Hogyan javítanátok meg egy autó alvázát házilag?
A probléma a következő: használt autóról van szó Németországban, augusztusban elvittem egy egy műhelyveztőhöz, hogy nézze át a német műszaki vizsga feltételei szerint. Mondtam neki hogy nagyon nézze át, mert utána hazavezetek is itthon fityingekből megcsináltatok az autón bármit az ottanihoz árakhoz képest.
Átnézte, otthon kijavítottunk pár dolgot, aztán visszamentem és vittem német múszaki vizsgára. A vizsgán kiderült, hogy az autó alján a két szélén az első és hátső kerekek közötti védő műanyagborítás alatt két helyen is egy 20-30 cm-es sávon rozsdás az alváz. A szerelőm ezt nem vette észre. Vizsgán természetesen azonnal bukott.
Leszedtük a védőburítást a szerelőm letakarította a rozsdát aminek az lett az eredméyne hoyg most már lyukas is az alváz mert a rozsdavál együtt le lett takarítva az alváz anyaga is és már lyukak is vannak rajta.
A javítás 700 -1000 Euróba kerülne. A szerelőmmel közöltem, hogy éppen azért jöttem ide, hogy az iylen kellemetlen meglepetéseket elkerüljük, mert uyge ezta hibát otthon egy hegesztő fityingekért megoldja ( a német árakhoz képest).
A kérdés a következő:
Hogyan foltoznátok be az alvázat házilag úgy hogy a következő műszaki vizsgán ne vegyék észre?
Annyiban könnyebb a dolog hogy a műanyagborítások eltakarják a lyukakat és a vizsgabiztos csak akkor veszi észre ha csavarhúzúval benéz alá, vagy alulról megkopogtatja.
Minden építő jellegű ötletet örömmel hallgatok, mert 700-1000 Euro múlik rajta, ami még azért itt is pénz...
Fkex ,lemez,heggesztő
Nem tudom mennyire gáz a helyzet azt látni kéne,de egy két kisebb lyukat háuilag eltüntethetsz (de rz elég gané munka...)
Tisztitás után purhabbal befújod majd mikor már keményedik de még nem kötött meg akkor a kidodorodott rézeket vissza tömködöd a lyuka.Vársz mig kikeményedik a hab s aztán ráhúzod a műgyantát ,megcsiszolod,alvázvédőzöd vagy fújod.Műgyant helyett üvegszálas vagy karbonos gyantát is használhatsz,németek árulják ezeket.talán 30-40 euróból ki is jössz.
De ez tényleg ganaj munka.
De a müszakin tuti jó lesz.
Meg másodjára elvihetnéd másik garázsba is műszakiztatni azt a kocsit
Kifoltoztatod, vagy veszel javító elemet, és kicserélik. (Nem tudom, konkrétan melyik részről van szó, olyan, hogy alváz, már nem divat személyautóknál vagy 50 éve, ha pl. küszöb, azt lehet cserélni.
Valószínűleg nem fogják úgy megcsinálni, hogy abszolút észrevehetetlen legyen a javítás, de erre nincs is szükség.
A német szerelő szerint nincsen mit kicserélni, hegeszteni kellene és vassal "befoltoznia" lyukakat. Ez kerülne 700-1000 Euróba német karosszériaszerelőnél számlával.
Talán ha egy török, vagy kurd hegesztőnél csináltatnám le tudnám még tornászni 500 Euro-ra de még az is igen becsületes ár lenne...ilyeneket itt nagyon drágán csinálnak...
Ezért kellene valami házi alternatíva....
Ha értesz a lakatosmunkához, akkor mehet a házi alternatíva.
Egyébként meg nem értem, miért sokallod a munkadíjat, a német fizetésekhez mérik.
5.: Sajnos nem értek a lakatosmunkához....
1000 euro azért már itt is egy becsületes összeg az 325 ezer forint...azért nem talicskával tolom haza a pénzt sajnos...
Kétkomponensű gitt, én avval csináltam, meg szereztem aluminium lemezt, amit könnyű volt odahajlítgatni az adott helyre. A gitt eléggé odatapasztotta, konkrétan úgy, hogy még 3 év múlva se látszott semmi. Utána lekentem fekete zománc festékkel. Persze előtte lecsiszoltam a felesleget csiszolóvászonnal. Elég tetű meló, készülj fel rá.
De 325 ezret fix, hogy megér. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!