Az Opel számára pozitív vagy negatív változásokat fog hozni, hogy a PSA konszern megveszi?
Az Opel a dízelmotorjait mindig innen-onnan vette.Ugyanis a GM, mint amerikai cég, nem nagyon fejlesztett ilyesmiket.Régebben Isuzu motorokat kaptak, mostanában meg olaszokat kapott.
Szerintem, a jövőben megkapja a PSA motor dízelmotorjait, ami pozitívum.
A PSA lehet, hogy "kuszálja" az elektronikát, de dízelmotorokból jókat csinál.
Nekem van két opel fan kollégám itt németeknál.
Először én is azt mondtam, hogy lehet jobb lesz az opelnek. Mert ők mindig panaszkodtak, hogy a GM a fejlesztési zsákutcáit a végén mindig az opelban sütötte el.
Erre az ő reakciójuk az Volt, hogy ez ok, de emellett a GM elég nagy szabadságot adott az opelnak, 1920 óta, amióta együtt vannak, és lehet hogy a Peugeot jobban bele fog szólni az üzleti döntésekbe, mivel azonos piacon vannak. Úgyhogy ki tudja mennyire lesz jó gazdaságilag.
Amúgy az Opel alapvetően nem gyárt rossz autókat.
Pl. egy szívóbenzin J Astra elég megbízható. Igaz, rohadt nehéz.
De mégis inkább egy ilyet vennék mint valami kis 1.2-es TSI konszern terméket vagy akár 1.4 T Ecotecet.
Szerintem egy konszernnél a profit a lényeg.
A Volkswagen sem foglalkozik vele annyira, hogy most melyik márkájából fogy kevesebb.
A lényeg, az összeredmény.
"A Volkswagen sem foglalkozik vele annyira, hogy most melyik márkájából fogy kevesebb."
Saját márkával nem, de a családjába tartozó másik modellel - Skoda - igen, mert egy ideje nagyon megy a szekere a Skodának eladás tekintetében.
Szerintem forma tekintetében pozitív változás lesz, mert pl.: a H szériás Astra-któl felfele szinte teljesen ugyanolyan formákat gyártott az Opel, ami nem annyira jó. Az I. Tigra alapból kevésbé kelendő volt, a többi meg felejtős volt. A Speedster meg ki is halt.
Lehet tippelgetni, de olyan mintha azt kérdeznéd meg mik leszenek a jövő heti lottószámok. :D
Majd kiderül...
Ha nem az a célja a PSA-nak hogy szándékosan csődbe vigye a konkurens márkát (láttunk már ilyet), akkor akár jól is elsülhet.
"Régebben Isuzu motorokat kaptak, mostanában meg olaszokat kapott."
Ez nem teljesen így van. Az 1.7-es 1686ccm-es blokk volt az Isuzu származék, amit az F Astrától kezdve a J-ig használtak kisebb-nagyobb módosítgatásokkal az évek során.
Az 1.3-as és 1.9-es blokk volt a GM-Fiat közös tervezés eredmény. Ezek talán a H Astra környékén jöhettek be. Tehát bő 10 évig párhuzamosan futott mindkét motor. Nem úgy volt, hogy az egyik váltotta a másikat.
Az 1.9-est talán a H Astrával be is fejezték. 1.3-as volt még a J Astrában. Volt 2.0-s is, de azt nem ismerem...
A mostani 1.6CDTI-k pedig szentgotthárdi Opel motorok.
"Ha nem az a célja a PSA-nak hogy szándékosan csődbe vigye a konkurens márkát (láttunk már ilyet), akkor akár jól is elsülhet."
Szerintem ez az egesz masrol sem.szól!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!