Hogyan javítanátok meg egy autó alvázát házilag?
A probléma a következő: használt autóról van szó Németországban, augusztusban elvittem egy egy műhelyveztőhöz, hogy nézze át a német műszaki vizsga feltételei szerint. Mondtam neki hogy nagyon nézze át, mert utána hazavezetek is itthon fityingekből megcsináltatok az autón bármit az ottanihoz árakhoz képest.
Átnézte, otthon kijavítottunk pár dolgot, aztán visszamentem és vittem német múszaki vizsgára. A vizsgán kiderült, hogy az autó alján a két szélén az első és hátső kerekek közötti védő műanyagborítás alatt két helyen is egy 20-30 cm-es sávon rozsdás az alváz. A szerelőm ezt nem vette észre. Vizsgán természetesen azonnal bukott.
Leszedtük a védőburítást a szerelőm letakarította a rozsdát aminek az lett az eredméyne hoyg most már lyukas is az alváz mert a rozsdavál együtt le lett takarítva az alváz anyaga is és már lyukak is vannak rajta.
A javítás 700 -1000 Euróba kerülne. A szerelőmmel közöltem, hogy éppen azért jöttem ide, hogy az iylen kellemetlen meglepetéseket elkerüljük, mert uyge ezta hibát otthon egy hegesztő fityingekért megoldja ( a német árakhoz képest).
A kérdés a következő:
Hogyan foltoznátok be az alvázat házilag úgy hogy a következő műszaki vizsgán ne vegyék észre?
Annyiban könnyebb a dolog hogy a műanyagborítások eltakarják a lyukakat és a vizsgabiztos csak akkor veszi észre ha csavarhúzúval benéz alá, vagy alulról megkopogtatja.
Minden építő jellegű ötletet örömmel hallgatok, mert 700-1000 Euro múlik rajta, ami még azért itt is pénz...
Nem, derült ki, konkrétan milyen autó melyik részéről van szó (csak annyi, hogy "alváz"), de a bontás, előkészítés, utólagos munkák, összeszerelés biztos hogy több időt vesz igénybe, mint maga a hegesztés. Elképzelhető ilyenkor, hogy ki kell venni ülést, szőnyeget, vezetékköteget, ilyesmit.
Sok múlik a precízségen is, van aki ráborít a rohadásra egy lemezt, megcsípi a 4 sarkát és kész, de jó esetben kivágják a rohadt részt, beszab, behajlít oda egy új lemezt, végig hegeszti, leköszörüli,stb.
Pontosan a két első kerék mögötti részről van szó kétszer 2 db 10*25 cm-es sárban. Ide veri fel a kerék a sarat illetve ezen a részen találkozik az alulról behajló karosszéria és az alváz.
Ezekena részeken vannak a lyukak.
Nekem tökéletesen megfelelne ráhegeszteni a lyukakra egy-egy darab vasat, aztán jól lefestem, hoyg csak menjen át a vozsgán valahogy:)
" Ha megbontanák, valószínű látszana, hogy a küszöböt és az első tűzfal alját is érinti a munka. Ezzel magyarázható az ár. Szóval ne abból indulj ki, hogy két tenyérnyi folt, hanem a kapcsolódó felületekből. Rendes lakatos nem fog a rohadásra ráfoltozni......"
Tehát akkor emiatt két jó nagy darabot ki kell vágni ebből a részből az autó aljából, azokat újra leesztergálni, majd azt visszahegeszteni. Ugye? És ez lenne 700-1000 Euro....
Ha rendes lakatos nem foltoz a rohadásra, akkor majd igyekszem rendetlen lakatost találni:) de mindenestere valami megoldás kell, mert se 1000 Eurot letenni, se az autót bezúzni nincs kedvem...
Jól látod, a szétrohadt saroklemez helyett újat kell "esztergálni".
Vagyis Neked nem hegesztő mesterember kell, hanem esztergályos. ;)
25.:
Esztergáylos még lenne itt. De leszedni mégis hoyg fogom a sarokelemzezt? Nekiállok lángvágóval az út szélén?:D
(bérhézban lakom)
Egy jó erős konzervbontóval biztos sikerül. Csak arra vigyázz, hogy pontos kör alakú legyen, mert azt könnyű az esztergán lemásolni.
De ha esetleg nem sikerül pontosra az sem baj, hiszen már régen feltalálták a sokszögesztergát is. (csak az lényegesen drágább) :D
Én értem,hogy egy önhordó karosszéria miből áll,mik az elemek nevei de nem emlékszem padlólemez mosást szoktak e kérni.
Az hogy sok esetben a magyar nyelv nem a megfeelő szavakat használja attól a kérdezőt szerintem mindenki érti.
#28!
Igen, biztos, hogy mindenki értette, mire irányult a kérdés. De más dolog általánosságban beszélni, -lásd a Te példád, az autó aljának mosása- és megint más dolog az autó egy elemét pontosan megnevezni (alváz vs. fenéklemez)
Valóban értelmetlen ezen vitázni, de ha egyszer nincs az autóban ilyen nevű alkatrész, akkor nincs......
Különben sántít a példabeszéded, mert a szervizekben nem alváz mosó van, hanem alsó mosó. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!