Most hogy a PSA tulajdonába került, az Opel is le fog süllyedni a francia autók erősen kifogásolható minőségére?
"Mégis mi lenne a baj ezzel a i-cockpittel?"
Részletezzem? Bármit írok, tudom, hogy abba bele lehet kötni. Ahogy írtam az ízléssal kár vitatkozni, de ha már kérdezted a szubjektív személyes meglátásom, ami nem iránymutatás, nem kinyilatkoztatás, vélemény:
- Nekem baromi kényelmetlen volt, hogy az ölemben van a kormány, a műszeregység pedig e felett. Nyilván ez megszokás kérdése. Ha huzamosabb ideig ezt vezetném, lehet a normál megoldás hatna furcsán.
- Műszerfalból kimeredő tablet. Tudom, most ez a divat, sok gyártó alkalmazza ezt. Nekem esztétikailag és mechanikailag is jobbnak tűnik, ha szépen be van integrálva a műszerfalba. Persze túlzásba se kell esni. Pl a VW csinálja azt hogy lerakja a kijelzőt majdnem térdmagasságba. Az a másik véglet ami nem túl szerencsés, mert nagyon elviszi a tekintete az útról.
- Túldíszített karácsonyfa effektus. Nekem ránézésre egy összevisszaság az egész. Szögletes, kerek, rombusz és szabálytalan formák össze-vissza dobálva. Minden más szögben áll, ugyanakkor a párhuzamos vonalak is megjelennek. Az én szememnek hiányzik az összhang. Ugyan ez a helyzet a most kapható Civic külalakjával, vagy a C-HR-rel. Mindent és minden formát megpróbálnak rábiggyeszetni. Amiatt egy túlzsúfolt zsibvásár lesz az egész autó. A kevesebb több lenne. Letisztultabb, elegánsabb lenne tőle az egész autó.
- Azok a nagy krómozott szögletes gombok a középkonzolon olyanok, mintha valai 80-as évekbeli sci-fi képregénybeli űrkapszulát próbálnának másolni. A váltó melletti anyósülés felőli peremnek mi a funkciója? Ez védi a váltót, nehogy az utas menet közben nehogy belepiszkáljon? Ezt csak szimpán nem értem minek oda.
Kb ezeket gondolom az i-cockpitről és errős a beltérről, amit még egszer hangsúlyozom, nem vitaindítónak szánom. Nyilván van olyan, akinek pont ez tetszik. Ezt is elfogadom, nem vagyunk egyformák. És ez nem is baj, sőt.
A mostani autóvásárláskor három dolog miatt maradtam az Opelnél. Az utolsó körben az Opel mellett egy Volvo és egy Mazda maradt még versenyben:
- A beltér (nekem) messze ennél a legszebb, legjobban eltalált. A Mazda a tablatje miatt helyből kiesett nálam. A Volvonak a kis kijelzője, jól besüllyesztve, nekem olyan jó 10-15 évvel ezelőtti irányzatot jutatja eszembe. Új autónál pedig innaovatívabb autót szerettem volna. A síkba beintegrált 8"-os érintőképernyő pedig inkább az.
- Az Opelnél kaptama listaárból a legnagyobb kedvezményt. Ugyan abba az árba egy Opelből jóval gazdagabb felszerletség belefért, mint egy Volvoból. Emellett ismernek a helyi márkaszervizben. Ott van a megbízható szerelőm, akivel minden szempontból elégedett voltam az előző autóm szervizelésével kapcsolatban is. Ez sem elhanyagolható szempont.
- A most 2018-ban vásárolt Opelem az utolsó GM-fejlesztésű Opel. Hogy a PSA fejlesztések hogy válnak be, milyen lesz a PSA-Opel majd kiderül... A bizonytalanság nálam sosem pozitívum, ez is inkább a "most vagy soha" alapon ösztönzött a vásásrlásra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!