Hogy is van ez a DPF regeneráció?
Nemrég vettem diesel autót, és nem igazán tudom, hogyan is működik a regeneráció. Azt tudom, hogy a műszarfalon meg tud jelenni egy sárga DPF-szűrő ikon. Egész pontosan ez: [link]
Mit jelent ez az ikon? Azt jelzi, hogy valami gáz van a szűrővel, vagy azt, hogy éppen regenerálódik? Már több száz km-t mentem a kocsival autópályán, de nekem még soha nem gyulladt ki, amiről nem tudom, hogy ez most nekem jó, vagy rossz? A kocsi teljesítményén nem veszek észre semmi olyasmit, ami arra utalna hogy el van tömítődve. Gyorsul rendesen, le sem szabályoz, semmi. Szóval ezek alapján rendben van a DPF-szűrőm szerintetek? A sárga lámpa kigyulladása pedig valamilyen hibát jelez, vagy pedig a megkezdett regenerációt? Bocsi ha nagy hülyeséget kérdeztem, de tényleg új nekem a dízeles világ.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A sárga ikont illetően:
Ha a koromoszint 24g alatt van, akkor nincs ikon. Jellemzően 20-24g között indul a normál regenerálás, ha minden feltétel adott. Tegnap pl elindult 22g körül, de szinte azonnal kikapcsolt, mert bebillent az alacsony üzemanyagszint jelzés.
Nem vártam meg, míg felmegy 24g-re, ahol elvileg bejelez a sárga ikon, inkább rögtön tankoltam. Tankolás után újból elindult a reg.
1.6 CRTDI Octaviám van, VAG DPF-el monitorozom.
21-es! Köszi a választ! Sajnos nekem ez a g-os meghatározás semmit nem mond, viszont tanulságos, abból a szempontból, hogy mennyire mindennek kell optimális körülmények között lennie, hogy egyáltalán elinduljon a folyamat.
Én annyit tudtam tenni, hogy kipróbáltam, lefolyt-e 3000 felett mint a videóban az a szerencsétlen széthajtott BMW. Mivel autópályán 130-nál is alig forog többet 2000-nél, így kisebb fokozatokban, és kisebb sebességben haladva, erősen túlpörgetve tudtam csak elérni a 3000-et, viszont nem éreztem semmi beszakadást a motor teljesítményében. Ezek alapján úgy gondolom, hogy rendben van a DPF-em...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Lehet tudni diagnosztika nélkül is. Nálam pl a műszerfal kijelzi az olajhőmérsékletet. Regenerálás esetén plusz tíz fokkal melegebb.
Illetve az alapjárati fordulatszám is megemelkedik 800-ról 1000-re.
Google play-en keress rá a "bmw dpf" kulcsszóra! Biztos van már bömöshöz is app, mely egy ezer forintos klónozott bluetoothos elm327-el is működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!