Lejtőn lefele kérdés? (tanulóvezető vagyok)
Sziasztok. Felmerült bennem egy egyelőre elméleti jellegű kérdés. Ugye van az a vita, hogy üresben vagy motorfékkel jobb lejönni meredekebb, hosszú lejtőkön. Azt értem hogy motorfékkel jobb lejönni. És ugye van a KRESZ-ben egy olyan szabály, hogy olyan sebességi fokozatban érdemes lejönni, mint amilyennel felmentél.
Na most én pl. felmentem hármassal és elkezdek lejönni szintén hármassal. De a lejtőn lefele tudok jönni biztonságosan 60-val is, akkor nem fog annyira felpörögni a motor a kerekektől, hogy elkezdjen rángatni (mivel csak hármasban van ugye)? Vagy megfordítva ezt a kérdés, ha pl. ötösben jövök le, akkor nem fog fulladozni attól, hogy csak 60-val megyek? Vagy ilyenkor ez teljesen mellékes és csak a motorfék mértéke szempontjából van jelentősége a sebességi fokozatnak?
A másik kérdésem szintén ehhez a témakörhöz kapcsolódik. Olvastam olyat is, hogy pl. lejtőn lejövetel után ugye meglassul az autó de pl. hármasban nem fogja semmiképp sem engedni, hogy lefulladjon, mert amint az alapjárat alá esik a fordulatszám, elkezdi automatikusan adagolni az üzemanyagot. Ez tényleg igaz, így nem lehet lefulladni a kocsikkal?
Igen csak 30 fok körül egy hosszabb fékezésnél beragadhat a fék. Nekem is volt ilyen. Motorfék és fék használata, a féket pedig 3-4 másodpercenként engedd fel, hogy tudjon hűlni.
A lejtön nem csak az autó súlyát kell megfogni, hanem azt az erőt is gyengíteni kell, ami húzza legelé az autót. Ez ugye a gravitáció.
Lejtön nagyobb terhelésnek van kitéve a fék. Aprókat fékezt.
Egy vagy két fokozattal alacsonyabbat használj motorfékezéskor, mint amivel felmentél. AZ előző oldal aljára író idiótával ne foglalkozz. Nem ég a féklámpa a motorféknél- és akkor mi van, állandó sebességgel haladsz lefelé a lejtőn, feleslegesen világítana a féklámpa.
Amiatt meg ne aggódj, hogy harmadik fokokzatban felpörög 60-nál: harmadikban a tiltás valahol 120 és 150 között van, autója válogatja, 60-nál még 300 sincs a fordulat, nyugodtan használd. Sőt, ha meredekebb a lejtő, használhatod a másodikat is, hosszabb hegyi utakon szépne le lehet csorogni kettessel 50-60 közötti tempóval úgy, hogy közben nem hevíted izzásig a féktárcsákat.
"Ja és halló. Motorféknél nem gyullad ám ki a féklámpa."
Miért is kellene, hogy kigyulladjon? Azt tisztázzuk, hogy a motorfék használatának célja nem az üzemi fék helyettesítése, hanem annak segítése.
#13
Senki nem mondta hogy ki kéne hogy gyulladjon :D Szövegértés. Ezzel egy olyan lassulást csinálsz, amiről a mögötted lévőnek fogalma sincs.
De megnézném mit reagálnál ha haladna egy autó előtted 3 méterrel mondjuk 90-nel, és jönne egy lejtő, az meg még a tetején vissza ba**ná hármasba az autót, mert neki épp motorféket van kedve használni. Valószínűleg meglepődnél, hogy mi a fenét csinál :)
Emberek nagy része szerintem olyan minimális motorféket használ életében, ami a nullához konvergál úgyhogy kár is róla vitatkozni. A földrajzi körülmények sem indokolják annyira szerintem.
Ha az autódon beragad a fék, mert lefele mész hosszabb idejig, szerintem azt az autót meg nézesd meg :D Tudtommal nem sok 30 fokos, 5 kilométer hosszú lejtő van amit végig kell fékezni.
"De megnézném mit reagálnál ha haladna egy autó előtted 3 méterrel mondjuk 90-nel..."
Ha 90-nél 3 méter követési távolságot hagysz, akkor te vagy a se&&fej.
#14-nek el is venném a jogosítványát, komplett idióta.
Vagy szándékosan trollkodik, véletlenül ennyire hülye nem lehet egy ember.
#16: Na kérlek fejtsd ki miért, hallgatom :)
Félreértettük egymást, én fogalmaztam rosszul. Nyilván ha leveszed a gázról a lábad sebességben, bumm ott a motorfék, lassul az autó. Igen, ezt használjuk. Bár én inkább gázelvételnek, gurulni hagyásnak mondanám, mintsem tudatos motorfékezésnek, függetlenül attól, hogy életbe lép a motorfék...Mindegy...
Hidd el nagyon sok ember azt sem tudja hogy mi az a motorfék, vagy hogy mit kell ahhoz tenni, hogy az életbe lépjen. Mégis úgy használja, hogy azt se tudja mi az.
Szóval szerintem azért különítsük el a sima gázelvételből adódó gyengébb motorféket, meg a tudatos, visszakapcsolásból szándékosan előidézett (erősebb) motorfék használatot.
Az egyiket használja az is aki azt sem tudja hogy létezik olyan hogy motorfék, mert nem tudja nem használni. Az van. Mindig. Használjuk Városba, lejtőn tökmindegy.
Tudatosan, lejtőn visszakapcsolással ha kell pedig az használja, aki tudja mi az a motorfék, tudja hogy mitől függ annak erőssége, és hogy kell előidézni. Na én erre gondoltam az előző hozzászólásban. Nemsokan vannak így, hogy közeledik egy lejtő, és tudatosan visszakapcsolva szépen ráengedi a kuplungot, hogy így lassítsa az autót, hogy "namaajd én motorfékkel leviszem". Inkább nyom két rövid üzemi féket és viszlát.
A 3 méteres követési távolsághoz meg annyit, hogy nem kell sokat keresni, hogy találjon az ember olyat...
Követési távolságot előírja a Kresz, ami nem 2 méter.
Amúgy elektrom autó, nagyrészt motorfékből illetve visszatáplálásból él.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!