Robogósok és Simsonosok! Ti miért szívjátok egymás vérét?
Én Simson párti vagyok, elmondom miért;
1. egy normálisabb robogó 300k-tól kezdődik
2. elromlik rajt valami, viheted a szervízbe, mert magadnak megjavítani nemigen tudod
3. rohadt idegesítő hangjuk van, folyamatosan magas fordulaton pörögnek, olyan mintha erőlködnének
4. a legtöbb robogóst utálom, mert általában 14 éves gyerekek friss jogsival, akik bandákba verődve keményítenek, felelőtlenek, hozzá nem értenek, stb...
5. (megsúgom, a csajoknak is jobban bejön az én jó öreg Simson Star-om, mint akármelyik tuning robogó)
A válasz írója 42%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 13:04nak
bejön a csajoknak a simson, de csak egy autó az igazi...
Egyébként ajánlom a sportmotor.hu Simson fórumán emzoli hozzászólását, nagyon jól elmagyarázza a dolgokat.
Kicsit hosszú, de ez kell a robogósoknak.
"Időről időre előkerül fórumokon, hogy a simson egy fos, és általában minden szoci motor is
az.
Iylen hülyeséget rendszerint azok állítanak, akinek volt egy valaki által már szétbarmolt
szoci mocijuk, nem tudták feltámasztani, vettek egy nyugatit, és ettől kezdve a szoci
számukra fos.
Pedig ez marhára nem így van!
A baj, ott szokott kezdődni, hogy az almát a körtével próbálják összehasonlítani simsont
yamaha Dt-vel vagy Rd vel, Mz-t Aprilia Rs sel satöbbi, és ermészetesen megállapítják:
"azért a simson nem egy kategória például a DT vel".
Valóban nem, de kellene érteni, hogy az egyik alma, a másik körte.
A simson, és rendszerint a szoci mocik KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZNEK gyártódtak, a nyugati gépek egy
része, meg SPECIÁLISAN VALAMILYEN CÉLRA ezért nyilván jobban megbelel sárdagasztáshoz egy
Dt, vagy utcai száguldozásra egy Rd mint a simson.
Az egyik csoport közlekedési eszköz, a másik meg már eleve hobbi célú játékszer.
Ennek a differenciának történelmi oka van, had ne magyarázzam el, hogy mi.
(az egyiket szórakozásra szánták, a másikat meg arra, hogy Jürgen bemenjen vele a gyárba
dolgozni)
Érted, alma, és körte, suzuki swift, és terepjáró.
Azt kellene megérteni, hogy ha egymás mellé teszel KÉT AZONOS CÉLLAL készült motort, akkor
ott már nagyon nem azt fogod látni, hogy a szoci motor szar!
Minden cégnek megvolt a maga járkálós-szaladgálós motorja, csakhogy, nyugaton a 60as években
egyszerűen leszoktak az emberek arról, hogy motorral KÖZLEKEDJENEK, AUTÓBAÜLTEK és a motor
maradt hobbieszköz, miközben keleten a helyzet változatlan volt.
Ezért is nem fejlesztették olyan ütemben a szoci motorokat, munkábajárni megfelelt ahogy
volt.
HA visszacsúszol az időben oda, amikor még nyugaton is tömegesen használtak napi
közlekedésre motorokat, azt fogod találni, hogy a keleti motor, bizony egy fikarcnyival sem
rosszabb, mint a nyugati hasonló célú testvére.
Ekkor szokott jönni az a duma, hogy
"de megbízhatóbb a nyugati".
Nem ,nem megbízhatóbb.
A nyugati, és keleti motorok szervízintervallumai igen hasonlóak, és normális használat
meleltt ténylegesen el is mennek annyit.
Továbbá a keleti motorok szándékolt egyszerűsége magyarázat arra, hogy több évtized után,
miért fut még annyi példány belőlük, eleve úgy készültek, hogy otthon a sufniban egy igen
minimális szerszámkészlettel is meg lehessen javítani őket.
(nem véletlen, hogy a szoci motorokhoz adott szerszámkészlet, nem csak dísznek jó, hanem
ténylegesen meg lehet vele jaítani a motoron szinte bár mit)
Ugyan ezt a nyugati tesóról már nem lehet elmondani, ott a cél eleve az volt, hogy ha
elromlik, vigyék szervízbe.
"a nyugatiak jobb anyagból, jobb technológiával készültek"
Ez meg pláne nem igaz, és ennek szintén tröténelmi oka van.
Nyugaton verseny volt, keleten meg tervgazdálkodás, nyugaton mindennel iygekeztek spórolni,
keleten meg szartak bele a gazdaságosságba, ami egy nyugati motoron a blokkban már 30 éve is
műanyagból volt, az a keletiben edzett acél, jegyzem meg, teljesen feleslegesen.
Nyugaton muzsáj volt spórolni,mert verseny volt, árverseny, kelten meg, ha elhatározták,
hogy a blokkban mindent megedzenek, akkor az úgy is volt, ha tök hülyeség, ha nem.
Így fordulhat elő, hogy egy suzuki rg, vagy honda MBX gyári főtengelyét vígan viszi a
reszelő, a simsonét, emzéét meg megsem karcolja, mert az üveg kemény.
"a keletihez szerelőnek kell lenni, hogy rendesen működjön"
Éppenhogy fordítva!
Egy keletit az útszélén meg lehet generálozni, egy bonyi nyugatit meg nemannyira.
A keletihez minimális műszaki intelligencia elég, a nyugatihoz rendszerrint ténylegesen
érteni kell.
Szóval ez van, AZ AZONOS KATEGÓRIA BELI keleti motorok, cseppet sem rosszabbak mint a
nyugatiak.
Ezt rendszerint nem szokták elhinni, én meg azzal szoktam érvelni, hogy a nyugaton
ÁRVERSENYBEN eladott több millió MZ , Simson, Jawa CZ bizonyíték arra, hogy hasonló
kategóriában nagyon is megállták a helyüket a keleti motorok.
(MZ és Simson például, nyugat európán át, Kanadától afrikáig igen sok helyre került, ha szar
lett volna, nem vesznek például Angliában oylan sok példányt, pedig Anglia aztán tényleg a
motorozás őshazája, ráadásul ott ami kétüteműt nagy példányszámban el lehet adni, az
vélhetően igen jól vizsgázott a motorosok körében)
De mondok mást!
MA is létezik a Simson/MZ 125 kategóriának megfelelő motor, csak ma már négyütemű, Honda CG
125, Yamaha YBR vagy Suzuki GN s még sorolhatnám.
Egyszer nézz emg tüzetesen egy iylet közelről, sallangmentes, egyszerű, már már primitív.
Azért, mert közlekedni, és nem hobbizni gyártották.
Mennyivel jobbak ezek mint egy 125 ös ETz?
Semmivel.
Konkrétan a szerinted szar 90esre térve:
Az 51-es simsont ELEVE úgy fejlesztették, hogy lehessen belőle 70es motort csinálni, ennek
megfelelő a kuplung, főtengely, a hajtórúd erősebb mint némelyik modern 80as kismotoré, a
hajtórúd robosztus, kovácsolt cucc, az alsó csap 18as, a főci csapágy 47mm külső átmérőjű.
(nézde meg a yamahádban lévő minarelli blokkot, és sírni fogsz, az alsócsap 16os(vékonyabb
mint a simsoné) a főci két csapja is miliméterekkel vékonyabb, mint a szerinted gyenge
simsoné, továbbá hurka kis főcicsapágyban forog az egész, továbbá a simson főci kemény mint
a mamutszar, a minarelli meg egy puha fos.
(ennyit arról, hogy a simson gyenge:)
Természetesen, ha valamilyen szakértetlen barom kezébe kerül, akkor nyilván ki tudja nyírni,
mint ahogy bármiylen motort ki lehet nyírni.
Az ismeretségi körömben több 90es motor van, amit rendesen, rendes anyagokból(amik nem
jobbak mint az eredeti NDK) lettek összerakava, mindegyik bírja a strapát, pedig némelyik
gyakran Butbudapest-balatonszárszó távot, egy másik meg Budapest-Kecskemét távot megy
nyélen.
A balatonozót 25 nél generálozta a gazdája, a kecskemétezőt is 20 körül.
Természetesen, ha Kiss Pista karakószörcsögi fakezü kókánymester összelapátol
székletből-vizeletből egy 90est, az vélhetően nem fog menni, és melegedni fog, és igen hamar
kimúlik."
Remélem nem baj emzoli, hogy az írásodat megosztottam
a degenerált robeszosokkal.
A válasz írója 71%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: 06-24 13:47
már boccs de te egy hülye gyökér vagy... mint magyarázod a lóerőket ha nem is vágod hogy mennyi az annyi... rakj össze egy szimót afk cuccokból és tessék 14,5 ló... idióta -.- olyan szánalmas vagy komolyan... akárhogy nézzük a Simson multifunkciósabb mint a robogók... mész vhol egyszercsak elfogy a betonút és pattoghatsz a kerekeiden... és nem, nem yamaha dt-ről meg a f@sztuggya milyen motorokról beszélek hanem a robogókról... kimész az utcára megkérdezel egy embert hogy mi az a robogó egyből egy ilyenre gondol: [link]
erre te persze azt mondod hogy nézzem meg ezt meg azt ami hűű de fasza robogó de az embereknek ugyanolyan mind1ik, teljesen mind1 milyen márkát mutatsz... a robogók olyanok mint a puzzle, megveszed a darabokat, összerakod és jó, működik, de itt vége a csodának... nem is írok inkább semmit... nálatok úgyis a ROBOGÓ a legjobb kismotor az isteni ige... pás
egy Simson-os aki továbbra se szereti az arcoskodó robogósokat
Igen, csak a robogód pár éves, a Simson meg minimum 20, de a legtöbb majdnem 30..
És 20 éves korában már a robogód újrahasznosított Signetta toll lesz :)
Mellesleg a Simsonom megy 90-et (GPS) az a te robogós órád szerint olyan 105 km/h..
És ez megy 20-30 ezer kilométert még tuninggal is
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!