Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Robogósok és Simsonosok! Ti...

Robogósok és Simsonosok! Ti miért szívjátok egymás vérét?

Figyelt kérdés
2010. jún. 23. 20:05
1 2 3 4 5
 41/50 anonim válasza:

Én Simson párti vagyok, elmondom miért;

1. egy normálisabb robogó 300k-tól kezdődik

2. elromlik rajt valami, viheted a szervízbe, mert magadnak megjavítani nemigen tudod

3. rohadt idegesítő hangjuk van, folyamatosan magas fordulaton pörögnek, olyan mintha erőlködnének

4. a legtöbb robogóst utálom, mert általában 14 éves gyerekek friss jogsival, akik bandákba verődve keményítenek, felelőtlenek, hozzá nem értenek, stb...

5. (megsúgom, a csajoknak is jobban bejön az én jó öreg Simson Star-om, mint akármelyik tuning robogó)

2010. júl. 20. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/50 anonim ***** válasza:

A válasz írója 42%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 13:04nak


bejön a csajoknak a simson, de csak egy autó az igazi...

2010. júl. 20. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/50 anonim ***** válasza:
80%

Egyébként ajánlom a sportmotor.hu Simson fórumán emzoli hozzászólását, nagyon jól elmagyarázza a dolgokat.


Kicsit hosszú, de ez kell a robogósoknak.



"Időről időre előkerül fórumokon, hogy a simson egy fos, és általában minden szoci motor is


az.

Iylen hülyeséget rendszerint azok állítanak, akinek volt egy valaki által már szétbarmolt


szoci mocijuk, nem tudták feltámasztani, vettek egy nyugatit, és ettől kezdve a szoci


számukra fos.

Pedig ez marhára nem így van!


A baj, ott szokott kezdődni, hogy az almát a körtével próbálják összehasonlítani simsont


yamaha Dt-vel vagy Rd vel, Mz-t Aprilia Rs sel satöbbi, és ermészetesen megállapítják:

"azért a simson nem egy kategória például a DT vel".


Valóban nem, de kellene érteni, hogy az egyik alma, a másik körte.


A simson, és rendszerint a szoci mocik KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZNEK gyártódtak, a nyugati gépek egy


része, meg SPECIÁLISAN VALAMILYEN CÉLRA ezért nyilván jobban megbelel sárdagasztáshoz egy


Dt, vagy utcai száguldozásra egy Rd mint a simson.


Az egyik csoport közlekedési eszköz, a másik meg már eleve hobbi célú játékszer.

Ennek a differenciának történelmi oka van, had ne magyarázzam el, hogy mi.

(az egyiket szórakozásra szánták, a másikat meg arra, hogy Jürgen bemenjen vele a gyárba


dolgozni)

Érted, alma, és körte, suzuki swift, és terepjáró.


Azt kellene megérteni, hogy ha egymás mellé teszel KÉT AZONOS CÉLLAL készült motort, akkor


ott már nagyon nem azt fogod látni, hogy a szoci motor szar!


Minden cégnek megvolt a maga járkálós-szaladgálós motorja, csakhogy, nyugaton a 60as években


egyszerűen leszoktak az emberek arról, hogy motorral KÖZLEKEDJENEK, AUTÓBAÜLTEK és a motor


maradt hobbieszköz, miközben keleten a helyzet változatlan volt.

Ezért is nem fejlesztették olyan ütemben a szoci motorokat, munkábajárni megfelelt ahogy


volt.


HA visszacsúszol az időben oda, amikor még nyugaton is tömegesen használtak napi


közlekedésre motorokat, azt fogod találni, hogy a keleti motor, bizony egy fikarcnyival sem


rosszabb, mint a nyugati hasonló célú testvére.


Ekkor szokott jönni az a duma, hogy

"de megbízhatóbb a nyugati".

Nem ,nem megbízhatóbb.

A nyugati, és keleti motorok szervízintervallumai igen hasonlóak, és normális használat


meleltt ténylegesen el is mennek annyit.

Továbbá a keleti motorok szándékolt egyszerűsége magyarázat arra, hogy több évtized után,


miért fut még annyi példány belőlük, eleve úgy készültek, hogy otthon a sufniban egy igen


minimális szerszámkészlettel is meg lehessen javítani őket.

(nem véletlen, hogy a szoci motorokhoz adott szerszámkészlet, nem csak dísznek jó, hanem


ténylegesen meg lehet vele jaítani a motoron szinte bár mit)

Ugyan ezt a nyugati tesóról már nem lehet elmondani, ott a cél eleve az volt, hogy ha


elromlik, vigyék szervízbe.



"a nyugatiak jobb anyagból, jobb technológiával készültek"

Ez meg pláne nem igaz, és ennek szintén tröténelmi oka van.


Nyugaton verseny volt, keleten meg tervgazdálkodás, nyugaton mindennel iygekeztek spórolni,


keleten meg szartak bele a gazdaságosságba, ami egy nyugati motoron a blokkban már 30 éve is


műanyagból volt, az a keletiben edzett acél, jegyzem meg, teljesen feleslegesen.

Nyugaton muzsáj volt spórolni,mert verseny volt, árverseny, kelten meg, ha elhatározták,


hogy a blokkban mindent megedzenek, akkor az úgy is volt, ha tök hülyeség, ha nem.

Így fordulhat elő, hogy egy suzuki rg, vagy honda MBX gyári főtengelyét vígan viszi a


reszelő, a simsonét, emzéét meg megsem karcolja, mert az üveg kemény.


"a keletihez szerelőnek kell lenni, hogy rendesen működjön"


Éppenhogy fordítva!

Egy keletit az útszélén meg lehet generálozni, egy bonyi nyugatit meg nemannyira.

A keletihez minimális műszaki intelligencia elég, a nyugatihoz rendszerrint ténylegesen


érteni kell.



Szóval ez van, AZ AZONOS KATEGÓRIA BELI keleti motorok, cseppet sem rosszabbak mint a


nyugatiak.

Ezt rendszerint nem szokták elhinni, én meg azzal szoktam érvelni, hogy a nyugaton


ÁRVERSENYBEN eladott több millió MZ , Simson, Jawa CZ bizonyíték arra, hogy hasonló


kategóriában nagyon is megállták a helyüket a keleti motorok.

(MZ és Simson például, nyugat európán át, Kanadától afrikáig igen sok helyre került, ha szar


lett volna, nem vesznek például Angliában oylan sok példányt, pedig Anglia aztán tényleg a


motorozás őshazája, ráadásul ott ami kétüteműt nagy példányszámban el lehet adni, az


vélhetően igen jól vizsgázott a motorosok körében)


De mondok mást!


MA is létezik a Simson/MZ 125 kategóriának megfelelő motor, csak ma már négyütemű, Honda CG


125, Yamaha YBR vagy Suzuki GN s még sorolhatnám.

Egyszer nézz emg tüzetesen egy iylet közelről, sallangmentes, egyszerű, már már primitív.

Azért, mert közlekedni, és nem hobbizni gyártották.

Mennyivel jobbak ezek mint egy 125 ös ETz?

Semmivel.


Konkrétan a szerinted szar 90esre térve:


Az 51-es simsont ELEVE úgy fejlesztették, hogy lehessen belőle 70es motort csinálni, ennek


megfelelő a kuplung, főtengely, a hajtórúd erősebb mint némelyik modern 80as kismotoré, a


hajtórúd robosztus, kovácsolt cucc, az alsó csap 18as, a főci csapágy 47mm külső átmérőjű.

(nézde meg a yamahádban lévő minarelli blokkot, és sírni fogsz, az alsócsap 16os(vékonyabb


mint a simsoné) a főci két csapja is miliméterekkel vékonyabb, mint a szerinted gyenge


simsoné, továbbá hurka kis főcicsapágyban forog az egész, továbbá a simson főci kemény mint


a mamutszar, a minarelli meg egy puha fos.

(ennyit arról, hogy a simson gyenge:)


Természetesen, ha valamilyen szakértetlen barom kezébe kerül, akkor nyilván ki tudja nyírni,


mint ahogy bármiylen motort ki lehet nyírni.


Az ismeretségi körömben több 90es motor van, amit rendesen, rendes anyagokból(amik nem


jobbak mint az eredeti NDK) lettek összerakava, mindegyik bírja a strapát, pedig némelyik


gyakran Butbudapest-balatonszárszó távot, egy másik meg Budapest-Kecskemét távot megy


nyélen.

A balatonozót 25 nél generálozta a gazdája, a kecskemétezőt is 20 körül.


Természetesen, ha Kiss Pista karakószörcsögi fakezü kókánymester összelapátol


székletből-vizeletből egy 90est, az vélhetően nem fog menni, és melegedni fog, és igen hamar


kimúlik."



Remélem nem baj emzoli, hogy az írásodat megosztottam

a degenerált robeszosokkal.

2010. júl. 20. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/50 anonim ***** válasza:

emzoli rulz! :D

Igaza van

2010. júl. 20. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/50 anonim válasza:
50%

A válasz írója 71%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: 06-24 13:47


már boccs de te egy hülye gyökér vagy... mint magyarázod a lóerőket ha nem is vágod hogy mennyi az annyi... rakj össze egy szimót afk cuccokból és tessék 14,5 ló... idióta -.- olyan szánalmas vagy komolyan... akárhogy nézzük a Simson multifunkciósabb mint a robogók... mész vhol egyszercsak elfogy a betonút és pattoghatsz a kerekeiden... és nem, nem yamaha dt-ről meg a f@sztuggya milyen motorokról beszélek hanem a robogókról... kimész az utcára megkérdezel egy embert hogy mi az a robogó egyből egy ilyenre gondol: [link]


erre te persze azt mondod hogy nézzem meg ezt meg azt ami hűű de fasza robogó de az embereknek ugyanolyan mind1ik, teljesen mind1 milyen márkát mutatsz... a robogók olyanok mint a puzzle, megveszed a darabokat, összerakod és jó, működik, de itt vége a csodának... nem is írok inkább semmit... nálatok úgyis a ROBOGÓ a legjobb kismotor az isteni ige... pás


egy Simson-os aki továbbra se szereti az arcoskodó robogósokat

2010. aug. 26. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/50 anonim ***** válasza:
Mi sem szeressuk az arcoskodo simsonosokat akik azt hiszik h gyorsab s hosszab tavot bir ki a simson...barmikor kiallnek melled..:D
2010. aug. 26. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/50 anonim ***** válasza:
50%

Igen, csak a robogód pár éves, a Simson meg minimum 20, de a legtöbb majdnem 30..

És 20 éves korában már a robogód újrahasznosított Signetta toll lesz :)


Mellesleg a Simsonom megy 90-et (GPS) az a te robogós órád szerint olyan 105 km/h..

És ez megy 20-30 ezer kilométert még tuninggal is

2010. aug. 27. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/50 anonim ***** válasza:
aki szidja a simsont: a k*rva anyátokat,k*rva okosak vagytok
2011. nov. 27. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/50 anonim ***** válasza:
Kussolj nyomorek s ment taszitsd meg a gepedet mert nem muksizk
2011. nov. 27. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/50 anonim ***** válasza:
Ójaj, kicsapott a kultúra :D
2011. nov. 27. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!