Pesten milyen a vezetés egy tanulóvezetőnek egy vidéki nagyvároshoz képest?
A tanuló mellett ott van az oktató, aki felügyel.
Sokkal összetettebb, bonyolultabb szituációk lehetnek, mint egy csöndes településen általában lehetnek, de pontosan az a lényegi különbség, hogy már tanulóként gyakorlati tapasztalatokat szerez, és miután levizsgázik előnyben lesz azokkal, akik villamost, buszsávot csak a KRESZ könyvekben láttak.
Nem tudom mennyivel másabb, mint egy vidéki nagyvárosban.
Az tény, hogy olyan "érdekes" helyzetekkel találkozik az ember, amitől még a gyakorlott vezető haja is égnek áll. A mindenféle kereszteződéseken át a villamos és buszsávokig.
Másrészt viszont a szabály mindenhol szabály, csak a forgalom mértéke változó. Bár a legkevésbé stresszes (meg legkevésbé hasznos) az amikor az amúgy is csak 1,5 óra vezetés nagy része dugóban araszolással telik, meg egy helyben indexeléssel, hogy végre beengedjenek, vagy 10 perc várakozás hogy megfordulhassak.
Összességében amúgy azt mondom, nem oszt nem szoroz, mert úgyis a jogosítvány utáni tanulási folyamat számít.
Elsőre azt se tudtam hogy jutok haza. A GPS is bele tudja vinni az embert vicces helyzetekbe és ha egyszer elnézed, elkezd újratervezni és teljesen elveszíted a fonalat, hogy merre jársz. Igaz nekem nincs szem előtt a telefon, csak "hang" alapján megyek.
Viszont ha egy utat megtesz az ember napi szinten, vagy legalább 2-3-4 alkalommal, akkor elkezd kialakulni egy kép, mikor merre kell jobban figyelni, hogyan kell helyezkedni. Tudom melyik sáv fog elfogyni, melyik jön be, hol kell előre kisorolni, hol kell sietni, hol nem kell, stb.
Igazából magamon azt vettem észre, hogy legfontosabb a nyugodt, higgadt vezetés a kapkodás és sietség helyett.
Másik amit tapasztalok, hogy meglepően türelmesek és előzékenyek a pesti sofőrök. Persze vannak bőven tolakodó, dudáló emberek is, de a többség jobban odafigyel talán, mint egy vidéki sofőr. Gondolom azért, mert sokkal inkább tömegben kell mozogni, sokkal inkább oda kell figyelni a forgalomra, mint egy pár 10 ezres városban, ahol negyed óráig nem találkozok másik autóval és index meg bármi nélkül csapatja mindenki a megszokott útvonalon.
Ha nem vagy pesti, akkor a helyismeret hiánya a leginkább korlátozó tényező. Nem tudsz rutinból besorolni abba a sávba, amibe kell, stb. Ez a nezézség benne.
Én Pécsen és Budapesten is rendszeresen vezetek. Azt itt leírtakkal ellentétben és azt tapasztalom, hogy Pécsen sokkal türelmetlenebbek az emberek és sokkal több durva szabálytalanságot látok: piroson áthajtás, záróvonalon előzés, táblákról tudomás nem vétele, stb. Gyalogosként is ezt tapasztalom. Pécsen álldogálhatok a zebránál, szinte alig akad aki megáll és átenged. Míg Pesten ha nem is mndenki és nem is az első autó, de rövid időn belül átengednek. Hogy ez mért van így látszólag a logikának ellentmondva, az jó kérdés...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!