Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy is van ez a DPF regeneráció?

Hogy is van ez a DPF regeneráció?

Figyelt kérdés

Nemrég vettem diesel autót, és nem igazán tudom, hogyan is működik a regeneráció. Azt tudom, hogy a műszarfalon meg tud jelenni egy sárga DPF-szűrő ikon. Egész pontosan ez: [link]


Mit jelent ez az ikon? Azt jelzi, hogy valami gáz van a szűrővel, vagy azt, hogy éppen regenerálódik? Már több száz km-t mentem a kocsival autópályán, de nekem még soha nem gyulladt ki, amiről nem tudom, hogy ez most nekem jó, vagy rossz? A kocsi teljesítményén nem veszek észre semmi olyasmit, ami arra utalna hogy el van tömítődve. Gyorsul rendesen, le sem szabályoz, semmi. Szóval ezek alapján rendben van a DPF-szűrőm szerintetek? A sárga lámpa kigyulladása pedig valamilyen hibát jelez, vagy pedig a megkezdett regenerációt? Bocsi ha nagy hülyeséget kérdeztem, de tényleg új nekem a dízeles világ.



2019. jan. 25. 02:47
1 2 3
 11/28 A kérdező kommentje:

6-os!


"Csak tisztázásképp: semmilyen autó nem jelzi ki semmilyen módon a regenerálást. Szerintem ezt szándékosan csinálták így, mert akkor mindeni elkezdene padlógázzal menni, akár városban is, ami veszélyes. És nem, a VW sem jelzi a regenerálást. "


Ezt nem én állítom, hanem egy netes cikkben olvastam:


[link]


Ebben írják a kép alatt:


Ritka az olyan személyautó, ami kijelzi a részecskeszűrő megkezdett tisztítását, a VW-konszern egyes autói azonban megteszik. Hasznos, ugyanis káros a motort ilyenkor megállítani, a félbemaradó tisztítás (pláne egymás után többször) az eltömődéshez vezet

2019. jan. 26. 02:10
 12/28 A kérdező kommentje:
7-es! Aztakurv4, szegény srác! Ez nagyon égő! :D :D Remélem megcsináltatja és rendbe jön, de az az olajfogyasztás akkor is nagyon durva. Nekem annó a sz4r f0swagen golfon ette így az olajat, de az gyárilag. Azon nem lepődök meg, mert f0swagen, de egy BMW-től durva! Ez a második BMW-m és mindkettőben több ezer km-t eljárkátam úgy, hogy nem kellett rátölteni, szóval a srác kocsijának valami komoly gondja lehet. Bár 650.000 km-t elég szép teljesítmény. Lehet ez is közrejátszik. Mindenesetre megnézném, melyik hasonló korú fapados csoda megy el ennyit. A videót viszont köszi, attál egy tippet. Holnap pályán kihuzatom 3000 felé, hogy leesik-e a teljesítményem. Az én 2 literesemnek 177 lóerősnek kellene lenni, de szerintrem meg van. Pályán pl amikor hírtelen kell kigyorsítani a másik sávra, 6-ban simán feltudom venni a belső sáv tempóját, és tapadok az előttem menőre. Dombon felfelé 6.ban legyorsulom a normál autókat. Szóval ezek alapján nem gondolom, hogy az enyémen is beszakadna a teljesítmény mint a srácén, de kitudja. Egy próbát megér...
2019. jan. 26. 02:17
 13/28 A kérdező kommentje:
10-es! Köszi a tippet tőled is, már próbáltam ezt is. Jó neked, te hallod az autód hangját. Nekem pályán 130-as tempónál kb 2000 fordulatnál, tempomattal, csak a menetszél hallatszik be. Ma direkt kikapcsoltam a zenét, hogy hallgassam a motort, de a szelen kivül nem hallottam semmit. Vagy gyorsítésnál is lehet hallani? mert csak olyankor hallom ha lepadlózom....
2019. jan. 26. 02:21
 14/28 A kérdező kommentje:
10-es! A f0swagen szó nem neked szólt. Nekem is volt golfom, először szerettem, de a végére nagyon megutáltam. Azóta nem vagyok VW rajongó...
2019. jan. 26. 02:29
 15/28 anonim ***** válasza:

#12 Tiednél csak az az előjele hogy rossz ha megpukkad a szűrő és elég a motortér. Drága jó N47, ráadásul Mitsubishi turbóval...

Bocsi nem bántani akarlak, de a te autódról több rossz hír keletkezett már az internetes portálokon és fórumokban mint a fosvágenről.

2019. jan. 26. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 A kérdező kommentje:
15-ös! Tudom, én is hallottam hogy volt pár kiégett 5-ös modell. Nincs mit szépíteni, az tényleg égő a BMW-re nézve, de azért nem tipikus minden tipusnál előforsuló hiba, mint a golf olajzabálása. Viszont ott az ötösöknél, tuti hogy nem a motorral volt baj. Ha utána olvasol a tűzeseteknek, kiderül, hogy csak 5-ös modellek égtek ki, 3-as egy sem, pedig ugyan-az a motor van bennük. A hajtási lánc "szokott" elszakadni, de olyan konkrét emberrel akinek ez valóban megtörtént, még sem én, sem autószerelő ismerőseim nem találkoztak. Elvileg ha rendszeresen megkapja az oljcserét akkor nem fordul elő. Enyémet karácsony körül nézték át, mert gondoltam kicseréltetem a láncot, hogy megelőzzem a bajt, de az autószerelők beszéltek le róla róla, mondván, semmi olyat nem venni észre a kocsin, ami indokolná. Nem csörren be, semmi. Viszont haveromét F0swagen Passatja gazdaságilag totálkáros lett, mert nekik tényleg elszakadt, szóval... Jah meg ha a BMW motorok annyira sz4rok lennének, akkor az új Toyota Suprában sem az lenne. Mert arról gondolom hallottál, hogy az új Suprát, egy hathengeres BMW motorral fogják gyártani. Biztos hülyék a japánok, é a magyar volswageneseknél az igazság.
2019. jan. 26. 11:23
 17/28 anonim ***** válasza:

Kicsit eltértünk mindentől, de "Viszont haveromét F0swagen Passatja gazdaságilag totálkáros lett, mert nekik tényleg elszakadt, szóval... " What? Passatban nemigen volt láncos motor. Aki meg nem 2.0TDI-vel veszi az vessen magára, de örülök, hogy a BMW neked az Isten.

Nézegess néha márkafórumot: [link]

2019. jan. 26. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 A kérdező kommentje:

Téma off: Tudom, hogy nem volt láncos motor. Nem is beszéltem láncról ha visszaolvasod a válaszomat. Szíjat írtam. Tényleg nagyon eltértünk a tárgytól, de muszáj volt reagálnom rá. Nem szereetm amikor valaki Volkswagenben ülve kezdi fikázni a BMW-t hogy az milyen sz4r. Kb mintha a béna cikizné a sántát, amiért az nem tud járni. Volt Golfom, van összehasonlítási alapom. Gold: 1.6-os motor, lomha, lassú, az előzés életveszélyes volt, fogyasztás az egekben, és ette az olajat. Másoknak ugyan-ilyen tapasztalat. Autópályán akkora menetzaj, hogy a fejem majdnem szétment. Kényelmetlen, és fapados. Fél évig volt nálam, azalatt besz4art az önindító. BMW: ha megkapja a szükséges kötelező karbantartást, akkor soha nem térdel le, mindig pöccre indul, kényelmes, nincs menetzaj, stb... Persze lerúgott, élőhalott példányokat amiket magyarországon látsz, minden márkában lehet találni. Nálunk ez különösen igaz, hiszen a legtöbb ember csóró, mégis szeretne prémiumot, ezért csak az ilyen példányokat engedheti meg magának. De könyörgöm, ne ezek alapján itéljünk már meg egy egész márkát. Lehet, hogy a golfom is ilyen volt, és egyébként tök jó autók, bár én az általam tapasztalt dolgokat, több más embertől is visszahallottam, a menetzéj és kényelmetlen olcsó utastér pedig nem a lerúgottságból van, hanem gyárilag ilyen. De említhetném az ötösöket, amik nagyrésze már szétrohadva fekszik egy bontóban. A fenti videóban szereplő autóról meg ne felejtsük el hogy 650.000 km van benne, ami nem kis teljesítmény, és még az erősen megfeleződött 88 lóerővel is kb veri, a legtöbb ide kommentelő ember autóját. Tisztelet a kivételnek. Az én 1.6-os golfom volt 105 lóerő. Ez a BMW meg ekkora hibával 86! Tisztelet a kivételnek.


Téma on: szóval a lámpára visszatérve, akkor ne várjama lámpát, örüljek neki hogy nem világit. Valószínűleg rendben van a DPF, de azért mindenképpen vizsgáljam kia dolgot, mert nem feltétlenül venni észre, ha el van tömődve.

2019. jan. 26. 13:19
 19/28 anonim ***** válasza:

"A fenti videóban szereplő autóról meg ne felejtsük el hogy 650.000 km van benne, ami nem kis teljesítmény, "


Igaz nem 650e km.. https://www.youtube.com/watch?v=9Vwb1LZRgQ8&t=3s

2019. jan. 26. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 A kérdező kommentje:
Utolsó! Szép ez az Audi, és tényleg patika állapot. Le a kalappal előtte! Bár én magam mindig is BMW párti voltam, de az Audi és a Merci is tagjai a német-prémiumtriónak, így róluk is pozitív véleménnyel vagyok. Bármi bármit mond, azért mégiscsak prémium kategória.
2019. jan. 27. 02:50
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!