Hogyan lehet kiküszöbölni, hogy az autó visszaguruljon kicsit elindulásnál?
Nemrég kezdtem vezetni, és múltkor az oktatóm azt mondta nagyon enyhe emelkedő, mikor megálltam, majd elindultam, hogy azért nem gurultam vissza, mert benyomta ő is a kuplungot.
én is nyomtam, el is indultunk, akkro sem értem.
Normális válaszokat akarok, mert szeretném ha leírva lenne, így hamarabb megértem, mint hogy még 5x megkérdezzem vezetés órán.
Kézifék használata,valamint a kuplung egyidejű felengedése a "tanulómegoldás"
Később,kellő rutinnal már kézifék behúzása nélkül is menni fog.
A kuplung oldja a motor és a váltó közötti kapcsolatot. Ha ketten nyomjátok nem változik semmi, illetve ha dombon nyomod a kuplungot (és a féket nem) akkor elgurul az autó. Ha ketten nyomjátok akkor is, ha utasok vannak hátul és a csomagtartóban akik szintúgy nyomják akkor is. Ha azt akaros hogy ne guruljon el az aitó, akkor a féket kell nyomni.
Tanulóként még nehéz, de amúgy úgy a legegyszerűbb hogy nyomod a féket, fogáspontig engeded a kuplungot, a fékről átteszed a lábat a gázra, pici gáz, picit engedsz a kuplungon és elindulaz előre visszagurulás nélkül.
1. Állsz, nyomod a féket. (Vagy behúzva van a kézifék)
2. Csúszáspontig felengeded a kuplungot, közben leveszed a fékről a lábad (vagy kiengeded a kéziféket)
3. Gázt adsz, közben engeded fel a kuplungot.
- Ha nagy nyomatékú az autó, vagy magas az alapjárat, vagy kicsi az emelkedő, akkor gázt se kell nyomni.
- Ha nagyon csúsztatod a kuplungot, pláne ha közben nagy gázt adsz, azt a kuplungtárcsa nem szereti...
- Ha nagy gázt adsz (kipörgő kerekekkel indulsz, stb), az se frankó, mert akkor nem érzed a dolgot...
- Ha lassan csinálod, vagy nem jól, akkor vagy lefullad a kocsi, mint egy béna elindulásnál, vagy hátragurulsz
Pro tippek:
- gyakorolj
- kezdőbbeknek kézifékkel könnyebb (nem kell rakosgatni a lábukat közben a pedálról-pedálra), de nem ártana, ha menne így is, úgy is...
- a 2. pontot két pontba szedheted és ha megvan az első része, akkor menjen a másik fele
Kézifékes elindulás, nem pedig üzemi fékről leugrálás.
Majd ha levizsgáztál és van rutinod akkor gyakorold utóbbit.
Kézifékes indulással:
1. kézifék be
2. kuplung tövig, egyes
3. kis gázt adsz, tartsd a fordulatszámot valahol 1000-2000 között.
4. kuplungot engeded, amíg érzed, hogy moccan az autó (elsőkerekes autónak emelkedik az orra), ezen a ponton megtartod
5. lassan kiengeded a kéziféket
Ha mindent jól csináltál, akkor így szépen elindul az autó és egy centit sem gurul hátra.
Ugyanezt meg lehet csinálni lábfékkel is, csak sokkal gyorsabbnak és pontosabbnak kell lenni, tehát jóval nehezebb. Amíg kezdő vagy, addig tökéletes a kézifékes indulás.
"azért nem gurultam vissza, mert ő is benyomta a kuplungot"
Na itt valamit nagyon félre hallottál, mert ha bármelyikőtök is benyomja a kuplungot(értsd oldja a hajtást) akkor az autó visszagurul az emelkedőn.
Szerintem sokkal egyszerűbb ha az oktatónak szólsz, a gyakorlatban megmutatja az emelkedőn való indulást, és bizonyára magyarázattal is szolgál.
Itt -a gyakorin- többféle válaszból próbálhatod majd összelegózni a megoldást, és nem biztos, hogy egyértelmű lesz az eredmény.
Ne szégyenlősködj, ez az oktató feladata, ezért fizettél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!