Eladnátok egy 19 éves autót aminek az egyetelen gondja hogy már kissé csúnya és ciki vele megjelenni?
Van egy 1999-es évjáratú Hondám. 1400 cm3 négyajtós, klasszikus régi Honda.
Most ment át a műszaki vizsgán. Kellet kicsit javítani vizsga előtt, de a vizsgán vágülis oké volt a dolog.
Tehát 21 éves koráig még hajthatom.
Gyakorlatilag semmi baja nincs, meg vagyok vele elégedve, a kilométeróra állását nem tudom, hoyg valós-e mert már használtan vettem, most kb 140 ezret mutat, de a régi Honda motornak jelenleg semmi baja nincs, erős, hangja szép, bírja autópályán a tartós 130-at (Németországba is ezzel megyek ki néha, probléma nélkül természetesen) tehát a japán jó munkát végzett vele a 90es években.
A többi kritikus részeivel pl váltó, kormánymű, kuplung stb semmi gond nincs.
Az egyetlen probléma az autóval a "külalakja", azért már látszik rajta a 19 év. A festése (piros) már nagyon matt, kopott, le kéne festeni uygebár....de hát 19 autót festetni??. A belső tér tiszta, igényes karbantartottam...de látszik rajta a 19 év....nem ártana áthuzatni az üléseket is pl....de 19 éves autónál?
A volánnal a fröccsöntött eredetileg fekete műanyag műszerfal már inkább szürke mint fekete, matt, kopott az is vhogy lehetne szépíteni....de 19 éves autónál?
Egyik első lámpa mellet és egyik hátsó kerék mellett van némi karcolás, ki kéne gittelni aztán kikeverni a színárnyalatot és átfestetni, vagy az egész autót festetni ahogy írtam....de 19 éves autónál?
Ezekből a problémákból kifolyólag a munkahelyen nekem volt a legrosszabb autóm - mármint kinézetre - és olyan
helyen dolgoztam, ahogy presztis volt hogy ki mit vezet. A 20 éves gyakornokok szebb autóval jártak. Innen most nemrég kirúgtak, de ha netán egy komolyabban ilyen menőzős
céghez kerülök megint vigyorogni fognak rajtam az autó miatt, vagy pl ha el kell menni egy partnerhez, ott már ezzel az autóval nem lehet megjelenni...kérnem kell egyből cégautót. És még mi lesz ha az autó 21 éves lesz...
Sztem értitek mikre gondolok.
Tehát jó lenne egy jobb autó, de most adjak el egyet másikat aminek kb semmi baja nincs műszakilag? Új autóra nincs pénzem...
Ha pedig veszek egy használtat pl 1 millióért, akkor mindig benne van a pakliban hogy pl besüla motor egy hét múlva, netán eltűnik egy sebesség stb, senkinek nincsen röntgen szeme mikor használt autót vesz...biztosra nem lehet menni.
Tehát ha ezt eladom, és veszek egy szépet amivel pedig 1000 gond lesz akkor kiugrok az ablakon....
Mi a véleményetek?
2 féle ember van.
Van aki imádja a régi autókat és utálja az újakat illetve van aki lenézi a régieket és neki csak az új autó az autó! :D
De autót nem azért veszel, hogy másnak tetsszen hanem, hogy neked!
Ha motorikusan tényleg jó állapotban van illetve a kasztni sincs szétrohadva és ha van garázsod akkor én a helyedben gyűjtenék pénzt és újrafestetném!
Sokat úgy sem kapnál érte (bár szerintem csak kereskedésbe tudnád beadni) szóval pénzt így is úgy is kell(ene) kiadnod!
Egy "új" autóval pedig tuti lesznek gondok!
Valami mindig elromlik, valamit mindig szerelni kell rajta!
Én ezért nem cserélném le az öreg dízel mercimet soha!
Lehet, hogy kicsit ütött-kopott itt ott de az tudod mikor áll meg? Ha kifogy a gázolaj....
Ismerem már mint a tenyeremet, bármit megszerelek rajta és könnyű is szerelni, olcsó az alkatrész!
Na egy tizenéves autót otthon már nem igen szerelsz meg.
Attól tenném függővé, hogy mire kell. Csak városon belül, vagy max a szomszéd településig eljárni még megtartanám. Hosszútávú, rendszeres autópályás ingázásra már több szempontból sem optimális egy ilyen autó, mégha patika állapotú is. (Emiatt nyugodtan lehet lepontozni, a tényeken nem változtat!)
Viszont annak nem látom értelmét, hogy veszel egy 8-10 éves használt kocsit, ami lutri. Ha a helyedben autót cserélnék, akkor vagy újra tenném, vagy legalábbis pár éves, még gyári garanciális autóra. Egy ilyennél már azt mondom megéri. Ha erre nincs lehetőség, és amúgy az igényeidet kielégíti az öreg autó is, akkor tojnék rá, hogy kinek mennyire tetszik.
Köszönöm a tengernyi választ! Látom sok emebrt érdekel eza téma:)
Kommentjeim:
2. Heti 800 km ingazását (Tehát pl mindne héten Pestről ez a Honda még biztosan bírna, akár autópályán is rendszeresen, az még relatíve nem olyan sok.
Néha egy nap alatt 1000 km-t is lenyomok vele Németországban/Eurőpán keresztüé, bírja a stabil 120-130at.
Tehát ah mondjuk minden Héten Zágrábba ki kellene ugrani Pestről azt még bírbá simn szerintem.
Mondjuk két vagy háromhetene Dániába azért már enm járnék vele...
3. "Nincs vele semmi bajom, szeretem, ujkora ota van meg es semmi baja nem volt meg, ugy terveztem ha tonkremegy egyszer eladom hiabasan. Hat nem ment tonkre meg."
Igen, pontosan ez a "baj" a régi Hondákkal. Várod hoyg menjen tönkre aztán majd eladod, ha mást nem kilóra méhtelepen...
de sokszor nem mennek tönkre, csak a küldsejük amortizálódik...aztán pedig jöna dilemma a megkopott 20 éves Hondával, ami még mindig úgy megy mint a rakéta és semmi baja,
hogy "na most mi legyen"?:)
Ez az élet problémája:)
5. De a 8-10 éves autóknál azért csak ritkábban jönnek elő ezek a 100 ezeres dolgok nem?? A 19 év azért mégse 8...
12.: sajnos nincs garázsom, az út szélén áll...
13.: Városbeli és környékbeli településekre (max 30 km-es körzet) járkáláshoz kell.
Autópályára mondjuk max két-három havonta megyek rá, illetve évente max 2-3 szor megjárom vele Németországot és vissza, kb ennyire kell.
"13.: Városbeli és környékbeli településekre (max 30 km-es körzet) járkáláshoz kell.
Autópályára mondjuk max két-három havonta megyek rá, illetve évente max 2-3 szor megjárom vele Németországot és vissza, kb ennyire kell."
Akkor erre még alkalmas. Nem cserélném le. 8-10 évesre semmiképp.
Én is említettem ezt az autópályás ingázást. Ezt egy kicsit kifejteném. Nem arról van szó, hogy egy ilyen autó nem megy el 800km-t, vagy hogy 130km/h-s sebességnél széthullana. De egy mai autóval ezerszer komfortosabban utazol, mint egy 20 évessel. Ülések, ergonómia, nemetzaj, motorzaj, multimédia... ezek csak apróságok, de összességében számítanak. Nekem is volt régi autóm és új autóm is. Én is vacilláltam a váltáson, mert úgy voltam vele, hogy a régi autóm (12 éves) sem olyan elavult még egy újhoz képest. Rövid idő alatt viszont úgy megszoktam és megszerettem az újat, hogy vissza nem ülnék a régibe.
A biztonság sem egy utolsó szempont! A 19 éves Hondádban vannak oldallégzsákok, függönylégzsákok, ESP, automata segélyhívó? Hány csillagos a töréstesztje? Sokan erre csak legyintenek és jó esetben tényleg nincs rájuk szükség, csak sallangok az autóban. De elég ha csak egyszer történik valami gebasz!
Valamint amit te is írtál: "De a 8-10 éves autóknál azért csak ritkábban jönnek elő ezek a 100 ezeres dolgok nem??". Ez újabb autó vs. 19 éves autó tekintetében fokozottan igaz. A 19 évesben bármi bármikor elfáradhat, még ha tip-top állapotú, akkor is. Lehet hogy minden előjel nélkül teszi. Ha csak a szomszéd településig jársz vele, akkor ezzel simán együtt lehet élni, mert legfeljebb szólsz velamelyik havernak, hogy húzzon be. Ha nagyon sietsz, legfeljebb tovább mész busszal vagy taxival. De mikor vasárnak este otthonról 200km-re a puszta közepén a hóviharban fárad el akár csak egy jeladó a motorban egyik pillanatról a másikra, az nem túl felemelő érzés.
Azért csak óvatosan a kényelemmel! :D
Egy régi w201 vagy w124 merci odaveri a mai autók nagy részét kényelemben!
15.: Légzsákok vannak benne semmi más. Tehát a semmitől több.
Olyan 10 éves autót vajon érdemes venni amire gyári garancia már nincs, de a kereskedő vállal rá pl 3 év javítási garanciát?(természetese jó pénzért és rendszeres ellenőrzés mellett.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!