22. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
Rendellenesen lassulni kezd a vonat - vagy a légvezeték szakadása miatti automatikus vészfékezés miatt, amit azonnal lát is a vezér a fékrendszer nyomását ellenőrző műszeren, vagy fokozatosan lassul a vonat, de olyankor tényleg lehet, hogy kilométereken át szántja végig a pályát. Ráadásul a lassulás oka sokféle lehet, azaz kell tudnia különbséget tenni a lejt- és tapadasi viszonyok miatti normál lassulás és a kilépett tengely miatti lassulás között. Ha a kilépett kocsi közel van, rángatózó, vibráló hatás is tapasztalható, de egy mozdonyon ugye ez nem feltétlen jól észlelhető.
2020. nov. 22. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
a marha hosszú vonatokon általában hátul is van mozdony vagy fékezőállás amiben van ember.
Illetve vonatszakadás esetén automatikusan befékeződik a vonat. (ez Magyarországon is így van)
2020. nov. 22. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
Ausztál vasútnál a baromi hosszú, nagyon megrakott teherszerelvényeknél három mozdony húz, a végén egy tol. Az abban ülő masiniszta azonnal jelez, ha baj van.
2020. nov. 22. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
ésakko' miért is lettünk lepontozva?
2020. nov. 22. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
6/18 A kérdező kommentje:
Nem tudom, én mindenkit felpontoztam most. Nem változtak a százalékok sokat.
7/18 A kérdező kommentje:
A válaszokat átolvastam és egy valami nem tiszta: Ezek szerint a fékrendszer nem kocsinként működik, hanem egyetlen hatalmas körbe van összekötve? A legutolsó kocsin mit csinálnak a fékkábellel, visszacsatolják önmagába?
A fék kocsinként egyedileg van felszerelve és egyedileg működik.
Van viszont egy fék fővezeték amivel az egész vonat fékeit - nagyjából - egyszerre lehet vezérelni. Ez az vezeték sűrített levegővel van feltöltve. Ha a vezeték nyomását csökkenti a mozdonyvezető azzal, hogy a fékkart fék állás felé mozdítja, úgy a kocsikon elhelyezett úgynevezett kormányszelep ezt érzékeli és a kocsit - a fővezeték nyomásának csökkenése függvényében - elkezdi fékezni.
Ha a vonat elszakad akkor ebből a vezetékből is elszökik a sűrített levegő, és a kocsik egyenként be fognak fékezni.
Magyarországon a legtöbb vonat fékberendezése ilyen elven működik, gondolom amcsiban sem sokban tér el.
Vannak modernebb, elektronikus fékberendezések is, de azokat tehervonatokon nem alklamazzák.
2020. nov. 22. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
2020. nov. 22. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
Tud a fékvezeték is csúnyát művelni. Igaz, a körülmények szerencsétlen együttállása kell hozzá. A brazi balesetre gondolok. Alacsony építésű autószállító vagonokból álló szerelvény, az elején leért az egyik csatlakozás, szétszakadt, a mozdonyban és az első kocsiban csökkenni kezdett a nyomás, viszont a visszahajló cső megtört, és elzáródott, emiatt a szerelvény 90%-a fékezhetetlenné vált. Emiatt a vezér kiütötte a mozdonyt előírás szerint, ami miatt elment a visszatáplálásos elektromos fék is a mozdonyon, száz szónak is egy a vége, az utolsó ívet a szerelvény egy méterrel kijjebb tolta, mielőtt elszállt és letarolt mindent.
2020. nov. 23. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: