Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy is van ez a DPF regeneráció?

Hogy is van ez a DPF regeneráció?

Figyelt kérdés

Nemrég vettem diesel autót, és nem igazán tudom, hogyan is működik a regeneráció. Azt tudom, hogy a műszarfalon meg tud jelenni egy sárga DPF-szűrő ikon. Egész pontosan ez: [link]


Mit jelent ez az ikon? Azt jelzi, hogy valami gáz van a szűrővel, vagy azt, hogy éppen regenerálódik? Már több száz km-t mentem a kocsival autópályán, de nekem még soha nem gyulladt ki, amiről nem tudom, hogy ez most nekem jó, vagy rossz? A kocsi teljesítményén nem veszek észre semmi olyasmit, ami arra utalna hogy el van tömítődve. Gyorsul rendesen, le sem szabályoz, semmi. Szóval ezek alapján rendben van a DPF-szűrőm szerintetek? A sárga lámpa kigyulladása pedig valamilyen hibát jelez, vagy pedig a megkezdett regenerációt? Bocsi ha nagy hülyeséget kérdeztem, de tényleg új nekem a dízeles világ.



2019. jan. 25. 02:47
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:
Az a lámpa hibás működést jelez. A regenerációt onnan lehet észre venni hogy a motor hangja megváltozik , kicsit füstölhet is olyankor, illetve teljesítményben is észrevehető minimális változás.
2019. jan. 25. 04:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim ***** válasza:

Átlagba és felhasználástól függően 400-700km enként regenerál. Nagyobb fordulatszám,több fogyasztás,másabb lesz a motorhang....lehet sejteni,hogy valami történik.

De felmész a pályára aztán végig 2000 fordulat felett legalább 15 percet mész vele. Miközben regenerál (jelzi ikonnal) lehetőség szerint menni is kell vele,mert a félbe hagyott regenerálás többet árt mint használ (átlag 5-10 perc a regenerálás). Ha viszont már túl telített,mert nem tudott rendesen regenerálni meg stb stb akkor nem tudja megoldani az autó maga, szervizbe ha nem tudnak mit kezdeni akkor csere jön.

2019. jan. 25. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 anonim ***** válasza:
100%

Nekem még soha nem jelezte semilyen ikonnal a regenerálást. A hangján, teljesítményén se veszek észre változást, mert eddig mindig autópályán tempomattal 130km/h-nál végezte. Egyedül abból tudom, hogy épp regenerál, hogy az egekbe felugrik a pillanatnyi fogyasztás és ott is marad kb 10 percig. Aztán ha ez letelt, akkor megint visszaugrik a szokásos értékre. Normál esetben ilyen 5-6 l/100km-eket irogat, motorfékkel 0-t. Regeneráláskor ez felmegy 9-11 l/100km-re sík úton, egyenletes tempóval, motorfékkel is 3-4-et ír ki.

Eltömődni még soha nem tömődött el, kényszerregenerálni se kellett még, mivel 90%-ban hosszabb utakon autópályán járok, így annak nem tudom mi a tünete.

2019. jan. 25. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/28 anonim ***** válasza:

Pontosan milyen autóról van szó?

Számít, ugyanis az enyémen csak akkor világít a sárga ikon, ha már baj van. Az üzemszerű regenerálást nálam nem jelzi.

Fórumolvasás során viszont találkoztam olyannal, akinél az üzemszerű regenerálást is jelzi a kocsija. Élőben ilyet még nem láttam, de el tudom képzelni, hogy igazat mondtak.

Biztosat a kocsi gépkönyve alapján lehet állítani.

2019. jan. 25. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


4-es! Egy BMW E90 320D-ről van szó. Amit írtál, hogy van olyan kocsi, ami kijelzi az üzemszerű regenerálást az szerintem igaz. Pont tegnap, a kérdés kiírása előtt olvastam egy cikkben, hogy a VAG konszern autói között vannak olyanok, amik egy kigyulladó ikonnal jelzik a sofőrnek, hogy a kocsi éppen regenerál, viszont a legtöbb másik autó, erről nem ad tájékoztatást a soförnek. Engem az zavar össze, hogy autószerelő ismerősöm azt mondta, hogy "majd ki fogja írni nekem is a műszerfal sárgán, hogy éppen mikor regenerál" ezért is várom hogy megjelenjen az említett ikon a műszerfalamon, de ezidáig semmi. Viszont a válaszaitokból arra következtetek, hogy hiába várom, az enyémben nem fogja kijelezni, mert az enyémben, a VW autóihoz klépest pont fordítva működik, és nálam akkor világit ha baj van, de üzemszerű tisztitás esetén semmi.

2019. jan. 25. 09:42
 6/28 anonim ***** válasza:
Csak tisztázásképp: semmilyen autó nem jelzi ki semmilyen módon a regenerálást. Szerintem ezt szándékosan csinálták így, mert akkor mindeni elkezdene padlógázzal menni, akár városban is, ami veszélyes. És nem, a VW sem jelzi a regenerálást. Ha már ég a sárga ikon, az semmi jót nem jelent, de nem kell megijedni, nem kell feltétlenül új szűrőt venni. Elsősorban mennék egy karikát az autópályán 100 km/h felett, 2500-3000-res fordulaton, hogy jól le legyen terhelve a motor, ha ez sem segít, akkor vannak olyan cégek, akik DPF tisztítással foglalkoznak. Van egy harmadik verzió is, de azt nem merem itt leírni.
2019. jan. 25. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/28 anonim ***** válasza:

https://www.youtube.com/watch?v=oGHOrBtH6c0


Ezt nézd, neked lett feltéve :)

2019. jan. 25. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 anonim ***** válasza:
Ha a sárga ikon ég, akkor már gond van. Azt jelenti hogy nem tud regenerálni.
2019. jan. 25. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 anonim ***** válasza:

"Szerintem ezt szándékosan csinálták így, mert akkor mindeni elkezdene padlógázzal menni, akár városban is, ami veszélyes."


Akkor én fordítva vagyok bekötve. :) Ugyanis mikor látom a pillanatnyi fogyasztási értéken, hogy regenerál, akkor inkább visszaveszem addig a tempót. Persze azért arra figyelek, hogy legalább 2000-es fordulat meglegyen, hogy végig tudja csinálni magának. 110km/h-s tempónál még számomra elfogadható 8-9 liter körüli fogyasztásokat ír ki. A 10 fölötti számoktól "rosszul vagyok". Persze tudom, hogy ez az én hülyeségem, nem kellene ezzel foglalkozni.


Amúgy én is úgy tudom, hogy ha már jelez, akkor azért teszi, mert többszöri nekifutásra sem tudott végezni, félbe lett szakítva.

2019. jan. 25. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/28 anonim ***** válasza:

"Akkor én fordítva vagyok bekötve. :) Ugyanis mikor látom a pillanatnyi fogyasztási értéken, hogy regenerál, akkor inkább visszaveszem addig a tempót. "


Én is már a hangjáról tudom az autónak, hogy na most regenerál, illetve alapjáraton 1000-res fordulaton tartja a motort (Golf 1.6 TDI). De hidd el, az emberek 95%-a soha nem néz pillanatnyi fogyasztást, meg nem figyelnek fel az ilyen apró részletekre, hogy most regenerál az autó. Ja és ha regenerálás közben leállítod az autót, akkor jellemzően levett gyújtással is még egy ideig működik a hűtőventillátor, onnan is tudhatod, hogy lehet nem kellett volna leállítani.

2019. jan. 25. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!