Hogy is van ez a DPF regeneráció?
Nemrég vettem diesel autót, és nem igazán tudom, hogyan is működik a regeneráció. Azt tudom, hogy a műszarfalon meg tud jelenni egy sárga DPF-szűrő ikon. Egész pontosan ez: [link]
Mit jelent ez az ikon? Azt jelzi, hogy valami gáz van a szűrővel, vagy azt, hogy éppen regenerálódik? Már több száz km-t mentem a kocsival autópályán, de nekem még soha nem gyulladt ki, amiről nem tudom, hogy ez most nekem jó, vagy rossz? A kocsi teljesítményén nem veszek észre semmi olyasmit, ami arra utalna hogy el van tömítődve. Gyorsul rendesen, le sem szabályoz, semmi. Szóval ezek alapján rendben van a DPF-szűrőm szerintetek? A sárga lámpa kigyulladása pedig valamilyen hibát jelez, vagy pedig a megkezdett regenerációt? Bocsi ha nagy hülyeséget kérdeztem, de tényleg új nekem a dízeles világ.
6-os!
"Csak tisztázásképp: semmilyen autó nem jelzi ki semmilyen módon a regenerálást. Szerintem ezt szándékosan csinálták így, mert akkor mindeni elkezdene padlógázzal menni, akár városban is, ami veszélyes. És nem, a VW sem jelzi a regenerálást. "
Ezt nem én állítom, hanem egy netes cikkben olvastam:
Ebben írják a kép alatt:
Ritka az olyan személyautó, ami kijelzi a részecskeszűrő megkezdett tisztítását, a VW-konszern egyes autói azonban megteszik. Hasznos, ugyanis káros a motort ilyenkor megállítani, a félbemaradó tisztítás (pláne egymás után többször) az eltömődéshez vezet
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12 Tiednél csak az az előjele hogy rossz ha megpukkad a szűrő és elég a motortér. Drága jó N47, ráadásul Mitsubishi turbóval...
Bocsi nem bántani akarlak, de a te autódról több rossz hír keletkezett már az internetes portálokon és fórumokban mint a fosvágenről.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kicsit eltértünk mindentől, de "Viszont haveromét F0swagen Passatja gazdaságilag totálkáros lett, mert nekik tényleg elszakadt, szóval... " What? Passatban nemigen volt láncos motor. Aki meg nem 2.0TDI-vel veszi az vessen magára, de örülök, hogy a BMW neked az Isten.
Nézegess néha márkafórumot: [link]
Téma off: Tudom, hogy nem volt láncos motor. Nem is beszéltem láncról ha visszaolvasod a válaszomat. Szíjat írtam. Tényleg nagyon eltértünk a tárgytól, de muszáj volt reagálnom rá. Nem szereetm amikor valaki Volkswagenben ülve kezdi fikázni a BMW-t hogy az milyen sz4r. Kb mintha a béna cikizné a sántát, amiért az nem tud járni. Volt Golfom, van összehasonlítási alapom. Gold: 1.6-os motor, lomha, lassú, az előzés életveszélyes volt, fogyasztás az egekben, és ette az olajat. Másoknak ugyan-ilyen tapasztalat. Autópályán akkora menetzaj, hogy a fejem majdnem szétment. Kényelmetlen, és fapados. Fél évig volt nálam, azalatt besz4art az önindító. BMW: ha megkapja a szükséges kötelező karbantartást, akkor soha nem térdel le, mindig pöccre indul, kényelmes, nincs menetzaj, stb... Persze lerúgott, élőhalott példányokat amiket magyarországon látsz, minden márkában lehet találni. Nálunk ez különösen igaz, hiszen a legtöbb ember csóró, mégis szeretne prémiumot, ezért csak az ilyen példányokat engedheti meg magának. De könyörgöm, ne ezek alapján itéljünk már meg egy egész márkát. Lehet, hogy a golfom is ilyen volt, és egyébként tök jó autók, bár én az általam tapasztalt dolgokat, több más embertől is visszahallottam, a menetzéj és kényelmetlen olcsó utastér pedig nem a lerúgottságból van, hanem gyárilag ilyen. De említhetném az ötösöket, amik nagyrésze már szétrohadva fekszik egy bontóban. A fenti videóban szereplő autóról meg ne felejtsük el hogy 650.000 km van benne, ami nem kis teljesítmény, és még az erősen megfeleződött 88 lóerővel is kb veri, a legtöbb ide kommentelő ember autóját. Tisztelet a kivételnek. Az én 1.6-os golfom volt 105 lóerő. Ez a BMW meg ekkora hibával 86! Tisztelet a kivételnek.
Téma on: szóval a lámpára visszatérve, akkor ne várjama lámpát, örüljek neki hogy nem világit. Valószínűleg rendben van a DPF, de azért mindenképpen vizsgáljam kia dolgot, mert nem feltétlenül venni észre, ha el van tömődve.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A fenti videóban szereplő autóról meg ne felejtsük el hogy 650.000 km van benne, ami nem kis teljesítmény, "
Igaz nem 650e km.. https://www.youtube.com/watch?v=9Vwb1LZRgQ8&t=3s
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!