Kanyarodás kuplung nélkül?
Tanulóvezető vagyok, az utolsó óráimat csinálom. Minden jól megy kivéve a kuplung használatát.
Mindig azt mondja az oktatóm, hogy benyomott kuplunggal ne kanyarodjak, csak a szűk utcákban. Az a baj, hogy szinte mindig benyomva kanyarodok, közben fékezek. Szóval pl. Megyek négyesben, aztán mondja, hogy kis ívban kanyarodjak jobbra. Benyomom a kuplungot, és a féket, lelassítok annyira, amennyire visszaválthatok kettesbe, visszaváltom ugye, aztán a kuplunggal és a fékkel együtt kanyarodok. Mindig monsja, hogy ezt nem szabad, de félek máshogy csinálni, úgy érzem, ha nincs a kuplung és a fék benyomva, akkor túl gyorsan kanyarodok, nehezebben irányítom az autót. A kérdésem akkor az lenne, hogyan lehet helyesen kanyarodni? Szabad úgy, hogy kuplung és fék be, visszaváltok kettesbe, aztán fölengedem a kuplungot de a fék marad? Mindig felgyorul az autó ha engedem a kuplungot, és az ijesztő. Nem érzem biztosnak magam. Vagy muszáj alapjáraton? Nekem az is gyors..
A kuplungot mindig a kanyar végén engedem föl. Tudom miért helytelen, de félek máshogy csinálni.dizeles autót, toyota aurist vezetek.
Hogyan kell biztonságosan, nem túl gyorsan bevenni a kanyart? (Közvetlenül a kanyar előtt szoktam váltani, valamikor a kanyarban engedem a kuplungot, hadd gyorsuljon az autó.)
Biztonsagosan úgy van ahogy érzed felmérve a tereper, se nem lassan se nem gyorsan.
Mivel oktatón@l nem lehet egyesbe váltani csak álló helyeztben. Ez amúgy hülyeség, mert ez akkor számított,mikor nemvolt szinkronizalt egyes fokozat. Most már mindegy lenne, de szabályok. Na szóval majd élesbe nem oktató mellet egyes/kettes ahogy érzed.
Oktatoval ugy ahogy mo dja nem kell beleszólni
Hát pedig a forgalmi vizsgán ez bukás lesz. (Van ilyen a vizsgalapon, hogy "Nem biztonságosan kanyarodik, indokolatlanul benyomja a tengelykapcsoló pedált".)
2-esben alapjáraton kb. 10-15-tel megy az autó, ha ennyivel nem mersz egy szélesebb, jól belátható kanyart bevenni, akkor még nem állsz készen az önálló vezetésre.
Gyakorolj még és majd belejössz.
a szinkronnak semmi köze ahhoz, hogy dízel vagy nem.
Annyi talán, hogy a dízelek jobban szét vannak taposva flottaüzemben, és széthullik a szinkron mire "tulajos" lesz az autó.
Pedig tényleg jobb lenne most megtanulni, mintsem később amikor már beléd rögzült a kuplungos kanyarodás.
Nedves úton nagyon észrevehető főleg egy hátsókerekes autónál, hogy sebességben kanyarodsz-e vagy üresen...
Persze ezt nem 20-30 km/h-nál érzed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!