Kanyarodás kuplung nélkül?
Tanulóvezető vagyok, az utolsó óráimat csinálom. Minden jól megy kivéve a kuplung használatát.
Mindig azt mondja az oktatóm, hogy benyomott kuplunggal ne kanyarodjak, csak a szűk utcákban. Az a baj, hogy szinte mindig benyomva kanyarodok, közben fékezek. Szóval pl. Megyek négyesben, aztán mondja, hogy kis ívban kanyarodjak jobbra. Benyomom a kuplungot, és a féket, lelassítok annyira, amennyire visszaválthatok kettesbe, visszaváltom ugye, aztán a kuplunggal és a fékkel együtt kanyarodok. Mindig monsja, hogy ezt nem szabad, de félek máshogy csinálni, úgy érzem, ha nincs a kuplung és a fék benyomva, akkor túl gyorsan kanyarodok, nehezebben irányítom az autót. A kérdésem akkor az lenne, hogyan lehet helyesen kanyarodni? Szabad úgy, hogy kuplung és fék be, visszaváltok kettesbe, aztán fölengedem a kuplungot de a fék marad? Mindig felgyorul az autó ha engedem a kuplungot, és az ijesztő. Nem érzem biztosnak magam. Vagy muszáj alapjáraton? Nekem az is gyors..
A kuplungot mindig a kanyar végén engedem föl. Tudom miért helytelen, de félek máshogy csinálni.dizeles autót, toyota aurist vezetek.
Hogyan kell biztonságosan, nem túl gyorsan bevenni a kanyart? (Közvetlenül a kanyar előtt szoktam váltani, valamikor a kanyarban engedem a kuplungot, hadd gyorsuljon az autó.)
Szia, az én oktatóm úgy tanítja a kis- és nagy ívben kanyarodást, hogy amikor a kanyarhoz kezdek közeledni, fék-kuplung-fék vissza kettesbe ( de pl 30-as övezetbe szeretek csak kettesbe menni:3 ) tekerem a kormányt és közben megtartom a kuplungot (csúsztatott kuplung), még tartom a kuplungot,de már a fékről áthelyezem a lábam a gázra és amikor egyenesbe van az autó, adok egy kis gázt és fölengedem a kuplungot:) Remélem érthető volt!
És én is egy dízeles Toyota aurissal vezetek.
Kérdező!
Hátha még olvasod. Nekem ugyanez volt a problémám a tanulóvezetés alatt, bár nem ennyire drasztikusan, mint nálad. Nekem az segített, hogy a kanyarodáshoz való felkészülés közben (tehát az index kitétele után) mindig jobban meglassítom az autót, mint eredetileg. Nem kell forgalomakadályozásra gondolni, csak 18 helyett mondjuk 13-ra lassítottam. A kuplung felengedésével visszagyorsult a kocsi 18-ra, így ugyanazzal a sebességgel vettem be a kanyart, mint eredetileg (benyomott kuplunggal, hibásan).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!